4808.doc

(38 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘCIA DLA DZIECI 6-LETNICH

SCENARIUSZ ZAJĘCIA DLA DZIECI 6-LETNICH

 

TEMAT: Opowiedz historyjkę obrazkową pt. ”Czerwony Kapturek” tak jakby to była                                                                             najweselsza bajka jaką znasz.   

 

CELE:

-dziecko opowiada treść historyjki obrazkowej;

-sprawnie wyodrębnia elementy akcji i związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy obrazkami;

-nadaje tytuł historyjce obrazkowej;

-potrafi wypowiadać się na temat ulubionej bajki i oceniać postępowanie bohaterów

-wzbogaca słownictwo: bajka, bohater pozytywny, negatywny;

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

Krzyżówka, kartoniki z zaprzeczeniem NIE, TAK; napisy z tytułami bajek, historyjka obrazkowa” Czerwony Kapturek”, 25 obrazków z bajkami, 25 kartek z napisanymi zdaniami tworzącymi historyjkę, nagranie wesołej muzyki; zabawa poplątane –pomieszane(Przewodnik metodyczny.  Scenariusze zajęć ABC sześciolatka. część 2)

 

1.Powitanie przy zabawie „Witam Was, witam Was

                                                        zaczynamy już czas

                                                        jesteś Ty, jestem Ja

                                                        raz, dwa, trzy.

 

2.Dzisiejszy temat zabaw kryje się w rozwiązaniu krzyżówki, gdy uda nam się odczytać hasło dowiemy się o czym będziemy dzisiaj rozmawiać.

 

 

B

u

t

y

 

 

 

 

 

 

C

a

l

i

n

e

c

z

k

a

 

 

J

a

ś

 

 

 

 

 

 

 

 

K

o

p

c

i

u

s

z

e

k

K

a

c

z

k

a

 

 

 

 

 

 

Zagadki do krzyżówki:

  1. Nosił je kot w bajce , nosisz je również ty gdy wybierasz się na wycieczkę?
  2. Tylko cal wysokości miała ta dziewczynka dlatego też jej imię brzmiało...
  3. Jakie imię miał chłopczyk, który  wraz z siostrzyczką znalazł w lesie chatkę z piernika?
  4. Jaka to dziewczynka ma roboty wiele, a na pięknym balu gubi pantofelek?
  5. Kto listy pisać chciał drobnym maczkiem i po to kupił maczku paczkę.

 

3. Odczytanie hasła. Odpowiedzi dzieci na pytanie: Co to jest bajka?

 

4.Zabawa poplątane –pomieszane.

Za chwilę opowiem wam bajkę, w której występują bohaterowie, miejsca, czynności z różnych bajek. Waszym zadaniem będzie zauważenie i sprostowanie wszystkich pomyłek. Gdy zauważycie pomyłkę podnosicie kartonik z zaprzeczeniem NIE do góry a kiedy się zgadzacie TAK.

 

 

 

              Za górami, za lasami w małym domku wraz z krasnoludkami mieszkała dziewczynka.

Pewnego razu mamusia powiedziała: Czerwony Kapturku, pójdziesz do babci ,zaniesiesz różne smakołyki. Dziewczynka wzięła koszyk i wyruszyła w drogę. Lecz tu raptem – co to? Z jamy wychodzi Smok Wawelski i pyta o drogę do Krakowa.

              Niestety dzieci nie mogły pomóc smokowi, bo nie znały drogi do Krakowa, ale poradziły mu , aby spytał Kota w butach i ruszyły w dalszą drogę.

              Kiedy tak szły i szły, spotkały Kaczkę Dziwaczkę. Pięknie ją pozdrowiły i zapytały: Dokąd się kaczko wybierasz?

A kaczka na to: Idę na bal. Książe na mnie czeka.

              Wtedy Jaś i Małgosia powiedzieli, że pójdą z kaczką na bal. Czerwony Kapturek ruszył dalej sam. Raptem na polance zobaczył śliczny domek z piernika i marcepana. Przed domek wyszła Baba Jaga i mówi do Kapturka:

Witam cię dziewczynko! Nie jestem złą Babą Jagą dam ci pierniczków dla babci i piękną złotą rybkę do akwarium, którą przyniósł mi dzisiaj rybak.

              Dziewczynka pięknie podziękowała i poszła do babci, a babcia siedziała w fotelu i opowiadała bajki. Przed nią siedziały zasłuchane krasnoludki oraz wilk.

              Bajeczka miła czy nie miła – ale się skończyła.

( tekst zaczerpnięto z  przewodnika metodycznego ABC sześciolatka)

 

Krótka rozmowa na temat ulubionych bajek z uzasadnieniem. Ocena postępowania wybranych bohaterów bajek /pozytywna, negatywna/

 

5.Zabawa ruchowa: Dzieci tańczą ,a na przerwę w muzyce podnoszą porozkładane na dywanie obrazki z różnymi bajkami i ustawiają się przed tytułem bajki z którego pochodzi obrazek.

 

6.Historyjka obrazkowa. Dzieci opowiadają kolejno treść obrazków . Nauczycielka prosi aby uporządkowały obrazki według kolejności zdarzeń. Dzieci odnajdują związki przyczynowo –skutkowe. Następnie opowiadają historyjkę w różnym nastroju: wesołym, smutnym.

 

7.Zabawa  z wyrazami. Dzieci losują karteczki z wyrazami które mogą kojarzyć się z różnymi bajkami, odczytują je. Na środek wychodzi dziecko z tytułem bajki a przed nim ustawiają się dzieci których wyrazy kojarzą się z tą bajką.( czytanie ze zrozumieniem) i wspólnie tańczą.

 

8.Dzieci przechodzą do stolików gdzie czytają zdania i rysują ilustracje do nich tak, aby powstała historyjka  o Czerwonym Kapturku. Nadają wspólnie tytuł swojej historyjce.

 

Np. Dziewczynka idzie do babci.

Czerwony Kapturek spotyka wilka.

Wilk biegnie do domku babci.

Wilk zjada babcię.

Domek babci.

Gajowy uwalnia babcię i Czerwonego Kapturka.

 

Opracowała: mgr Jolanta Dzik

Przedszkole Publiczne nr2

w Bartoszycach

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin