Ćwiczenia utrwalające
Ćwiczenie 1
Rozdajemy uczniom kartki papieru, sami mamy też jedną.
Polecenie: Patrzcie uważnie
Rysujemy jedną emocję - nazywamy ją i robimy odpowiednią minę.
Prosimy, żeby uczniowie zrobili taką samą minę i potem narysowali taką własnie buzię. Gdy skończą rysować rysujemy następną.
Wzór dla nauczyciela
Ćwiczenie 2
Zabawa - Zgadnij jaką mam minę?
Jeden z uczniów wychodzi, namawiamy się z nim jaką zrobić ma minę. Wchodzi do klasy i uczniowie zgadują, co on czuje.
Ćwiczenie 3
Zajęcia przy tablicy.
- Uczniowie dopasowują do zdjęć - podpisy i rysunki
- Na tablicy wiszą zdjęcia osób.
- Rozdajemy uczniom podpisy - czytają je głośno i dopasowują do zdjęć
- Rozdajemy uczniom emotikony - nazywają jaką emocję przedstawiają i dopasowują je do zdjęcia i podpisu.
Boi się
Jest smutna
Jest wesoły
Złości się
Karta pracy 1
Pokoloruj wesołe gwiazdy na żółto. Smutne gwiazdy otocz pętlą.
Policz, ile jest wesołych gwiazd.
Wesołych gwiazd jest .........
Policz, ile jest smutnych gwiazd.
Smutnych gwiazd jest .........
2. Postaw krzyżyk przy smutnym wilku. Pokoloruj wilka wesołego.
Karta pracy 2
Postaw krzyżyk przy wesołym nosorożcu. Smutnego nosorożca pokoloruj.
Dlaczego nosorożec jest smutny?
...........................................................................................................................................................
Karta pracy 3
Zapytaj kolegę o różne rzeczy. Jego odpowiedzi zaznacz ptaszkiem.
Mam na imię ............................................................., rozmawiam z ......................................
Pytanie
TAK J
NIE L
Powiedz mi, czy lubisz jak pada deszcz?
A czy ty lubisz być chory?
Czy lubisz jeść cytrynę?
Słuchaj, czy ty lubisz pić kawę?
Powiedz mi, czy ty lubisz jeździć busem?
pati_label