CzerwonaKolejka.pdf
(
104 KB
)
Pobierz
433072416 UNPDF
C
Z E R W O N A
K O L E J K A
David Owen, krasnoludzki szalony inżynier, porywa
wypełniony członkami socjety wagonik kolejki. Pragnie
w ten sposób zemścić się za krzywdy, których przed
laty doznał jego ojciec, zwolniony z pracy w kopalni
po wprowadzeniu technomagicznych usprawnień. Bo-
haterowie muszą przeniknąć środowisko rewolucyjnego
proletariatu, by uzyskać informacje niezbędne do odna-
lezienia jego kryjówki ukrytej głęboko w podziemiach
Lyonesse.
Zawiązanie:
Otwarcie nowej, połączonej z wcześniej-
szym systemem linii podziemnej kolejki metropolitalnej
przyciągnęło tłumy gapiów, ale na pierwszy przejazd
zaproszono tylko towarzyską śmietankę miasta. Boha-
terowie, jako arystokraci, przemysłowcy, przedstawicie-
le nauki czy, najlepiej, konstruktorzy kolejki powinni
również znaleźć się na liście gości. Lśniąca czystością
i udekorowana stacja, na którą wpuszczono jedynie wy-
branych, przypomina salę balową, pełną zastawionych
poczęstunkiem stołów. To dobry moment na spotkanie
znajomych czy towarzyskie potyczki (dyskusje, alkohol,
skandale). W końcu towarzystwo wsiada do wagonów
i rozpoczyna miłą przejażdżkę. Kiedy kolejka zatrzymu-
je się na stacji końcowej, pasażerowie wysiadają na pe-
ron. Wszyscy, poza tymi z pierwszego wagonu. Drzwi są
zamknięte, nikt nie wie, co dzieje się w środku i zanim
ktokolwiek zdąży zadziałać, wagon odjedzie w rozcią-
gający się pod całym miastem gąszcz ciemnych tuneli,
zostawiając po sobie tylko tysiące wydrukowanych na
czerwonym papierze ulotek… Pasażerowie zostali upro-
wadzeni, a porywacz żąda wprowadzenia w Alfheimie
przywilejów robotniczych i koniskaty majątków najbo-
gatszej części społeczeństwa.
Rozwinięcie:
David Owen dorastał w rodzinie robot-
niczej. Jego ojciec był górnikiem, który z dnia na dzień
stracił źródło utrzymania. David postanowił zemścić
się na „klasie posiadającej”, używając do tego ich wła-
snej broni – nowoczesnej technologii. Jego tajna baza
to położony w gąszczu zapomnianych tuneli olbrzymi
hangar, ukryty za ruchomą ścianą. Podłączył swoich
zakładników do złowieszczej maszynerii, która wyko-
rzystuje ich życiową energię, by napędzać kolejkę.
Bohaterowie, chcąc odszukać porwany wagon, powinni
podążyć tropem rewolucyjnych ulotek i zbadać środo-
wisko miejskich rewolucjonistów. Otwierają się przed
nimi liczne możliwości – mogą spróbować przekupstwa,
zastraszania lub szpiegostwa (d
yskusja, przebieranie
,
blef
,
zastraszanie
,
półświatek
,
perswazja
). Bohaterowie po-
znają pełne spektrum robotniczych działaczy - zblazo-
wanych myślicieli, rozczarowanych przemysłowców,
pacyistyczne komuny, millenarystów… Wśród rewolu-
cyjnie nastawionych bojówkarzy zdobyć można infor-
macje na temat tego dziwaka Owena, który wspominał
coś o otwarciu kolejki. Jeden z nich pomagał mu kiedyś
w urządzeniu bazy, nie wie jednak, jak do niej dotrzeć.
Przy pomocy jego zeznań, drogę prowadzącą do kanału
uda się odnaleźć na starej mapie kanałów i podmiejskich
tuneli, zagubionej gdzieś w miejskich archiwach (
anali-
za
)
.
Można też wyciągnąć tę informację z zapijaczone-
go, przeraźliwie starego krasnoluda, który od małego
pracował w podziemiach Lyonesse (obecnie w kolejce
metropolitalnej) - (
ekspresja, perswazja, zastraszanie
).
Bohaterowie na swoją wyprawę będą potrzebowali ja-
kiegoś środka transportu. Podczas podróży przez opusz-
czone tunele mogą napotkać różne przeciwności (gang
bezdomnych, zerwane tory, zalany fragment podziemi
ghoule, gremliny, gigantyczne krokodyle – patrz opis lo-
kacji na stronie 326 podręcznika głównego). W końcu,
po odsunięciu ruchomej ściany (
analiza, spostrzegaw-
czość, pojazdy),
docierają na miejsce – do udekorowane-
go na czerwono zaskakująco wielkiego hangaru.
Punkt kulminacyjny:
David Owen nie spodziewa się
żadnych gości. Widząc nadjeżdżający pojazd rzuca się
do ucieczki swoją pomalowaną na czerwono kolejką
(pościg, stawka: wykolejenie pociągu wroga; nie można
wysadzić z siodła). Jeżeli bohaterom uda się go dogo-
nić lub zapędzić w ślepą uliczkę, zobaczą, że w środ-
ku, przywiązani do siedzeń i podłączeni do dziwacznej
aparatury, siedzą przerażeni zakładnicy. Pilnują ich trzy
dwumetrowe, masywne golemy – wyidealizowane po-
staci górnika, robotnika i rolnika. Bohaterowie mogą
spróbować dyskusji z szalonym inżynierem (dyskusja, +3
za częściowe spełnienie jego żądań) albo też ruszyć do
walki z golemami (walka, wyłącznie va banque: stawki
- patrz niżej).
Rozwiązanie:
Zwycięstwo w dyskusji skłoni Owena
do wypuszczenia zakładników (lub, jeżeli bohaterowie
podnieśli stawkę do va banque, do oddania się w ręce
sprawiedliwości). Jeżeli bohaterowie zdecydowali się
przystać na jego żądania, powinni zadbać o ich spełnie-
nie – inaczej wyrok wydadzą na nich wszyscy robotniczy
rewolucjoniści. Porażka oznacza utratę Reputacji (być
może porwanych uratuje po kilku dniach ktoś inny)
lub nawet egzekucję oiar czy przyjęcie przez nie i bo-
haterów ideologii Owena (wyższa stawka). Zwycięstwo
w walce izycznej
va banque
to doprowadzenie Owena
przed oblicze sprawiedliwości i awans społeczny, oraz
dozgonna wdzięczność uratowanych, porażka – egzeku-
cja zakładników i wygnanie bohaterów z kraju.
S
t a t y s t y k i
a n t a g o n i s t ó w
B
o B
g
i l l e n
,
d a w n y
t o w a r z y s z
o
w e n a
Bob na pierwszy rzut oka wygląda na bezdomnego
i w tym przypadku pozory nie mylą – wywrotowej
działalności poświęcił całe swoje życie. Radykalnymi
hasłami stara się zakryć swoje tchórzostwo – w rzeczy-
wistości nigdy nie zrobił niczego naprawdę nielegalnego,
a wobec osób z wyższych sfer jest po prostu nieśmiały.
Domyśla konfrontacja: dyskusja.
Przeciwnik, ogr, pula 2k10; odporność 3.
Zdolności:
świadomość klasowa:
d
a v i d
o
w e n
,
t e r r o r y s t a
Ten balansujący na krawędzi szaleństwa krasnolud
w średnim wieku mamrocze nieustannie to o utopijnej
wspólnocie robotników, to o upadku, który nieuchron-
nie czeka wyższe klasy.
Domyśla konfrontacja: dyskusja.
Przeciwnik, krasnolud, pula 3k10, odporność 5.
Zdolności:
świadomość klasowa:
patrz wyżej;
•
Czerwona książeczka (patrz wyżej), pistolet
(
strzelanie
+3*), czerwona kolejka (
pojazdy
+3*, za
żeton: wyssanie energii z zakładników: +5 do cała na-
przód!, podbicie: oszołomienie), szalony wynalazek;
cechy rasowe:
niedeklarowane dobicia prze-
ciwko osobom wyglądającym na burżujów;
cechy rasowe:
•
to tylko ogr – nieśmiałość;
gadżet:
•
Czerwona Książeczka – zbiór wykładów na te-
mat skorumpowanego współczesnego społeczeństwa.
Pewność siebie +2*, za żeton: +5 do
ekspresji
;
pasja:
•
natchniony mechanik, światło słonecz-
ne;
zakładnicy:
•
każdy test
ekspresji
zakończony dwoma podbi-
ciami przywraca Bobowi znacznik
umiejętności:
•
David może poprzeć swoje groźby uru-
chamiając maszynę, która razi zakładników bolesnym
ładunkiem energii manicznej. W dyskusji za żeton:
odzyskuje znacznik;
okrzyk zemsty:
•
półświatek
6/9
+, spostrzegawczość
6/9+.
Wa lk a:
walka wręcz
3/10+, obrona 10. Świadomość kla-
sowa.
Pościg:
wysportowanie
6/10+, wytrwałość 12. Świado-
mość klasowa.
Dyskusja:
ekspresja
9/8+, pewność siebie 18*. Świado-
mość klasowa, tchórz, gadżet, pasja.
raz na sesję, test z
astraszania
9/9+
przeciw
odwadze
słyszących. Za każdego przeciwnika,
który przegra test, Owen odzyskuje jedną kartę;
umiejętności:
•
empatia
9/10+,
odwaga
9/10+,
półświa-
tek
6/8+,
spostrzegawczość
6/8+,
technika
9/8+,
wiedza
akademicka
6/8+.
Wa lk a:
strzelanie
6*/10+, obrona: 12. Świadomość kla-
sowa, gadżety, okrzyk zemsty.
Pościg:
pojazdy
12*/9+, obrona: 16. Świadomość klaso-
wa, gadżety, okrzyk zemsty.
Dyskusja:
zastraszanie
9/9+,
ekspresja
6/9+, pewność
siebie: 18*. Świadomość klasowa, gadżety, zakładnicy,
okrzyk zemsty.
C
z e r w o n y
g o l e m
d
a v i d a
o
w e n a
Te przypominające krasnoludy, dwumetrowe kamienne
golemy nie boją się żadnej pracy: radzą sobie tak w polu,
jak i w kopalni czy na polu bitwy.
Domyśla konfrontacja: walka.
Przeciwnik, konstrukt, pula 2k10, odporność 4.
Zdolności:
pancerz:
•
obrona +3*;
oręż ludzi pracy (kilof, młot lub sierp):
za żeton: po
traieniu w walce zdejmuje dwa znaczniki;
świadomość klasowa:
patrz wyżej.
Wa lk a:
walka wręcz
9/8+,
strzelanie
6/10+, obrona: 22*.
Oręż ludzi pracy, świadomość klasowa.
Pościg:
wysportowanie
6/8+
, pojazdy
6/10+, wytrwałość:
20. Świadomość klasowa.
Dyskusja:
ekspresja
3/10+; pewność siebie: 20. Świado-
mość klasowa. Golemy powtarzają cytaty z ulotek pro-
pagandowych pisanych przez Owena.
•
gadżet:
•
•
•
•
Plik z chomika:
polonusx
Inne pliki z tego folderu:
Ostatni bal gubernatora.pdf
(122 KB)
Ofiara Oblężonych.pdf
(432 KB)
Nieustraszeni zbawcy Świat.pdf
(349 KB)
Nawiedzony dwór.pdf
(113 KB)
Maska Lili.pdf
(134 KB)
Inne foldery tego chomika:
Game Chef PL
Gry Bitewne
Gry Karciane
Gry Paragrafowe
Gry RPG
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin