W naszym przedszkolu 3-l(1).doc

(43 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: W naszym przedszkolu

TEMAT TYGODNIA: W naszym przedszkolu

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 3-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Burza - zabawa ruchowa pobudzająco - hamujaca.

- reagowanie na sygnały ustalone przez prowadzącą

- dziecko uczestniczy w zabawie

Słuchanie opowiadania B. Forma: Ola z wykorzystaniem pacynki. Zabawa ruchowa Dzieci do mnie. Swobodny bieg po sali. Na hasło "dzieci do mnie" dzieci gromadzą się przed nauczycielką.

- rozbudzanie zaufania do nauczyciela oraz rówieśników
- wyrabianie umiejętności gromadzenia się blisko prowadzącej

- dziecko zwraca się do nauczyciela ze swoimi problemami
- dziecko potrafi zająć miejsce w gromadce
- dziecko reaguje na umówiony sygnał

Zabawy dowolne w kącikach zabaw. Rozmowy indywidualne z dziećmi.

- zwracanie uwagi na konieczność odkładania zabawek na swoje miejsce
- zachęcanie dzieci nieśmiałych do zabawy

- dziecko bawi się zabawkami

WTOREK

Zagadka słuchowa Pociąg. Rozpoznawanie odgłosów jadącego pociągu (z płyty CD). Słuchanie piosenki B. Forma: Pociąg. Ćwiczenia narządów mowy poprzez śpiew refrenu piosenki na sylabach "puk", "stuk". Słuchanie odgłosów jadącego pociągu z płyty CD. Próby tworzenia "pociągu".

- zapoznanie z melodią i tekstem
- doskonalenie motoryki narządów mowy
- ćwiczenia ortofoniczne na sylabach występujących w refrenie piosenki

- dziecko reaguje na śpiew prowadzącej, wypowiada niektóre wyrazy
- dziecko stara się naśladować brzmienie sylab puk, stuk

Słuchanie opowiadania B. Forma: Jak miś jechał na wycieczkę. Prezentacja ilustracji pociągu połączona z rozmową na temat: "jak wygląda pociąg osobowy". Doklejanie brakujących elementów (koła, miś w okienku)

- zachęcanie do słuchania opowiadania
- zapoznanie z techniką klejenia

- dziecko z zainteresowaniem uczestniczy w działaniach
- dziecko wie, do czego służy klej

Porządkowanie wybranych zabawek (samochody, lalki) w kącikach zabaw. Zwracanie uwagi na potrzebę odkładania zabawek na swoje miejsce.

- zwracanie uwagi na zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie

- dziecko wie, gdzie należy odkładać zabawki

ŚRODA

Zabawy ruchowe ze śpiewem Balonik, Stary niedźwiedź, Klaszczemy nad głową.

- utrwalanie melodii i tekstu
- wyrabianie koordynacji słuchowo - ruchowej podczas zabawy w rytmie popularnych piosenek

- dziecko chętnie uczestniczy w zabawie

Zabawa z elementem spostrzegania Czego brakuje. Określanie, który z trzech przedmiotów wskazanych przez nauczycielkę został ukryty.

- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

- dziecko prawidłowo wskazuje odpowiedni przedmiot

Zabawy dowolnie wybranymi zabawkami. Zabawy częściowo kierowane przez nauczycielkę: sklep, spacer z lalką w wózku.

- rozwijanie inwencji podczas zabawy

- dziecko bierze udział w zabawie

CZWARTEK

Zabawa ruchowa Stop. Dzieci maszerują w ustalonym kierunku. Na hasło "stop" zatrzymują się, na hasło "marsz" ponownie ruszają.

- reakcja na umówiony sygnał
- zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych

- dziecko reaguje na sygnał zatrzymując się

Zabawy plasteliną: ugniatanie, toczenie wałeczków.

- poznanie nowego materiału
- doskonalenie sprawności manualnych palców i dłoni

- dziecko poprzez zabawę poznaje właściwości plasteliny

Zabawy klockami drewnianymi.

- zapoznanie z różnymi możliwościami układania klocków

- dziecko chętnie bawi się klockami
- dziecko samodzielnie tworzy konstrukcje z kilku elementów

PIĄTEK

Zabawa ruchowa Śpiący niedźwiedź.

- reakcja na cichy i głośny sposób wypowiedzi
- wyrabianie umiejętności poruszania się za prowadzącą

- dziecko prawidłowo reaguje na wypowiedzi o różnym natężeniu głosu
- dziecko wykonuje polecenia nauczycielki

Słuchanie wiersza B. Forma: Oto ja. Podczas powtarzania dzieci pokazują elementy o których mowa w wierszu.

- wskazywanie i nazywanie części ciała
- doskonalenie umiejętności poruszania się za nauczycielką

- dziecko zgodnie z treścią wiersza pokazuje elementy ciała
- dziecko przemieszcza się za prowadzącą

Utrwalanie poznanych dotychczas piosenek i wierszy połączonych z elementami ruchu.

- zachęcanie do aktywnego udziału w działaniach

- dziecko pamięta elementy ruchu do poznanych piosenek
- dziecko wykazuje dużo radości podczas zabawy z piosenką

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin