64-67-berant.pdf

(557 KB) Pobierz
219060826 UNPDF
warsztaty
umarłych
Do namalowania tej ilustracji użyłem pędzli, które każdy może znaleźć
w podstawowym zestawie Photoshopa. Chciałem pokazać, że wymyślne
pędzle, których setki możemy znaleźć w internecie, nie są najważniejsze.
Ważne jest, jak użyjemy wyobraźni... i kilku Photoshopowych sztuczek.
tworzenie postaci dark fantasy
0 1
tło i kolory
Cały obraz maluję Pędzlem ( Brush Tool ) [ B ]. Z menu pędzla [ F5 ]
wybieram pędzel z postrzępionymi krawędziami o dużym rozmia-
rze. Maluję swobodnie, chaotyczne kształty są jak najbardziej na miej-
scu. Aby uzyskać ciekawsze efekty, manipuluję opcjami Scattering
i Spacing w menu ustawień pędzla. Przesuwam suwaki aż do uzyska-
nia zadowalających efektów. W tej pracy użyłem nienasyconych brą-
zów, które dobrze pasują do malowanej postaci i tworzą ponury klimat.
Jaśniejsza plama koloru na środku płótna pozwoli na uzyskanie dodat-
kowego efektu trójwymiarowości. Maluję w oddaleniu około 30%.
inne warianty kolorystyczne
Jeżeli nie jesteśmy pewni czy użyte kolory są dobrze dobrane,
zawsze możemy szybko sprawdzić inne warianty kolorystyczne.
Służy do tego menu edycji barw obrazu (Image> Adjustments>Hue\
Saturation ). Przesuwamy suwaki i sprawdzamy, czy któraś z innych
wersji kolorystycznych nie pasuje przypadkiem lepiej do nasze-
go obrazu. Różne kolory tworzą odmienne nastroje, co może nadać
naszej postaci dosyć nieoczekiwany i zaskakujący wygląd. Ja po
sprawdzeniu innych wersji, stwierdziłem, że oryginalne kolory naj-
lepiej pasują do mojego nieumarłego.
0 2
postać
Początek malowania postaci to najważniejsze etapy tworzenia
obrazu. Maluję pojedyncze plamy i staram się szukać w nich
kształtów (to dobry sposób, jeżeli nie mamy pomysłu na postać).
Używam kolorów z tła i Próbnika kolorów ( Brush Tool - przytrzymu-
jemy klawisz [ Alt ] i klikamy na interesującym nas fragmencie). Bar-
dzo ostrożnie dodaję plamy światła, na tym etapie są one tylko tro-
chę jaśniejsze od cieni i służą zaznaczeniu głównych elementów po-
staci. Pracuję w przybliżeniu 50%.
postać cd.
Powoli zaczynam dodawać mocniejsze światła (użyłem kolorów
z jasnej plamy z tła). Planując kolejne elementy stroju, tworzę
nową warstwę i na niej rysuję mniejszym pędzlem kontury pance-
rza nóg oraz fałdy na płaszczu. Ten sposób pozwala dodawać zmia-
ny bez utraty poprzedniego wyglądu pracy. Możemy sprawdzić, któ-
ra wersja bardziej nam odpowiada, klikając oczko przy miniaturce
warstwy.
64
.psd 10/2009 » www.psdmag.org
król
0 3
0 4
219060826.042.png 219060826.043.png 219060826.044.png 219060826.045.png 219060826.001.png 219060826.002.png 219060826.003.png 219060826.004.png 219060826.005.png 219060826.006.png 219060826.007.png 219060826.008.png 219060826.009.png 219060826.010.png 219060826.011.png 219060826.012.png 219060826.013.png
król umarłych – tworzenie postaci dark fantasy
poziom trudny | pliki na DVD
Photoshop CS4
.psd 10/2009 » www.psdmag.org
65
219060826.014.png 219060826.015.png
warsztaty
0 5
dodatkowe kolory
Na tym etapie stwierdziłem, że postać jest zbyt jednolita ko-
lorystycznie, więc dodałem kolejny kolor – turkus. Użyłem go
do namalowania światła bijącego z rozdartej klatki piersiowej nie-
umarłego. Światło namalowałem na osobnej warstwie, a następnie
sprawdziłem czy inne warianty kolorystyczne nie będą lepiej paso-
wać (znów Image>Adjustments>Hue\Saturation ). Przesuwając su-
waki, doszedłem do wniosku, że kolor zielony lepiej pasuje do mo-
jej postaci.
dłonie i twarz
To te dwa elementy sprawiają, że postać zyskuje coś, co można na-
zwać osobowością. Dlatego na nich powinno się skupiać uwagę. Na
potrzeby mojej postaci namalowałem dłonie kościste, powykręcane, po-
kryte siatką wystających żył. Oczodoły czaszki są węższe po zewnętrz-
nej stronie czaszki, co nadaje nieumarłemu smutny wygląd. Jako że na
tych dwóch elementach widz skupia największą uwagę, należy je dopra-
cować. Używam małego pędzla do namalowania żył, małych plamek i in-
nych detali. Jeżeli namalowanie dłoni sprawia Wam trudności, poszukaj-
cie zdjęć w internecie albo wzorujcie się na swoich własnych dłoniach.
0 6
faktura zbroi
Kolejnym etapem będzie nakładanie faktury na metalowe ele-
menty stroju postaci. Na początek dużym pędzlem zazna-
czam fragmenty oświetlone i pozostające w cieniu (nie dodaje moc-
nych świateł). Następnie wybieram mały, okrągły pędzel o Kryciu
( Opacity ) około 60% i zaczynam malować chaotyczne kreski, o róż-
nej długości i kierunku, mieszając w ten sposób kolory. Pilnuje po-
łożenia świateł i cieni. Następnie takim samym pędzlem nakładam
mocne światła (maluje w ten sam sposób, jednak kreski są drobniej-
sze). Malując tą techniką, przybliżam obraz do około 200%.
biżuteria i zdobienia
Nie jestem zadowolony z elementów biżuterii, więc na nowej war-
stwie tworzę nowy projekt. Zaczynam od prostych kształtów i po-
woli dodaję szczegóły. Wykorzystuję motyw zdobiący koronę, aby
ozdoby wyglądały bardziej spójnie. Do namalowania kolczyków uży-
wam zielonego koloru z klatki piersiowej nieumarłego. Dodaję dodat-
kowe zdobienia do korony. Nie jestem zadowolony z efektów i docho-
dzę do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie oby-
dwu wersji biżuterii. Dodaję zielone klejnoty do bransolet na ramionach.
Jeszcze raz wykorzystuję motyw z korony, tym razem na mieczu.
0 7
lustrzane odbicie
Ludzkie oko ma niekorzystną dla artysty skłonność do przy-
zwyczajania się do obrazu, co powoduje, że łatwo przeoczyć
błędy na tworzonym obrazie. Dlatego dobrze jest obracać obraz wo-
kół jego osi, aby wyłapać ewentualne potknięcia Image>Rotate Ca-
nvas>Flip Canvas Horizontal . Po wykonaniu tej operacji widzę, że le-
wa strona płaszcza jest zbyt mało widoczna, wiec na osobnej war-
stwie domalowuję kontury dodatkowej fałdy. Zauważyłem też, że
światła na czaszce nie zgadzają się z kierunkiem padania promieni.
miecz
Naszkicowana wersja miecza okazała się krzywa, poprawiam
Rectangular Marquee Tool [ M ]. Rysuję prostokąt zawierający
w sobie miecz. Wybieram Brush Tool [ B ] i na nowej warstwie malu-
ję obszar prostokąta - otrzymuję idealnie prostą bazę do namalowa-
nia miecza. Dodaję linię biegnącą przez środek ostrza (przytrzymu-
jąc klawisz [ Shift ]). Domalowuję elementy zdobień i zaczynam do-
dawać światła. Tym razem maluję kreski równoległe do linii ostrza.
Koniec miecza rozmywam kolorami tła.
66
.psd 10/2009 » www.psdmag.org
0 8
0 9
1 0
219060826.016.png 219060826.017.png 219060826.018.png 219060826.019.png 219060826.020.png 219060826.021.png 219060826.022.png 219060826.023.png 219060826.024.png 219060826.025.png 219060826.026.png 219060826.027.png 219060826.028.png 219060826.029.png 219060826.030.png 219060826.031.png 219060826.032.png 219060826.033.png
drobne detale
Dodaję pasy na brzuchu postaci oraz między płytami pancerza
nóg. Dużym pędzlem wykańczam tło. Dodaję brosze przy na-
ramiennikach. Małym pędzlem o dużym kryciu domalowuję drobne
detale jak żyły, rysy, pęknięcia metalu. Na sam koniec, spłaszczam
obraz ( Layer>Flatten Image ) . Kopiuję powstałą warstwę, wybieram
narzędzie Pędzel [ B ] w trybie Color Dodge, zaznaczam funkcję aero-
grafu, próbnikiem wybieram ciemny kolor. Delikatnie maluję światła
i półcienie, dodatkowo je wypychając . Wybranie ciemnego koloru po-
zwoli na delikatniejsze wydobycie świateł, bez efektu przepalenia.
ostatnie poprawki
W tym momencie widzę, że jasna plama za postacią zbyt moc-
no odwraca uwagę widza. Na nowej warstwie zamalowuję ją
i ostrożnie (spłaszczyłem obrazek, więc muszę uważać, aby nie za-
malować postaci) dodaję jasną plamę za głową postaci, aby ją do-
datkowo wyeksponować. Następnie dodaję kilka drobnych detali jak
zielone elementy na broszach. Jeszcze ostatni rzut oka na obrazek
i stwierdzam, że jest już ukończony.
podsumowanie
Jak widać, malowanie postaci nie jest takie trudne. Wystarczy
tylko przestrzegać zasad (wspólnych w wielu przypadkach)
i pilnować samego siebie... trzeba jeszcze do tego dodać dużo wy-
trwałości, cierpliwości i trochę wyobraźni.
Michał Bernat
1 1
1 2
1 3
219060826.034.png 219060826.035.png 219060826.036.png 219060826.037.png 219060826.038.png 219060826.039.png 219060826.040.png 219060826.041.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin