zmyslowapl.pdf

(755 KB) Pobierz
10821826 UNPDF
FOTOMONTAŻ
poziom trudności:
·
5 25 Min
1
styczeń/luty 2007 www.psdmag.org
10821826.048.png 10821826.056.png 10821826.057.png 10821826.058.png
 
Zmysłowa graika
klimat Luisa Royo
Zmysłowa grafika
klimat Luisa Royo
W poniższym materiale wykonamy grafikę w stylu klimatów hiszpańskiego rysownika i malarza Luisa Royo. Je-
go twórczość jest znana między innymi z mrocznych i zmysłowych obrazów kobiet. Do naszego materiału po-
służymy się zdjęciem modelki, które poddamy całkowitej edycji. W pierwszym etapie zamieścimy na jej plecach
mroczną grafikę. Następnie wykorzystamy kilka zdjęć royalty free dołączanych regularnie do czasopisma .psd,
z których wykonamy teksturę tła naszego obrazu. W między czasie wykorzystamy tryby mieszania warstw i za-
stosujemy filtr Posteryzacja brzegów (Poster Edges). Pozwoli on nadać zdjęciu malarski charakter akcentując
tym samym krawędzie. Jest to jeden z filtrów, który daje możliwość ustalenia dodatkowych opcji jego zastosowa-
nia. W etapie końcowym użyjemy na warstwie kilka różnych barw nadając kolor powstałej grafice.
konwersja na skalę szarości
Otwieramy zdjęcie miragette.com . Z menu wybieramy Obrazek>Try-
b>Kolor Lab ( Image>Mode>Lab Color ) . Klikamy kanał Jasność ( Li-
ghtness ) na palecie Kanały ( Channels ). Z menu wybieramy Obrazek>Try-
b>Skala szarości ( Image>Mode>Grayscale ) i odpowiadamy twierdząco
na pytanie czy Usunąć inne kanały? ( Discard Color Information? ). Przy-
wracamy tryb obrazu RGB wybierając z menu Obrazek>Tryb>RGB Kolor
( Image>Mode>RGB Color ).
motyw graficzny II
Zmieniamy tryb mieszania warstwy na Nakłada ( Overlay ). Tworzymy
nową warstwę skrótem klawiaturowym [ Shift ]+[ Ctrl ]+[ N ] i umiesz-
czamy ją pod warstwą z motywem graficznym. Narzędziem Pędzel
( Brush Tool ) z ustaloną miękką końcówką, Kryciem ( Opacity ) około 20 %
i kolorem czarnym, dokonujemy zamalowania fragmentów grafiki, które
po zmianie trybu na Nakładka ( Overlay ) stały się zbyt jasne.
motyw graficzny I
Otwieramy zdjęcie cherub.pl i jak w pierwszym kroku pozbywamy się
koloru. Za pomocą narzędzia Przesunięcie ( Move Tool ) przenosimy
grafikę do zdjęcia roboczego z modelką. Skalujemy warstwę za pomocą
polecenia Edycja>Swobodnie przekształć ( Edit>Free Transform ). Akcep-
tujemy zmiany klikając Enter .
motyw graficzny III
Uaktywniamy warstwę z motywem graficznym i narzędziem Gumka
( Eraser Tool ) dokonujemy wymazania zbędnych fragmentów wysta-
jących poza postać modelki. Na pasku opcji zmniejszamy Krycie ( Opaci-
ty ) gumki do około 20% i dokonujemy korekt wymazania. Użycie gumki
ma na celu nadanie motywowi graficznemu naturalny wygląd przylega-
jący do pleców modelki.
www.psdmag.org styczeń/luty 2007 2
0 1
0 3
0 2
0 4
 
10821826.001.png 10821826.002.png 10821826.003.png 10821826.004.png 10821826.005.png 10821826.006.png 10821826.007.png 10821826.008.png 10821826.009.png 10821826.010.png 10821826.011.png 10821826.012.png 10821826.013.png 10821826.014.png 10821826.015.png 10821826.016.png 10821826.017.png 10821826.018.png 10821826.019.png
FOTOMONTAŻ
0 5
tworzenie tekstury tła I
Otwieramy jedno ze zdjęć royalty free dołączanych do czasopisma
.psd o nazwie z_00741 . Pozbywamy się koloru i jak podczas kroku 02
umieszczamy je w dokumencie roboczym. Zmieniamy tryb na Nakładka
( Overlay ) i dokonujemy skalowania pomniejszając nową warstwę. Narzę-
dziem gumka dokonujemy wymazania fragmentów odsłaniając ciało mo-
delki. Te same czynności wykonujemy ze zdjęciem photo1cd-00075 .
edycja warstwy
Wybieramy narzędziem Gumka ( Eraser Tool ). Ustalamy miękką koń-
cówkę pędzla i dokonujemy wymazania zabrudzeń zastosowanego
filtra pozostawiając widoczne krawędzie modelki. Balansując Kryciem
( Opacity ) gumki między 20 – 50 % dokonujemy wymazanie fragmentów
tła pozostawiając delikatną teksturę po zastosowanym filtrze. Spłaszcza-
my dokument.
0 6
tworzenie tekstury tła II
Otwieramy kolejno zdjęcia royalty free z_01223 i Medium_034H0302 .
Wykonujemy te same czynności, co w kroku 05 z tym, że zmienia-
my tryb mieszania tych warstw na Światło punktowe (Pin Light ). Tryb ten
pozwala zachować na obrazie najjaśniejsze i najciemniejsze piksele. W
przypadku zastosowanych zdjęć pozwala on nadać efekt zadrapań i po-
światy. W tym trybie mieszania wszystkie inne piksele pomiędzy najja-
śniejszymi i najciemniejszymi są niewidoczne.
zastosowanie smużenia
Powielamy warstwę skrótem klawiaturowym [ Ctrl ]+[ J ]. Wybieramy
narzędzie Smużenie ( Smudge Tool ). Ustalamy małą, miękką końców-
kę pędzla i dokonujemy „malowania” całej grafiki. Zastosowanie to ma na
celu jej wygładzenie. Podczas smużenia balansujemy parametrem Wy-
trzymałość ( Strength ) między 30 – 60 %.
0 7
zastosowanie filtra
Spłaszczamy dokument wybierając z menu Warstwa>Spłaszcz ob-
razek ( Layer>Flatten Image ). Powielamy warstwę skrótem klawiatu-
rowym [ Ctrl ]+[ J ]. Stosujemy filtr Posteryzacja brzegów ( Poster Edges )z
wartościami pozwalającymi uzyskać kontury ciała modelki. W naszym
przykładzie jest to kolejno 3 , 6 , 6 , jak prezentuje zrzut ekranu.
nadanie koloru
Tworzymy nową warstwę [ Shift ]+[ Ctrl ]+[ N ]. W wyświetlonym oknie
dialogowym zmieniamy Tryb ( Mode ) na Nakładka ( Overlay ). Akcep-
tujemy OK . Wybieramy narzędzie Pędzel ( Brush Tool ). Ustalamy na pasku
opcji miękką końcówkę, zmieniamy Tryb ( Mode ) na Kolor ( Color ) i Kry-
cie ( Opacity ) około 50 % . Zmieniając kolor narzędzia nakładamy barwy na
grafikę delikatnie malując modelkę i tło.
3
styczeń/luty 2007 www.psdmag.org
0 8
0 9
1 0
10821826.020.png 10821826.021.png 10821826.022.png 10821826.023.png 10821826.024.png 10821826.025.png 10821826.026.png 10821826.027.png 10821826.028.png 10821826.029.png 10821826.030.png 10821826.031.png 10821826.032.png 10821826.033.png 10821826.034.png 10821826.035.png 10821826.036.png 10821826.037.png 10821826.038.png 10821826.039.png 10821826.040.png 10821826.041.png 10821826.042.png 10821826.043.png 10821826.044.png
Zmysłowa graika
klimat Luisa Royo
dobór barw
W naszym przykładzie dla ciała modelki ustaliliśmy barwy o war-
tości szesnastkowej #E3B885, #CF905B, # 8D6C4B. Dla włosów #
59301A, # 392115. Dla dolnej części tła # 815D45, # B9ACA4, # 582403.
Dla reszty tła # 746B5A, # BDAECB, # DBDDF4. Każda z barw została na-
kładana w kolejności jak wskazane wyżej.
nadanie cieni i świateł
Tworzymy nową warstwę [ Shift ]+[ Ctrl ]+[ N ]. W wyświetlonym oknie
dialogowym ustalamy Tryb ( Mode ) na Nakładka ( Overlay ) i zazna-
czamy opcję Wypełnij kolorem neutralnym dla nakładki (50% szarości)
( Fill with Overlay-neutral color (50% Gray) ). Narzędziem Pędzel ( Brush
Tool ) z ustalonym kolorem czarnym i Kryciem ( Opacity ) około 20% two-
rzymy cienie na obrazie. Zmieniamy kolor narzędzia na biały i nadaje-
my nowe światła. Spłaszczamy dokument i dokonujemy lekkiego wy-
ostrzenia.
Takim sposobem spróbowaliśmy zbliżyć zdjęcie modelki do klimatycz-
nych grafik Luisa Royo. W końcowym etapie edycyjnym możemy zasto-
sowań na grafice kilka pędzli imitujących plamy, jakie można znaleźć w
sieci. Plamy takie są charakterystycznym dodatkiem w grafikach Royo.
Głównym zastosowaniem, na jakie należałoby zwrócić uwagę w powyż-
szym materiale jest użycie zdjęć royalty free. Za pomocą takich fotogra-
fii można znacznie wzbogacić teksturę tworzonej grafiki. W tym celu du-
żo eksperymentalnych zastosowań dają nam tryby mieszania warstw, z
których polecam korzystać.
o autorze
Artur Kubieniec (cherub)
Graiką komputerową zajmuje się od kilku lat. Pasjo-
nat Art Fantasy. Do swoich ulubionych artystów zali-
cza Borisa Vallejo i Luisa Royo. Interesuje się fotogra-
ią cyfrową i jej edycją w Photoshopie. Jego specjalno-
ścią jest design i fotomontaż zdjęć. Strona domowa: www.cherub.pl
e-mail: cherub@cherub.pl
www.psdmag.org styczeń/luty 2007 4
1 1
1 2
 
10821826.045.png 10821826.046.png 10821826.047.png 10821826.049.png 10821826.050.png 10821826.051.png 10821826.052.png 10821826.053.png 10821826.054.png 10821826.055.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin