MUZYKA JEST WSZĘDZIE 04.04.2011 – 08.04.2011 – rozpoznawanie wybranych instrumentów na podstawie dźwięków i wyglądu, wyrażanie muzyki ruchem.
Podstawa programowa
Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez nauczyciela i dzieci
Cele operacyjne
Dziecko:
Środki dydaktyczne Źródło
1-1,3-1,14-5
4-1,9-2
8-2,410-3
5-3,
14-4,6, 3-3
14-2,3
14-3,
3-3,
6-5,
4-1,10-1,
1-2,15-5, 8-2
1-3,2-5,
3-4,
2-1,3
2-2,
5-1,
2-4,
1-3,
5-1,5-4,6-2,
Teatrzyk sylwet na podst. opowiadania W. Bodalskiej „Co to jest muzyka?”
„Nasze bębenki” – wykonanie prostego instrumentu perkusyjnego.
„Bawimy się przy muzyce” – aktywne słuchanie muzyki poważnej
Zabawa ruchowa z orientacyjno - porządkowa „Idziemy za dźwiękiem”
Zabaw artykulacyjna „Rybi koncert”
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Pomieszane instrumenty”
Praca indywidualna - ćwiczenia graficzne „Ryba i rybka”
Praca w małych zespołach – rozwijanie spostrzegawczości „Co nie pasuje?”
Ćwiczenia indywidualne w mówieniu- „Co to za instrument?”
Zabawa swobodna
Zabawa konstrukcyjna „Filharmonia”
Zabawa integracyjna „W kąciku muzycznym”
Zabawa dowolna
Zabawa według zainteresowań
Korzystanie z toalety
Spożywanie posiłków
Leżakowanie
Ubieramy się na spacer
Próby dyżurów
Spacer po osiedlu
Słucha uważnie wiersza, wypowiada się na temat, wzbogaca swoje słownictwo, dzieli się swoimi wrażeniami słuchając muzyki relaksacyjnej..
Rozwija sprawność manualna, wykonuje instrument perkusyjny – okleja odwrócony talerzyk elementami z samoprzylepnego papieru, próbuje instrumentować piosenki.
Łączy umiejętność słuchania muzyki z ekspresja ruchowa, wyraża muzykę ruchem, określa nastrój muzyki, kształci poczucie rytmu z wyrabianiem szybkiej reakcji na akcenty muzyczne.
Maszeruje w różnych kierunkach
Usprawniamy mięśnie warg podczas wypowiadania samogłosek w izolacji, śpiewa wybrana samogłoskę z przedłużeniem na wybrana melodię.
Poznaje wybrane instrumenty muzyczne, ich nazwy i brzmienie, łączy pasujące do siebie obrazki.
Rysuje kredkami po rysunku konturowym, koloruje według własnych pomysłów.
Ogląda rysunki w szeregu, wyszukuje i skreśla nie pasujący rysunek do pozostałych.
Ogląda rysunki, nazywa instrumenty, naśladuje głosy przez nie wydawane.
w kąciku czytelniczym czasopisma i albumy z architekturą, zabytkami.
Przestrzega ustalone umowy i zasady regulujące współżycie w grupie, nie przeszkadza innym dzieciom w zabawie
Buduje, układa klocki szeregowo i jeden na drugim, próbuje liczyć kolejne klocki, nazywa kolory
Bawi się wspólnie z kolegami, wie, że wszystkie dzieci maja równe prawa do zabawy, gra na instrumentach
Sprząta po skończonej zabawie, wie, że należy pomagać dorosłym w utrzymaniu porządku w domu.
Pomaga nieśmiałym, mało aktywnym, nowym dzieciom.
Sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety, spuszcza wodę .
Prawidłowo posługuje się łyżką.
Wie, że odpoczynek jest potrzeby dla zachowania zdrowia
Dbamy o porządek w szatni, wieszamy swoje ubrania na wieszakach.
Pomaga w rozkładaniu sztućców na stole, wyciera kurze w kącikach.
Nabywa przekonania o potrzebie częstego przebywania na świeżym powietrzu.
Tekst (przew. „Przedszkole trzylatka, cz.3, s.76,) sylwety, płyta z muzyką relaksacyjną
Talerzyki jednorazowe, folia samoprzylepna,
Płyta z utw. Chaczaturiana „Taniec z szablami”, ar. J.Galway „Le Basque”
przew. „Przedszkole trzylatka, cz.3, s.79
„Przedszkole trzylatka – KP/20, plansza z obrazkami instrumentów muzycznych, inst.. muzyczne
Karta pracy, kredki,
Przedsz. czterolatka – KP/25
klocki
instrumenty muzyczne
MUZYKA JEST WSZĘDZIE 4.04. – 8.04 - zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi ( ich wygląd i wydawany dźwięk), kształcenia poczucia rytmu,
Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez
nauczyciela i dzieci
4-3,4,1-2
4-2, 13-1
14-2,5
5-4
14-6, 3-2
5-4, 1-1
8-3
5-4, 1-2
14-6
3-3
7-2
5-4, 4-2
4-2
8-2,3
8-4, 5-4, 3-4
1-2, 3-1
1-2
1-1,3, 3-4
6-5
2-1
2-2
6-3
2-5,
Zestaw zabawa ruchowych nr 15 „Wiosenne zabawy kotków”
Zestaw zabawa matematycznych
Zabawa dydaktyczna „Co to za instrument?”
Zabawa ruchowa „Zwierzęta nad strumieniem”
Zabawa artykulacyjna na podstawie rymowanki M. M. Skrobacz
Zabawa ruchowa z elementem biegu „Leśne strumyczki „
Zabawa słuchowa „Wydobywamy dźwięki”
Zabawa ruchowa „Jedziemy samochodem”
Ćwiczenie słuchu fonematycznego
Zabawa rozwijająca uwagę „Ukryte instrumenty”
Zagadki pantomimiczne „Na jakim instrumencie gram?”
Zabawa ruchowa „Szafy z instrumentami”
Praca indywidualna „Instrumenty”
Ćwiczenie indywidualne „Rytmy”
Szukamy dźwięków w przedszkolnym ogrodzie
Zabawy dowolne
Zabawy swobodne
Zabawy według zainteresowań
Zabawy stolikowe
Zabawy integracyjne
Czynności pielęgnacyjne - mycie buzi i rąk
Prace porządkowe
Mycie zębów
Rzuca na odległość w wyznaczonym kierunku, przechodzi po podwyższonej pow.
Przelicza elementy, dokłada i odkłada elementy, określa wielkość przedmiotów
Wsłuchuje się w głosy wydawane przez różne instrumenty, wskazuje ten instrument
Porusza się na dźwięk odpowiedniego instrumentu muzycznego
Powtarza za nauczycielem wyrazy dźwiękonaśladowcze
Tworzy strumyczki, porusza się po sali w różnych kierunkach oraz w określonym tempie
Stara się wydobyć dźwięki z różnych przedmiotów: papierowych, drewnianych, plastikowych, metalowych
Porusza się zgodnie z wystukiwanym tempem na tamburynie, dostrzega zmiany tempa
Syntezuje sylaby i podaje całe nazwy, wskazuje właściwy obrazek
Spaceruje, słucha różnych słów, odpowiednio reaguje na nazwy instrumentów
Pokazuje gestem w jaki sposób się na nim gra, odgaduje pokazywany instrument
Swobodnie się porusza, odszukuje szafę zgodnie z swoim obrazkiem
Dostaje kilka obrazków instrumentów podzielonych na 2 części. Odpowiednio je łączy
Wystukuje taki sam rytm jak wystukał nauczyciel
Wsłuchuje się w odgłosy dochodzące z przedszkolnego ogrodu, dzieli się swoimi spostrzeżeniami, bawi się w ogrodzie
Unika zachowań agresywnych, powstrzymuje się przed nimi, dąży do porozumienie
Uczestniczy we wspólnych zabawach, nie przeszkadza innym dzieciom w zabawie
Współdecyduje przy wyborze różnych zabawek i przedmiotów
Uczestniczy w zabawach rozwijających poznawanie samego siebie, swoich zainteresowań
Zachęca dzieci nieśmiałe do wspólnej zabawy, dzieli się swoimi spostrzeżeniami
Zwraca uwagę na wykonywanie zabiegów i czynności higienicznych np. przed i po posiłkach. Odwiesza ręcznik na swoje miejsce
Dba o czystość na i pod stołem, umiejętnie korzysta ze sztućców i kubka
Podporządkowuje się dorosłym dbającym o higienę zmysłów dziecka, słucha w ciszy bajek
Bierze udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie, odkłada zabawki na swoje miejsca
Myje dokładnie zęby po posiłku przy użyciu pasty do zębów, prawidłowo trzyma szczoteczkę
Zbiór własny
Element do przeliczeń
Dźwięki instrumentów, obrazki instrumentów
Przedmioty papierowy, drewniany, plastikowy
Obrazki instrumentów
Obrazki instrumentów podzielone na 2 części
Klocki
anusia_83