Joanna Wąsik
· Integracja wychowanków i wychowawców świetlicy; pogłębianie więzi koleżeńskiej, sympatii, wzajemnej życzliwości
· Zapoznanie dzieci z zasadami ruchu drogowego i motywowanie do ich przestrzegania
· Zapoznanie wychowanków z regulaminem szkoły, świetlicy, stołówki; zwrócenie uwagi na zasady higieny podczas spożywania posiłków
· Zwrócenie uwagi uczniów na znaczenie dobrych manier w codziennych kontaktach
· Budzenie i rozwijanie w wychowankach postaw proekologicznych; uwrażliwienie dzieci na znaczenie segregacji śmieci, oszczędzania wody
· Zapoznanie uczniów z najczęściej występującymi w naszym kraju gatunkami zwierząt oraz roślin
Zajęcia z kultury żywego słowa
Zajęcia ruchowe
Zajęcia umuzykalniające
Zajęcia plastyczne
Wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły
3-7.IX.07 WITAJ SZKOŁO, ŻEGNAJCIE WAKACJE
Ø Pogadanka na temat„ Jak spędziłem wakacje?”
-zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
Ø Zapoznanie z regulaminem świetlicy
- głośne odczytanie regulaminu świetlicy; doskonalenie techniki głośnego czytania
Ø Rozmowa na temat „ Moja szkoła”
-zwrócenie uwagi na słowa, które kojarzą się ze szkołą
Ø Zabawa
„ Lustro”
- umiejętność powtarzania prezentowanych figur
Ø Gry i zabawy różne
- zawody sportowe
-„ Ciuciubabka”
Ø Nauka pląsu
„ Szła dzieweczka do laseczka”
- nauka słów pląsu, wykonanie piosenki po przez zastępowanie słów gestami
Ø Pląs „ Muchy”
- nauka słów, wykonanie pląsu
Ø Wykonanie prac plastycznych pt. „ Moje wymarzone wakacje”
- technika dowolna
Ø Rzucanie do celu
- umiejętność sumowania zdobytych punktów
Ø „ Głuchy telefon”
- ćwiczenie pamięci
Ø Nazywam się..., moje imię zaczyna się na literę...”
Ø - rozwijanie zdolności kojarzenia, umiejętności tworzenia wyrazów
10-14.IX.07 BEZPIECZEŃSTWO NA DROGACH
Ø Rozmowa o zasadach przechodzenia przez ulicę, zapoznanie z działaniem sygnalizacji świetlnej
Ø Pogadanka o sposobach zachowania się w sytuacji zagrożenia; np. pożaru
- zachęcanie do formułowania dłuższych wypowiedzi
Ø Zabawa „Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy!”
Ø „ Uwaga czerwone światło!”
Ø Zajęcia muzyczne „ Jaka to melodia?”
- kształtowanie pamięci słuchowej
Ø Poznajemy znaki drogowe
- wykonanie emblematów znanych znaków drogowych (karton, brystol, plastelina)
Ø Układanki - rozsypanki
- umiejętność łączenia poszczególnych elementów w całość
Ø Znajdowanie różnic między obrazkami
- ćwiczenie spostrzegawczości
17-21.IX.07 CHROŃMY NASZE ŚRODOWISKO
Ø Pogadanka na temat znaczenia segregacji śmieci
Ø Rozmowa na temat „ Co ja robię dla mojego środowiska?”
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
Ø Zabawa „ Ciepło- zimno”
Ø „ Chodzi lisek koło drogi”
Ø Naśladowanie odgłosów zwierząt, odgłosów natury”
Ø Wykonanie zwierzątek z plasteliny
Ø „ Ziemia mój dom.”
- praca wykonana techniką kolażu
Ø Oglądanie zwierząt w atlasie
- zdobywanie informacji o zwyczajach różnych zwierząt
Ø Rozwiązywanie krzyżówki
o tematyce ekologicznej
24-28.IX.07 Z MANIERAMI ZA PAN BRAT
Ø Rozmowa na temat znaczenia takich słów jak: dzień dobry, dziękuję, proszę, itp.
Ø Zabawa ruchowa
„ Cenna kropla”
Ø „ Ziemia, woda powietrze”
- naśladowanie żywiołów
Ø Słuchanie dowolnej muzyki z płyt i kaset
Ø Wykonanie kolorowych kartoników ze zwrotami grzecznościowymi
- wykorzystanie sznurka i kawałów tkanin
Ø Gra w kolory
- ćwiczenie umiejętności rozróżniania kolorów
Ø Wykreślanka
(znajdowanie ukrytych w tekście wyrazów)
-ćwiczenie spostrzegawczości
pomin04