Polska moja ojczyzna.doc

(55 KB) Pobierz
POLSKA – MOJA OJCZYZNA 27

POLSKA – MOJA OJCZYZNA 27.04.201106.05.2011 poznawanie flagi, podstawowych wiadomości o Warszawie oraz rozbudzenie zainteresowań własną miejscowością

Podstawa programowa

Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko:

Środki dydaktyczne Źródło

1-1,3-3,14-5,15-3,

9-2,15-4,

8-4,1, 15-4,

 

3-1,4-3,14-5

5-1,3

9-3,13-4,

14-7,15-2,

9-1,

3-2,14-6,

4-1,14-2,

14-3,

4-2,

8-2,

3-4,9-2,

 

15-4,5

 

1-2,4, 6-5

 

 

 

1-2

1-5,

14-4,

2-3,

2-5,

2-2,

2-1,

2-4,

1-3,

6-5,

Rozmowa na temat naszego kraju na podst. wiersza M. Skrobacz „Polska”

Wykonanie flagi  z bibuły.

Poznajemy melodię i tekst hymnu

 

Słuchanie legendy W. Chotomskiej „Wars i Sawa”.

Zabawa ruchowa bieżna „Murarz i cegły”

Zabawa dydaktyczna „Spacer po nasze miejscowości”

Oglądanie strojów ludowych.

Praca w małych zespołach  „Sylabowe echo”

Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej „Sianów”

Ćwiczenia graficzne „Syrenka”

Praca w grupach o oglądanie flag z różnych krajów.

Improwizacje ruchowe przy muzyce

Utworzenie w sali kącika tematycznego związane z naszym regionem

Zabawy integracyjne z różnych krajów UE.

 

Zabawy swobodne.

 

 

 

Zabawy w małych grupach

Kulturalne witanie się z n-lką i kolegami.

Oglądanie książek w kąciku czytelniczym.

Kulturalnie korzysta z toalety

Wykonywanie dyżurów.

Spożywanie posiłków

Czynności pielęgnacyjne – mycie zębów

Leżakowanie

Czynności pielęgnacyjne – wycieranie nosa

Zabawy na placu przedszkolnym

 

Wie, jak nazywa się kraj , w którym mieszka, dzieli nazwę na sylaby z różną intonacją głosu.

Zna kolory na fladze, skleja bibułę, dokleja patyczek.

Rozpoznaje melodię hymnu, wie, jak należy zachować się podczas jego śpiewania. Poznaje tańce z różnych regionów Polski.

Słucha uważnie, wypowiada się na temat, zna nazwę stolicy Polski.

Zachowuje prawidłową postawę.

Zna nazwę miejscowości, wypowiada się na jej temat.

 

Interesuje się sztuką ludową, opowiada, co mu się podoba, nazywa kolory.

Ćwiczy prawidłową artykulację głosek, powtarza za nauczycielem sylaby.

Składa widokówki w całość, ćwiczy spostrzegawczość.

Rysuje po kropkach, koloruje w konturach.

Rozpoznaje polska flagę wśród innych.

Słucha charakterystycznych melodii dla danego regionu Polski, tańczy do melodii

Rozwija poczucie przynależności narodowej, ogląda zgromadzone eksponaty, rozmawia o nich.

Poznaje charakterystyczne zwyczaje, tradycję, zabawy wybranych państw należących do UE

Rozumie konieczność informowania nauczycielki o sytuacjach

zagrażających bezpieczeństwu , zarówno własnemu , jak i innych , powstrzymuje się od skarżenia w błahych sprawach.

Dostrzega i przeciwstawia się przejawom samolubstwa, , przezywania, dokuczania.

Używa zwrotów grzecznościowych bez przypominania

Ogląda i układa książki tematycznie związane z Polską.

Usprawnia nawyki związane z samodzielnym korzystaniem z toalety (każdorazowo spuszcza wodę i myje ręce po czynnościach fizjologicznych

Samodzielnie układa zabawki w kącikach.

Dba o czystość wokół siebie, umiejętnie korzysta z kubka i sztućców

Uczy się myc zęby pastą, prawidłowo trzyma szczoteczkę

Sygnalizuje potrzebę odpoczynku, kiedy jest zmęczone

Korzysta z chusteczek jednorazowego użytku

Nie oddala się od nauczycielki

Przew.trzylatka, cz.III, s.39, obrazki do wiersza, mapa

Bibuła, klej patyczki

Płyta CD „Elementarz piosenki, cz.14

 

Przew., s.40, ilustracje

 

 

Album o Sianowie

 

Ilustracje

 

Widokowki

Karta pracy

 

Zbiór flag europejskich

Elementarz piosenki, cz.14

Eksponaty do kącika, zdjęcia rodzinne

 

 

 

POLSKA – MOJA OJCZYZNA 27.04 – 06.05 poznawanie flagi, podstawowych wiadomości o Warszawie oraz rozbudzenie zainteresowań własną miejscowością

Podstawa programowa

Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez

nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko:

Środki dydaktyczne Źródło

13-4

4-2, 13-1,3

3-1,2, 13-4

5-3,4

1-1, 5-4

14-2, 3-3

 

1-2, 5-4

3-1,2, 14-2, 15-2

5-3,4, 1-2

3-114-3

5-4, 1-1

 

15-3,4, 14-2

14-5, 15-4

14-6, 15-2

3-1,2, 14-2

10-1, 4-1

3-1

2-5

6-5, 1-3

1-2

6-5, 3-4

 

4-1, 2-5

 

2-1

5-1

2-4,5

1-1

 

2-2,5

15-2, 3-4

5-3,4, 6-5, 1-2

 

 

Zabawy matematyczne „Gdzie jest klocek

Zabawy matematyczne „Lalka”

Ćwiczenia logorytmiczne „Rób to co ja”

Zabawa ruchowa „Dzieci do domu, dzieci na spacer”

Zabawa ruchowa - bieżna „Trzy pociągi”

Zabawa dydaktyczna „Domy dawniej i dziś”

 

Zabawa ruchowa „Małe i duże domy”

Zabawa obrazkowa rozwijająca spostrzegawczość „Poznajemy nasze miejsce zamieszkania”

Zabawa ruchowa twórcza „Tańczące kolory”

Zabawa rozwijająca zmysł dotyku „Ukryte niespodzianki”

Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał „Idź, stój

 

Ćwiczenie obrazkowe „Warszawa

Słuchanie legendy „Jak powstało godło polskie

Praca indywidualna  - ćwiczenie słuchowe

Ćwiczenie indywidualne rozwijające koncentrację

Zabawy konstrukcyjne

Zabawy tematyczne „Dom”

Zabawy według zainteresowań

Zabawy dowolne

Zabawy swobodne

Zabawy integracyjne

 

Pełnienie dyżurów

 

Czynności pielęgnacyjne w łazience

Leżakowanie

Rozbieranie po powrocie z ogrodu przedszkolnego

Kulturalne żegnanie się z panią

 

Spożywanie posiłków

Spacer w pobliżu przedszkola

Zabawy na podwórzu przedszkolnym

Określa położenie przedmiotu w przestrzeni w stosunku do własnej osoby

Prawidłowo porównuje i segreguje według wielkości i kształtu, przelicza elementy

Porusza się za nauczycielem wykonując czynności na podstawie wiersza M. Skrobacz

Maszeruje po sali, łączy się w pary, reaguje na hasła słowne

Porusza się gęsiego w tempie wystukiwanym na bębenku np. wolno, szybko

Ogląda obrazki przedstawiające domy, opisuje je, razem z nauczycielem stara się je ułożyć w kolejności zgodnie z następstwem czasowym

Porusza się po sali w rytmie tamburynu, naśladuje małe i duże domy 

Ogląda różne obrazki i widokówki przedstawiające różne miejsca w mieście w którym mieszkamy, nazywają te miejsca, opisują w którym z tych miejsc lubią przebywać

Rozróżnia kolory, reaguje na hasło, współdziała z partnerem

Dotyka różne przedmioty przez chusteczkę, stara się je odgadnąć

Spaceruje w różnym tempie, na określone hasło zatrzymuje się, prawidłowo siada w siadzie skrzyżnym

Ogląda widokówki przedstawiające charakterystyczne miejsca w Warszawie, opisuje je

W skupieniu słucha czytanej legendy, odpowiada na pytania, ogląda flagę i godło polski

Dzieli na sylaby nazwy miejsc znajdujących się w moim mieście

Odszukuje na obrazku wyznaczone przedmioty, nazywa kolory

Buduje różne domy z wykorzystaniem różnorodnych klocków

Wciela się w różne role społeczne (mama, tata, dziecko) w toku zabawy

Utrzymuje porządek w zabawie, wie gdzie każda zabawka ma swoje miejsce

Wykazuje się inicjatywą, pomysłowością w działaniu, współdecyduje w wyborze zabawek

Przestrzega ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

Zacieśnia kontakty interpersonalne z grupą poprzez wspólne organizowanie swobodnych zabaw

Próbuje samodzielnie wykonuje różnych czynności rozwijając poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie.

Samodzielnie myje ręce, wyszukuje swój ręcznik i poprawnie wyciera się w niego

Wie, że odpoczynek jest niezbędny dla zachowania zdrowia, nie przeszkadza innym

Stara się samodzielnie rozebrać po spacerze, odkłada ubrania na swoje miejsce

Stosuje formy grzecznościowe w każdej sytuacji ( w domu, w przedszkolu , na ulicy) używa zwrotu „Do widzenia”

W sposób estetyczny spożywa posiłki, po odejściu od stołu zasuwa krzesło

Zwraca uwagę na ulice, charakterystyczne budowle, sklepy. Dzieli się swoimi spostrzeżeniami

Bawi się w miejscach bezpiecznych, nie oddala się od nauczycielki

 

 

Klocki

Obrazki lali

 

 

Gazety

 

Obrazki domów

 

 

 

Obrazki z miasta Sianów

 

Szarfy

Różne przedmioty np. miś

 

 

Pocztówki i obrazki przedstawiające Warszawę

Tekst legendy, obrazek godła, flagi 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin