Rebel-Times-21.pdf

(5836 KB) Pobierz
Rebel Times
115844788.010.png
Rebel Times
Wstępniak
Witam Was serdecznie drodzy
czytelnicy.
Wydawca: REBEL.pl
Po raz kolejny przypada mi chlubny
przywilej pisania Wstępniaka. Mimo, iż
tym razem nie mogę wytłumaczyć się
primaaprilisowym żartem, to i tak
będzie inaczej. Z prostego powodu - tak
lubię.
Redaktor naczelny:
Tomasz 'Sting' Chmielik
Zastępca redaktora naczelnego:
Marcin 'ajfel' Zawiślak
Korekta stylistyczna i merytoryczna:
Poprzednio pisałem o fascynacji światem wyobraźni. Tym
razem chciałbym poruszyć sprawę przenikania tego świata do
naszych wspomnień. Każdy z nas ma na koncie kilka sesji gier
fabularnych lub kilka partii gier planszowych, które
zapamiętamy do końca życia. Jeżeli jeszcze nie ma to - uwierzcie
mi - będzie je miał. To takie chwile, które rodziły niesamowite
emocje. Chwile, do których wracamy i wspominamy je w grupie
dobrych znajomych. A pamiętacie jak Rafał nas uratował przed
tym wampirem? Tamta partia Magii i Miecza była niezła, nie?
72 godziny grania non stop! Wtedy mi się udało - jednym
ciosem rozwaliłem Duchowy Wiatr. Mina MG była bezcenna!
Michał 'de99ial' Romaniuk
Beata 'teaver' Kwiecińska-Sobek
Redakcja:
Dominika 'jestem_wredna' Rycerz-Jakubiec
Andrzej 'Ejdżej' Jakubiec
Piotr 'Żucho' Żuchowski
Marcin 'Master Mario' Bożek
Mateusz 'Darcane' Nowak
Zastanawialiście się kiedyś, jak będziecie wspominać te
emocjonujące chwile za kilkadziesiąt lat? Czy te wspomnienia o
rozgrywkach i sesjach nie zblakną i nie staną się kolejnymi,
zwykłymi obrazami z przeszłości? Zbierzecie się kiedyś w
geriatrycznym kole znajomych i będziecie to wspominać - ale w
jaki sposób? Czy będą to tylko wspomnienia gier czy też w
miarę upływu lat staną się one czymś więcej?
Michał 'de99ial' Romaniuk
Bartosz 'Finn' Kubera
Arkady Saulski
Rafał Cholewa
Grafika, skład:
Nie wiem. Ale wiem jedno na pewno - chciałbym zachować w
pamięci, jak najwięcej takich chwil, bo to czas spędzony z
bardzo fajnymi ludźmi, czas zmarnowany w świetnym gronie
przyjaciół i ludzi dla nas ważnych. Gry bowiem to okazja do
spotkań z człowiekiem, a nie oknem komunikatora czy
słuchawką telefonu. W obecnych czasach ludzie oddalają się od
siebie i zatracają towarzyski aspekt życia. A szkoda, bo
naprawdę warto z ludźmi spotykać się na żywo, gry zaś to
kolejny dobry powód, aby rozwijać ten aspekt społecznego
życia.
Marcin 'ajfel' Zawiślak
Współpracownicy:
Oneiros – polski serwis Świata Mroku (oneiros.pl)
Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki
________________________________________________________________
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz
zmiany tytułów. Materiałów nie zamówionych, nie zwracamy. Przedruk
z gazety dozwolony jest jedynie za pisemną zgodą wydawcy. Redakcja
nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo
odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeśli ich treść lub forma są
sprzeczne z linią programową lub charakterem pisma oraz interesem
wydawcy [art. 36 pkt 4 Prawa Prasowego].
Czytajcie więc nowy numer RT i szukajcie tych powodów i
wymówek, ponieważ nic i nigdy nie zastąpi mile spędzonego
czasu w gronie świetnych przyjaciół. Ja zamierzam grać do
końca swoich dni - z przyjaciółmi, własnymi dziećmi i
wnukami, czego życzę sobie i Wam z całego serca.
Czekamy na Wasze opinie i komentarze. Kierujcie je na nasz adres:
sklep@rebel.pl
2
115844788.011.png 115844788.012.png 115844788.013.png 115844788.001.png
Czerwiec 2009
Jak oceniamy
Każdy produkt opisywany na łamach Rebel Times poddajemy ocenie według przedstawionego niżej schematu:
Ocena Wykonania w skali od 1 do 10 obejmuje jakość wydania (zarówno trwałość jak i estetyka wykonania, jakość
ilustracji, poziom redakcji etc). Przez Miodność rozumiemy jakość i elastyczność zasad gry, pomysł i ogólną
atrakcyjność produktu. Cena w skali od 1 do 10 to stosunek podanej w nawiasie ceny produktu do jego faktycznej
wartości – czyli szacunkowe określenie, na ile naszym zdaniem warto grę kupić. Redakcja Rebel Times stara się pisać
wyłącznie o grach godnych uwagi, niemniej niekiedy cena dobrego produktu może okazać się wyjątkowo wygórowana
lub atrakcyjna – to właśnie obrazuje trzeci element oceny.
WYKONANIE
MIODNOŚĆ
CENA
10 w swojej klasie produkt należy do
ścisła czołówka w swojej klasie,
świetnie zrealizowany dobry pomysł
można kupować w ciemno -
choćby dla samego posiadania
9 świetne wykonanie, ale mamy
bardzo grywalny, dopracowany
produkt
prawdziwa okazja, podobne gry są
zwykle znacznie droższe
8 dobre wykonanie, choć jest się do
dobra grywalność, choć mamy kilka
drobnych zastrzeżeń
dobra, atrakcyjna cena
czego przyczepić
7 przeciętne wykonanie; mamy kilka
niezła grywalność, ale mamy kilka
istotnych zastrzeżeń
przeciętna cena tego typu tytułów
6 wykonanie rozczarowuje, mamy
produkt ciekawy, ale pod wieloma
względami niedopracowany
za wysoka, taki produkt powinien
kosztować nieco mniej
5 wykonanie poniżej ogólnie
jeżeli nawet były dobre pomysły, to
zrealizowano je tutaj źle
stanowczo za wysoka, za takie gry
płaci się znacznie niższe kwoty
4 słabe wykonanie niewarte swojej
nie sądzimy, byś zechciał zagrać w
to więcej niż dwa razy
ponoć są gry, których zakup jest
jeszcze mniej opłacalny
3 kiedyś udało nam się znaleźć coś
kiedyś udało nam się znaleźć coś
gorszego
kompletne nieporozumienie; taniej
zrobisz to domowymi metodami
2 ścisła czołówka najgorzej
podobno istnieje coś gorszego, ale
nie spotkaliśmy się z tym
nie bierz tego nawet za darmo!
wykonanych gier świata
1 domowymi sposobami dziecko
ścisła czołówka najgłupszych i
najmniej dopracowanych gier świata
nie bierz tego nawet za dopłatą!
zrobiłoby to lepiej
3
wąskiego grona najlepiej
wykonanych
drobne zastrzeżenia
istotnych zastrzeżeń
poważne zastrzeżenia
przyjętych standardów
ceny
gorzej wydanego
115844788.002.png 115844788.003.png
Rebel Times
Nr 21, Czerwiec 2009
Spis treści
41 Moloch nadciąga
Neuroshima: Bestiariusz: Maszyny
44 Mistrzu... czemu się tak
uśmiechasz... ?
D&D ed.3,5: Przewodnik MP
2 Wstępniak
... czyli jak zwykle kilka słów o numerze
3 Jak oceniamy
… czyli jak rozumieć wystawione noty
5 Mały świat wielkich wojen
Small World
10 Wybory na szkolnym boisku
Saigo no Kane
14 W poszukiwaniu złota
Lost Valley
18 Kości zostały rzucone
Munchkin 1,5
20 Smoki kontratakują!
Runebound
26 Kończ waść,
wstydu oszczędź!
Pojedynek
29 Mrok nigdy nie umiera
Talisman: Dungeon
49
Klejnot i Wachlarz
Monastyr: Podręcznik Gracza
53
Plany na lipiec
czyli: co w następnym numerze?
34
Śmieeerdzisz!!!
Mow
37
„This day we fight!”
Lord of the Rings SBG
4
115844788.004.png 115844788.005.png 115844788.006.png
Czerwiec 2009
Small World
Mały świat
wielkich wojen
by pomieścić wszystkie owe rasy, co, jak łatwo się
domyślić, prowadzi do konfliktów. Celem każdego
gracza jest umiejętne wykorzystywanie własnych
zasobów, by zdobyć i utrzymać jak największe
połacie terenu, które w ostatecznym rachunku
przyniosą mu zwycięstwo.
Rzutem oka
Niewiele jest gier, które
przebojem wdzierają się do serc
graczy, a kolejne ich
egzemplarze rozchodzą się jak
świeże bułeczki. Niewiele jest
gier, których nakład kończy się
niedługo po wydaniu.
Niewiele jest gier, przy których
oglądaniu nachodzą człowieka myśli:
„Genialny wygląd! Chcę to mieć!”.
Niewiele jest gier takich jak Small
World - długo oczekiwanej produkcji
Days of Wonder , wokół której, w ciągu
ostatnich tygodni, narobiono wiele
szumu. Pytanie tylko – czy był to
szum uzasadniony?
Small World robi świetne pierwsze wrażenie.
Poczynając od grafik, przez projekt gry, na
funkcjonalności kończąc. Pudełko gry (o
standardowych rozmiarach) wypełnione jest
najróżniejszej maści żetonami, znacznikami, kartami
ras, kartami umiejętności specjalnych i innymi,
drobniejszymi elementami. W sumie mamy do
czynienia z ponad 300 elementami gry, a wszystko
to podane na bardzo
funkcjonalnej wytłoczce, w
której każdy żeton posiada
swoje miejsce, a która z
pewnością ułatwi życie
niejednego gracza. Tym bardziej,
że wydawca pokusił się nawet o
krótki akapit w instrukcji,
poświęcony temu, jak
najwygodniej rozmieścić elementy
w pudełku. Pod tym względem
Days of Wonder stanęło na
wysokości zadania.
Small World to gra strategiczna dla 2-5 osób, w
której gracze wcielają się w role przywódców
fantastycznych cywilizacji. Świat, w którym
przyjdzie im toczyć zmagania, jest jednak zbyt mały
Dalej wcale nie jest gorzej.
Grafiki zdobiące karty i żetony są
naprawdę ładne. Niewątpliwym
atutem jest humorystyczne
podejście do tematu i żartobliwe,
czasami nawet karykaturalne,
ujęcie poszczególnych ras. Ot,
wystarczy spojrzeć na znaczniki elfów
biegnących z koszykami kwiatków albo ludzi
przedstawionych jako przerysowanych wieśniaków
z widłami. Wisienką na torcie jest chyba żeton
smoka, który... Nie, nie będę zdradzał – warto
5
115844788.007.png 115844788.008.png 115844788.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin