4
Temat: Potrzebne słowa: i, albo, że...czyli spójniki.
Cele lekcji
Uczeń:
- poznaje pojęcie spójnik;
- utrwala wiadomości o nieodmiennych i odmiennych częściach mowy;
- doskonali umiejętność rozpoznawania orzeczeń;
- wskazuje różnice między zdaniem pojedynczym a złożonym;
- stosuje spójniki w zdaniu pojedynczym i złożonym;
- stosuje zasady interpunkcyjne.
Pomoce: karty pracy; słowniki interpunkcyjne; podręcznik Jutro pójdę w świat kl. 5, s. 80.
Tok lekcji
1. Odmienność i nieodmienność części mowy – powtórzenie:
a) karta pracy 1;
b) krzyżówka – karta pracy 2.
1
W
Y
P
O
I
E
D
Z
N
2
M
T
3
R
K
Ó
A
Ż
5
Ł
S
6
7
C
kapulinka