MOST NA DRUGĄ STRONĘ.pdf

(418 KB) Pobierz
untitled
.
Most na drugą
stronę
H. J. Hegger
Łaska wam
i pokój od Boga,
Ojca naszego,
i od Pana Jezusa
Chrystusa
Flp 1,2
Pójdźcie do mnie wszyscy,
a ja wam dam ukojenie
252485192.039.png 252485192.040.png 252485192.041.png 252485192.042.png 252485192.001.png 252485192.002.png 252485192.003.png 252485192.004.png 252485192.005.png
.
Informacja ogólne
.
.................................
Wydawca
Spis treści
Seria wydawnicza jest
wydawana przez polskie
dzielo holenderskiej fundacji
„In de Rechte Straat”
o nazwie „Augustinus”
I. Wieczne życie lub wieczna śmierć ............................. 3
II. Co mam robić?......................................................... 6
III. Jak się nawrócić?..................................................... 10
IV. Jednak rozmowa..................................................... 15
Adres do korespondencji
„Augustinus”
Skr. Pocztowa 185
59-220 Legnica
Cele „Augustinusa”
„Augustinus” jest dziełem, którego celem jest szerszenie
Ewangelii Jezusa Chrystusa. Słowa Ewangelii są posłaniem
niosącym wyzwolenie. Dzięki nim ludzie błądzący i poszu-
kujący mogą poznać Boga. Ewangelia wskazuje drogę do
prawdziwej jedności z Bogiem, owocem której jest pokój
serca. Prawdziwą Drogą, Prawdą i Życiem jest Jezus Chry-
stus. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej, jak tylko przez
Jezusa Chrystusa.
E-mail
augustinus@irs.nu
Internet
www.augustinus.pl
Fundacja
In de Rechte Straat
Prins Hendrikweg 4
6721 AD BENNEKOM
HOLANDIA
Pragnieniem „Augustinusa” jest przybliżenie polskim czytel-
nikom klasycznego, biblijnego nauczania Kościołów Refor-
macji protestanckiej, opartego głównie o myśl Jana Kalwina i
tych, którzy czerpali i czerpią z jego refl eksji teologicznej.
Konto bankowe
Osoby chcące wesprzeć
wydawanie i rozsyłanie
bezpłatnych publikacji
„Augustinusa” mogą tego
dokonać, przekazując
pieniądze na konto
bankowe: Fundacja
In de Rechte Straat
Nr. 57 1090 2066 0000 0001
0602 8888 Bank Zachodni
WBK S.A., I Oddział w Legnicy
Informacje dotyczące publikacji
Tłumaczenie z holenderskiego. Tytuł oryginału: „De brug
naar de overkant”. Wydawca: Fundacja „In de Rechte Stra-
at”, Bennekom, Holandia, 1990.
Wydanie polskie: „Augustinus” / Fundacja „In de Rechte
Straat”.
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna
swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń
wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny
Za wszelką pomoc
serdecznie dziękujemy
ISBN 978-90-73444-01-0
Niniejsza broszura jest prze-
syłana bezpłatnie i nie jest
przeznaczona do sprzedaży
Ew. wg św. Jana 3, 16
Ilustracje na str. 7 i 15: Evert Kuijt, Biblia dla dzieci; ilustrował Reint de Jonge, © 1980
2
.
252485192.006.png 252485192.007.png 252485192.008.png 252485192.009.png 252485192.010.png 252485192.011.png 252485192.012.png 252485192.013.png 252485192.014.png
.
I. Życie wieczne czy
wieczna śmierć
N asze życie jest krótkie. Możemy żyć
do 100 lat, zazwyczaj nie przeżywa-
my jednak więcej niż lat 110. Nasze
życie nieuniknienie kiedyś się skończy.
Czym wtedy się staniesz? Wielu mówi:
zostanie nieco kości, albo dam się skremować
i pozostanie tylko popiół. To wszystko. Czy
Ty też tak mówisz? Jest mi trudno to sobie
wyobrazić. Naprawdę wierzysz, że Ty, który
tak intensywnie żyłeś, na zawsze znikniesz w
nicości? Twoje serce już nie bije, ale pozostaje
coś innego, twoje „duchowe centrum”, twoje
„ja”. W tym centrum żyłeś w pełni świadomo-
ści, tam byłeś najbardziej „sobą”.
To twoje centrum nie chce umierać. Usilnie
walczy przeciw temu. My wszyscy chcemy
dalej istnieć. Chęć do życia walczy z mocą o
miejsce, gdzie moglibyśmy przetrwać ...
Możemy głośno krzyczeć, że po śmierci nie
ma już nic, ale w głębi nas samych nie wierzy-
my w to, nie jesteśmy w stanie w to wierzyć.
Święte - Jeruzalem Nowe, ujrzałem zstępujące
z nieba od Boga, przystrojone jak oblubienica
zdobna w klejnoty dla swego męża. I usły-
szałem donośny głos mówiący od tronu: Oto
przybytek Boga z ludźmi: i zamieszka wraz
z nimi, i będą oni jego ludem, a On będzie
Bogiem z nimi. I otrze z ich oczu wszelką łzę,
a śmierci już odtąd nie będzie. Ani żałoby, ni
krzyku, ni trudu już /odtąd/ nie będzie, bo
pierwsze rzeczy przeminęły. I rzekł Zasiadający
na tronie: Oto czynię wszystko nowe. I mówi:
Napisz: Słowa te wiarygodne są i prawdziwe.”
(Apokalipsa św. Jana 21, 1-5) W dalszej części
rozdziału 21 Apostoł Jan opisuje życie Nowej
Tylko dwie możliwości
Musimy postawić sobie poważne pytanie:
Gdzie będziemy w wieczności? Biblia mówi,
że istnieją tylko dwie możliwości: albo zosta-
niesz wzięty do Bożej chwały, albo zostaniesz
wyrzucony w ciemności na zewnątrz... na
zawsze. Chwałą Bożą jest też nazwane niebo.
Biblia mówi wspaniałe rzeczy o tej ziemi,
która jest naszym celem. Apostoł Jan ujrzał to
w wielkim widzeniu: „I ujrzałem niebo nowe i
ziemię nową, bo pierwsze niebo i pierwsza zie-
mia przeminęły, i morza już nie ma. I Miasto
3
Jezus mówi: Kto słucha słowa mego ma żywot wieczny
252485192.015.png 252485192.016.png 252485192.017.png 252485192.018.png 252485192.019.png 252485192.020.png 252485192.021.png 252485192.022.png
.
Jerozolimy: „I rynek Miasta to czyste złoto
jak szkło przeźroczyste… I Miastu nie trzeba
słońca ni księżyca, by mu świeciły, bo chwała
Boga je oświetliła, a jego lampą - Baranek.”
(Apokalipsa św. Jana 21, 21. 23)
Tak Bóg umiłował...
Oprócz Bożej sprawiedliwości jest jednak
także Jego miłość. Jego sprawiedliwość i Jego
miłość spotykają się w Jego darze, którym jest
Jego Syn, Jezus Chrystus: „Zaiste, bliskie jest
Jego zbawienie dla tych, którzy się Go boją,
tak iż chwała zamieszka w naszej ziemi.
Łaskawość i wierność spotkają się z sobą,
ucałują się sprawiedliwość i pokój.” (Psalm
85, 10-11)
„Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna
swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w
Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wiecz-
ne.” (Ewangelia wg św. Jana 3, 16)
Ten Syn dokonał tego wszystkiego dla nas:
“Znacie przecież łaskę Pana naszego Jezusa
Chrystusa, który będąc bogaty, dla was stał się
ubogim, aby was ubóstwem swoim ubogacić.”
(2 List do Koryntian 8, 9)
„On, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał
ze sposobności, aby na równi być z Bogiem,
lecz ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać
sługi, stawszy się podobnym do ludzi. A w
zewnętrznym przejawie, uznany za człowieka,
uniżył samego siebie, stawszy się posłusznym
aż do śmierci - i to śmierci krzyżowej.” (List
do Filipian 2, 6-8)
Być może teraz będziesz w stanie chociaż w
części przyjąć prawdę, że ten wieczny Ojciec,
który dał swego jedynego umiłowanego Syna
- w którym miał upodobanie - na przeba-
czenie naszych grzechów, może gniewać się
nieskończenie, jeżeli odrzucamy taki dar. On
nie może czegoś takiego zaakceptować. Cho-
dzi tu o Jego chwałę i o chwałę Jego Syna. W
Biblii czytamy: „Bóg jest miłością” (por. 1 List
św. Jana 4, 8. 16), ale też czytamy: „Bóg nasz
bowiem jest ogniem pochłaniającym.” (List
do Hebrajczyków 12, 29 i Księga Powtórzo-
nego Prawa 4, 24)
Jezioro ognia
Także ta sama księga opisuje okropności pie-
kła: „A Śmierć i Otchłań wrzucono do jeziora
ognia. To jest śmierć druga - jezioro ognia.
Jeśli się ktoś nie znalazł zapisany w księdze
życia, został wrzucony do jeziora ognia.”
(Apokalipsa św. Jana 20, 14-15)
Odrzuceni muszą tam zostać na zawsze, w
strasznym towarzystwie diabła i jego pomoc-
ników: „A diabła, który ich zwodzi, wrzucono
do jeziora ognia i siarki, tam gdzie są Bestia i
Fałszywy Prorok. I będą cierpieć katusze we
dnie i w nocy na wieki wieków.” (Apokalipsa
św. Jana 20, 10)
A co z miłością Bożą?
Być może, czytając te słowa powiesz następu-
jące zdanie: „Nie mogę wierzyć w Boga, który
jest tak okrutny, że może kogoś rzucić w takie
miejsce bólu, rozpaczy i nienawiści”.
Od razu odpowiem, że ja - z moim małym
ludzkim rozumem - również mam z tym
trudności. Z drugiej jednak strony powiem
tak: Poprzez wierne oddanie się Chrystusowi
zacząłem widzieć coś z chwały, świętości i
sprawiedliwości Bożej. Mogłem dzięki temu
tylko przed Nim klęknąć, pokornie i cicho,
wiedząc, że z jego chwały mogę zobaczyć tyl-
ko niewielki fragment. On mówi: „Bo myśli
moje nie są myślami waszymi, ani wasze drogi
moimi drogami - wyrocznia Pana. Bo jak nie-
biosa górują nad ziemią, tak drogi moje nad
waszymi drogami i myśli moje nad myślami
waszymi.” (Księga Izajasza 55, 8-9)
4
252485192.023.png 252485192.024.png 252485192.025.png 252485192.026.png 252485192.027.png 252485192.028.png 252485192.029.png 252485192.030.png
.
Płaskorzeźba przedstawiająca Sąd Ostateczny nad Bramą Główną Katedry w Bernie
Pytanie wagi wiecznej
Dlatego jest bardzo ważnym, aby wiedzieć,
jak możemy „uciec” od Boga pochłaniającego
ogniem i jak możemy Go spotkać, jako Ojca
miłosierdzia. Pismo Święte jest w tej kwestii
bardzo jasne, czytamy w nim wciąż: „Przez
wiarę ... przez wiarę!” Przeczytaj np. List do
Hebrajczyków, zwłaszcza jego rozdział jede-
nasty. Również sam Pan Jezus nie pozostawia
żadnej wątpliwości w sprawie istnienia tylko
jednej drogi, prowadzącej do wiecznej chwały
- jest nią On sam. Jedna z wypowiedzi Jezusa
brzmi: „Zaprawdę, zaprawdę, powiadam
wam: Kto we Mnie wierzy, ma życie wieczne.”
(Ewangelia wg św. Jana 6, 47)
Dlatego też jest rzeczą straszną, że Kościół
Rzymsko-katolicki zaprzecza tym słowom
Jezusa poprzez stwierdzenie: nie tylko przez
wiarę, lecz także przez uczynki. „Jeżeli ktoś
stwierdzi, że człowiek przez swoje dobre
uczynki naprawdę nie zasłuży na życie
wieczne, niech będzie przeklęty (anatema sit)”
(Sobór Trydencki, sesja szósta, kanon 32).
Droga do piekła
Wypowiedzią tą Rzym wskazuje ludziom
drogę do piekła, do Boga pochłaniającego
ogniem. Nauczanie Kościoła Rzymsko-kato-
lickiego w tej kwestii jest niezgodne z nauką
apostołów. W konsekwencji, kościół ten nie
ma prawa nazywać siebie „kościołem apo-
stolskim”. Apostoł Paweł pisze tak: „Łaską
bowiem jesteście zbawieni przez wiarę. A to
pochodzi nie od was, lecz jest darem Boga:
nie z uczynków, aby się nikt nie chlubił.” (List
do Efezjan 2, 8-9)
W następnych dwóch rozdziałach rozważać
będziemy naukę Chrystusa i apostołów,
dotyczącą tego jak możemy otrzymać życie
wieczne.
5
252485192.031.png 252485192.032.png 252485192.033.png 252485192.034.png 252485192.035.png 252485192.036.png 252485192.037.png 252485192.038.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin