Muzyka jest wszędzie.doc

(55 KB) Pobierz
MUZYKA JEST WSZĘDZIE 04

MUZYKA JEST WSZĘDZIE   04.04.201108.04.2011rozpoznawanie wybranych instrumentów na podstawie dźwięków i wyglądu, wyrażanie muzyki ruchem.

Podstawa programowa

Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko:

Środki dydaktyczne Źródło

1-1,3-1,14-5

 

4-1,9-2

 

8-2,410-3

 

 

5-3,

 

14-4,6, 3-3

 

14-2,3

 

14-3,

 

14-2,3

 

3-3,

 

6-5,

 

4-1,10-1,

 

1-2,15-5, 8-2

1-3,2-5,

 

3-4,

2-1,3

2-2,

5-1,

2-4,

1-3,

 

5-1,5-4,6-2,

Teatrzyk sylwet na podst. opowiadania W. Bodalskiej „Co to jest muzyka?”

Nasze bębenkiwykonanie prostego instrumentu perkusyjnego.

„Bawimy się przy muzyce” – aktywne słuchanie muzyki poważnej

 

Zabawa ruchowa z orientacyjno - porządkowa Idziemy za dźwiękiem

Zabaw artykulacyjna „Rybi koncert”

 

Zabawa rozwijająca spostrzegawczośćPomieszane instrumenty

Praca indywidualna - ćwiczenia graficzne „Ryba i rybka”

Praca w małych zespołach – rozwijanie spostrzegawczości Co nie pasuje?”

Ćwiczenia indywidualne  w mówieniu- „Co to za instrument?”

Zabawa swobodna

 

Zabawa konstrukcyjna „Filharmonia

 

Zabawa integracyjna W kąciku muzycznym

 

Zabawa dowolna

 

Zabawa według zainteresowań

Korzystanie z toalety

Spożywanie  posiłków

Leżakowanie

Ubieramy się na spacer

Próby dyżurów

 

Spacer po osiedlu

Słucha uważnie wiersza, wypowiada się na temat, wzbogaca swoje słownictwo, dzieli się swoimi wrażeniami słuchając muzyki relaksacyjnej..

Rozwija sprawność manualna, wykonuje instrument perkusyjny – okleja odwrócony talerzyk elementami z samoprzylepnego papieru, próbuje instrumentować piosenki.

Łączy umiejętność słuchania muzyki z ekspresja ruchowa, wyraża muzykę ruchem, określa nastrój muzyki, kształci poczucie rytmu z wyrabianiem szybkiej reakcji na akcenty muzyczne.

Maszeruje w różnych kierunkach

 

Usprawniamy  mięśnie warg podczas wypowiadania samogłosek w izolacji, śpiewa wybrana samogłoskę  z przedłużeniem na wybrana melodię.

Poznaje wybrane instrumenty muzyczne, ich nazwy i brzmienie, łączy pasujące do siebie obrazki.

Rysuje kredkami po rysunku konturowym, koloruje według własnych pomysłów.

 

Ogląda  rysunki w szeregu, wyszukuje i skreśla nie pasujący rysunek do pozostałych.

 

Ogląda rysunki, nazywa instrumenty, naśladuje głosy przez nie wydawane.

w kąciku czytelniczym czasopisma i albumy z architekturą, zabytkami.

Przestrzega ustalone umowy i zasady regulujące współżycie w grupie, nie przeszkadza innym dzieciom w zabawie

Buduje, układa klocki szeregowo i jeden na drugim, próbuje liczyć kolejne klocki, nazywa kolory

Bawi się wspólnie z kolegami, wie, że wszystkie dzieci maja równe prawa do zabawy, gra na instrumentach

Sprząta po skończonej zabawie, wie, że należy pomagać dorosłym w utrzymaniu porządku w domu.

Pomaga nieśmiałym, mało aktywnym, nowym dzieciom.

Sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety, spuszcza wodę .

Prawidłowo posługuje się łyżką.

Wie, że odpoczynek jest potrzeby dla zachowania zdrowia

Dbamy o porządek w szatni, wieszamy swoje ubrania na wieszakach.

Pomaga w rozkładaniu sztućców na stole, wyciera kurze w kącikach.

 

Nabywa przekonania o potrzebie częstego przebywania na świeżym powietrzu.

Tekst (przew. „Przedszkole trzylatka, cz.3, s.76,) sylwety, płyta z muzyką relaksacyjną

Talerzyki jednorazowe, folia samoprzylepna,

Płyta z utw. Chaczaturiana „Taniec z szablami”, ar. J.Galway „Le Basque”

 

 

przew. „Przedszkole trzylatka, cz.3, s.79

 

„Przedszkole trzylatka – KP/20, plansza z obrazkami instrumentów muzycznych, inst.. muzyczne

Karta pracy, kredki,

Przedsz. czterolatka – KP/25

 

 

 

 

 

 

klocki

 

instrumenty muzyczne

 

MUZYKA JEST WSZĘDZIE  4.04.8.04  - zapoznanie z wybranymi instrumentami  muzycznymi ( ich wygląd i wydawany dźwięk), kształcenia poczucia rytmu,

Podstawa programowa

Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez

nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko:

Środki dydaktyczne Źródło

4-3,4,1-2

4-2, 13-1

14-2,5

5-4

14-6, 3-2

 

5-4, 1-1

 

8-3

 

5-4, 1-2

 

14-6

3-3

7-2

5-4, 4-2

4-2

 

8-2,3

8-4, 5-4, 3-4

 

1-2, 3-1

1-2

4-2

1-1,3, 3-4

 

6-5

2-1

 

2-2

6-3

 

2-5,

 

2-1

Zestaw zabawa ruchowych  nr 15 „Wiosenne zabawy kotków”

Zestaw zabawa matematycznych

Zabawa dydaktyczna „Co to za instrument?”

Zabawa ruchowa „Zwierzęta nad strumieniem”

Zabawa artykulacyjna na podstawie rymowanki M. M. Skrobacz

Zabawa ruchowa z elementem biegu „Leśne strumyczki

 

Zabawa słuchowa  „Wydobywamy dźwięki”

 

Zabawa ruchowa „Jedziemy samochodem”

 

Ćwiczenie słuchu fonematycznego

Zabawa rozwijająca uwagę „Ukryte instrumenty”

Zagadki pantomimiczne „Na jakim instrumencie gram?”

Zabawa ruchowa „Szafy z instrumentami”

Praca indywidualna „Instrumenty”

 

Ćwiczenie indywidualne „Rytmy”

Szukamy dźwięków w przedszkolnym ogrodzie

 

Zabawy dowolne

Zabawy swobodne

Zabawy według zainteresowań

Zabawy stolikowe

 

Zabawy integracyjne

Czynności pielęgnacyjne - mycie buzi i rąk

 

Spożywanie posiłków

Leżakowanie

 

Prace porządkowe

 

Mycie zębów

Rzuca na odległość w wyznaczonym kierunku, przechodzi po podwyższonej pow.

Przelicza elementy, dokłada i odkłada elementy, określa wielkość przedmiotów

Wsłuchuje się w głosy wydawane przez różne instrumenty, wskazuje ten instrument

Porusza się na dźwięk odpowiedniego instrumentu muzycznego

Powtarza za nauczycielem wyrazy dźwiękonaśladowcze 

 

Tworzy strumyczki, porusza się po sali w różnych kierunkach oraz w określonym  tempie 

Stara się wydobyć dźwięki z różnych przedmiotów: papierowych, drewnianych, plastikowych, metalowych 

Porusza się zgodnie z wystukiwanym tempem na tamburynie, dostrzega zmiany tempa

Syntezuje sylaby i podaje całe nazwy, wskazuje właściwy obrazek 

Spaceruje, słucha różnych słów, odpowiednio reaguje na nazwy instrumentów

Pokazuje gestem w jaki sposób się na nim gra, odgaduje pokazywany instrument

Swobodnie się porusza, odszukuje szafę zgodnie z swoim obrazkiem

Dostaje kilka obrazków instrumentów podzielonych na 2 części. Odpowiednio je łączy

Wystukuje taki sam rytm jak wystukał nauczyciel

Wsłuchuje się w odgłosy dochodzące z przedszkolnego ogrodu, dzieli się swoimi spostrzeżeniami, bawi się w ogrodzie

Unika zachowań agresywnych, powstrzymuje się przed nimi, dąży do porozumienie

Uczestniczy we wspólnych zabawach, nie przeszkadza innym dzieciom w zabawie

Współdecyduje przy wyborze różnych zabawek i przedmiotów

Uczestniczy w zabawach rozwijających poznawanie samego siebie, swoich zainteresowań

Zachęca dzieci nieśmiałe do wspólnej zabawy, dzieli się swoimi spostrzeżeniami

Zwraca uwagę na wykonywanie zabiegów i czynności higienicznych np. przed i po posiłkach. Odwiesza ręcznik na swoje miejsce

Dba o czystość na i pod stołem, umiejętnie korzysta ze sztućców i kubka

Podporządkowuje się dorosłym dbającym o higienę zmysłów dziecka, słucha w ciszy bajek

Bierze udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie, odkłada zabawki na swoje miejsca

Myje dokładnie zęby po posiłku przy użyciu pasty do zębów, prawidłowo trzyma szczoteczkę

Zbiór własny

Element do przeliczeń

 

Dźwięki instrumentów, obrazki instrumentów

 

 

 

 

 

Przedmioty papierowy, drewniany, plastikowy

 

 

 

 

 

 

 

Obrazki instrumentów

Obrazki instrumentów podzielone na 2 części

Klocki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin