rozwój mowy 21.11.11r.rtf

(32 KB) Pobierz

Majchrzak " Wprowadzenie w świat pisma "

-pismo jest fenomenem wizualnym-poznawanie pisma wzrokowo

-głoskowanie jest złe

-jedngeo dnia poznajemy jedna literę

-gra w sylaby (przejscie do czytania ze zrozumieniem)

-etapy: inicjacja, targ liter, gra w sylaby, nazywanie świata

m.fonetyczno-literowo-barwna B.Rocławskiego

-czytanie i pisanie jednoczesnie

-zabawa klockami LOGO(44 znaki w różnych kolorach)

-nie ma głoskowania jest ślizganie się

-bez podręczników

Naturalna Nauka Języka (E. Czerwińska)

"Sojusz metod" (E. Arciszewska)

-czynne czytanie globalne(metody anglojęzyczne i motessori)

-sesja czytania-sesja rozmowy (czytanie o tym co się przeczytało)

-czytanie zróżnicowanie, fiszki autokreatywne (koncepcja Freineta)

-rozbudzanie zainteresowania pisma u dzieci

-kojarzenie związku miedzy pismem a dźwiękiem

-układanie krótkich opowiadań

-dzieci pracują w swoim tępie

-uczą się pełnego alfabetu bez prezentacji liter

Zgłoś jeśli naruszono regulamin