DLA GRUPY 3 Poznajemy przedszkole(1).doc

(30 KB) Pobierz

DLA GRUPY 3,4-LATKÓW

POZNAJEMY NASZE PRZEDSZKOLE

(2 tygodnie)

1.     Rozmowy połączone z obserwacją „ Poznajemy naszą salę”, zapoznanie ze sprzętami i zabawkami na sali.

Wiersz „ Trzylatku”

 

Mój mały trzylatku

Usiąść z nami w kole.

Pani ci pokaże

Twoje przedszkole.

W szatni schowaj butki

A zabawki w sali,

W umywali powieś ręcznik,

Zuch jesteś -  choć mały!

 

4.     Teatrzyk kukiełkowy pt. „ Kto posprząta?”- uświadomienie dzieciom konieczności porządkowania miejsca zabawy

·        Dzieci słuchają uważnie treści i wiedzą (przynajmniej niektóre), że należy dbać o wspólne zabawki

5.     Zabawa „ Poszukaj pieska”.

·        Dzieci zapoznają się ze słowami określającymi położenie przedmiotów „na”, „pod”, „obok”

·        Potrafią stosować te  pojęcia w zabawie

6.     Zabawa pt. „ Układamy klocki”.

·        Dzieci potrafią układać klocki jeden na drugim i zbudować małe wieże i budowle

·        Potrafią położyć klocek z uwzględnieniem poleceń „ Połóż klocek za krzesełkiem, obok misia...

7.     Samorzutne zabawy w piaskownicy

·        Dzieci znają zasady wykorzystania piasku w zabawie

·        Wiedza do czego służy wiaderko im łopatka

·        Znają umiejscowienie piaskownicy w naszym przedszkolu

·        Słuchają poleceń pani zabraniających sypania piaskiem

8.     Rysowanie kredkami świecowymi na tematy dowolne

·        Zapoznawanie dzieci z prawidłowym trzymaniem kredki oraz z możliwością rysowania nimi różnych kształtów: kółeczka, kreski...

·        Wiedzą, że kredki należy odkładać do pojemniczków i nie wolno nimi rysować po stole czy po  ścianie

9.     Słuchanie piosenki „ Przedszkolaczek” (kaseta własna ze śpiewniczkiem)

·        Dzieci uważnie słuchają wzorowego wykonania piosenki i  próbują klaskać w  rym piosenki

·        Maszerują w  takt muzyki

·        Są radosne podczas zabawy przy tej piosence

10. Chodzenie i bieganie w rozsypce przy akompaniamencie pianina

·        Dzieci potrafią biegać na paluszkach

·        Zatrzymują się na  umówiony sygnał

·        Wykonują polecenia pani dotyczące niektórych ruchów

11. Rozmowy indywidualne w małych zespołach podczas zabaw dowolnych

·        Dalsze zapoznawanie z  zabawkami – wskazywanie miejsc podatnych na uszkodzenie, wdrażanie do porządkowania miejsca zabawy

12. Słuchanie opowiadania nauczycielki ilustrowanego pacynką pt. „ Kto nam  pomoże?”

·        Dzieci wiedzą jaka rolę pełni nauczycielka w grupie

·        Potrafią ufnie się do niej odnosić po dwóch tygodniach pobytu w przedszkolu

·        Zgłaszają pani swoje problemy, która ona cierpliwie wysłuchuje

 

13. Różne ćwiczenia i zabawy: gramatyczne, ortofoniczne, ćwiczenia oddechowe, słuchowe, oglądanie książeczek obrazkowych, słuchanie bajek

·        Dzieci nabierają swobody w wyrażaniu własnych przeżyć i myśli (4-latki)

·        Oczekują na swoja kolej podczas wypowiadania się

·        Nabywają umiejętności samodzielnego oglądania książek, wyróżniają na obrazkach niektóre przedmioty i nazywają je

14. Zestaw zabaw ruchowych nr 1 (wg Salach)

·        Dzieci potrafią maszerować w kole

·        Pokazują części ciała (głowa, stopy, ramiona, brzuch, ...)

·        Potrafią czworakować

·        Znają zabawę „ Zepsuty pajacyk”

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin