Fotografia anaglifowa.pdf

(1175 KB) Pobierz
Layout 1
www.operon.pl
Fotografia anaglifowa
wa run kach do mo wych, przywy ko rzy sta niu dar mo we go opro gra mo wa nia, mo e my uzy -
ska zu dze nie trj wy mia ru. Oprcz kom pu te ra i zdj, po trze ba jesz cze od po wied nich oku -
la rw: czer wo no -cy ja no wych. Po ni ej przed sta wio no opi sy dwch dar mo wych pro gra mw
do kon wer sji zdj z 2D na 3D.
a po mo c ka de go opi sa ne go pro gra mu mo e my uzy ska zdj cie 3D. tym ce lu za zwy -
czaj (w za le no ci od pro gra mu) mu si my wy ko na dwa zdj cia po wy ko na niu pierw sze go
zdj cia por tre to we go prze su wa my apa rat ok. 6-7 cm i ro bi my dru gie zdj cie. Prze no si my
pli ki do kom pu te ra i ozna cza my je do dat ko w na zw ja ko le we oraz pra we. Ob su ga pro gra -
mw jest in tu icyj na, dla te go ogra ni czy my si tyl ko do kil ku pod po wie dzi.
N : Free 3D Pho to Ma ker
tronproducent : http://dvdvi de osoft.com/pro ducts/dvd/Free -3D -Pho to -Ma ker.htm
Opis : Pro gram po sia da pol ski in ter fejs, lecz nie do ko ca prze tu ma czo ny. To, co wy r nia
go wrd in nych te go ty pu pro gra mw, to mo li wo uzy ska nia ob ra zu3D zjed ne go zdj cia.
Je li po sia da my dwa ob -
ra zy, wczy tu je my je
do pro gra mu po przez po -
le ce nia „Open Left Ima ge”
i„Open Ri ght Ima ge”. Je li
chce my uzy ska ob raz
z jed ne go, za zna cza my
krat k przypo le ce niu „Use
sin gle ima ge” i wczy tu je -
my ob raz po przez po le ce -
nie „Open Left Ima ge”.
Na stp nie wska zu je my
po o e nie pli ku do ce lo we -
go w miej scu („Out put fi -
le” oraz „Prze gl daj”),
okre la my al go rytm kon -
wer sji z me nu roz wi jal ne go „Al go ri thm”, kt ry mo e my po tem zmie ni, do sto so wu jc go
do po sia da nych oku la rw, i wy bie ra my po le ce nie „Stwo rzy ob raz 3D!”.
1
699992259.004.png 699992259.005.png
 
www.operon.pl
N : StereoPhoto Ma ker
tronproducent : http://ste reo.jpn.org/eng/stphmkr/
Opis : prze ci wie stwie do pro gra mu Free 3D Pho to Ma ker, mo e my tu taj tyl ko uzy ska
ana glif, je li wcze niej przy go tu je my dwa zdj cia: le we ipra we. czy tu je my je dopro gra mu,
wy bie ra jc z me nu „Fi le” po le ce nie „Open Left/Ri ght Ima ges”.
Te raz z me nu „Ste reo” wy bie ra my na przy kad po le ce nie „Gray Ana glyph” oraz „red/cy an”,
je li po sia da my ta kie ko lo ry oku la rw. Na stp nie zme nu „Ad just” wy bie ra my po le ce nie „Easy
Ad ju st ment”. tym oknie mo e my sko ry go wa b dy po wsta e pod czas fo to gra fo wa -
nia zdj cia mo na ob r ci, prze su n, itp. Je li je ste my za do wo le ni z po pra wek, wci ska -
my przy cisk „OK”.
Aby za pi sa ana glif, z me nu
„Fi le” wy bie ra my po le ce nie „Sa -
ve Ste reo Ima ge”. oknie, kt -
re si po ja wi, wy bie ra my for mat
za pi su oraz ja ko. Na da je my
tak e ana gli fo wi no w na zw
i wska zu je my miej sce do ce lo we
na dys ku. a twier dza my zmia ny
przy ci skiem „a pisz”.
2
699992259.006.png 699992259.001.png
 
www.operon.pl
N : Ana glyph Ma ker
tronproducent : http://www.ste reo eye.jp/so ftwa re/in dexe.html
Opis : tym pro gra mie wszyst ko od by wa si w jed nym, gw nym oknie. Naj pierw wczy tu -
je my le wy i pra wy ob raz za po mo c po le ce „Lo ad Left Ima ge” oraz „Lo ad Ri ght Ima ge”. a -
zna cza my „Ana glyph Gray (Red -Cy an)” je li po sia da my ta kie oku la ry; war to wspo mnie, e
sza ry ana glif da je naj lep szy efekt. Na stp nie wy bie ra my po le ce nie „Ma ke3D Ima ge”. Je li ob -
raz nie jest od po wied ni do po sia da nych oku la rw, mo e my go usta wi za po mo c krzy y ka
po le ce (np. U” prze su wa ob raz do g ry, itp.). Ob raz mo e my zo ba czy na ca ym ekra nie
za po mo c opcji „Full Scre en”, a je li chce my go za pi sa, na le y wy bra po le ce nie „Sa ve 3D
ima ge”.
3
699992259.002.png 699992259.003.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin