zmyslowapl.pdf
(
755 KB
)
Pobierz
10821826 UNPDF
FOTOMONTAŻ
poziom trudności:
·
5
25 Min
1
styczeń/luty 2007 www.psdmag.org
Zmysłowa graika
klimat Luisa Royo
Zmysłowa grafika
klimat Luisa Royo
W poniższym materiale wykonamy grafikę w stylu klimatów hiszpańskiego rysownika i malarza Luisa Royo. Je-
go twórczość jest znana między innymi z mrocznych i zmysłowych obrazów kobiet. Do naszego materiału po-
służymy się zdjęciem modelki, które poddamy całkowitej edycji. W pierwszym etapie zamieścimy na jej plecach
mroczną grafikę. Następnie wykorzystamy kilka zdjęć royalty free dołączanych regularnie do czasopisma .psd,
z których wykonamy teksturę tła naszego obrazu. W między czasie wykorzystamy tryby mieszania warstw i za-
stosujemy filtr Posteryzacja brzegów (Poster Edges). Pozwoli on nadać zdjęciu malarski charakter akcentując
tym samym krawędzie. Jest to jeden z filtrów, który daje możliwość ustalenia dodatkowych opcji jego zastosowa-
nia. W etapie końcowym użyjemy na warstwie kilka różnych barw nadając kolor powstałej grafice.
konwersja na skalę szarości
Otwieramy zdjęcie
miragette.com
. Z menu wybieramy
Obrazek>Try-
b>Kolor Lab
(
Image>Mode>Lab Color
)
.
Klikamy kanał
Jasność
(
Li-
ghtness
) na palecie
Kanały
(
Channels
). Z menu wybieramy
Obrazek>Try-
b>Skala szarości
(
Image>Mode>Grayscale
) i odpowiadamy twierdząco
na pytanie czy
Usunąć inne kanały?
(
Discard Color Information?
). Przy-
wracamy tryb obrazu RGB wybierając z menu
Obrazek>Tryb>RGB Kolor
(
Image>Mode>RGB Color
).
motyw graficzny II
Zmieniamy tryb mieszania warstwy na
Nakłada
(
Overlay
). Tworzymy
nową warstwę skrótem klawiaturowym [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
N
] i umiesz-
czamy ją pod warstwą z motywem graficznym. Narzędziem
Pędzel
(
Brush Tool
) z ustaloną miękką końcówką,
Kryciem
(
Opacity
) około
20 %
i kolorem czarnym, dokonujemy zamalowania fragmentów grafiki, które
po zmianie trybu na
Nakładka
(
Overlay
) stały się zbyt jasne.
motyw graficzny I
Otwieramy zdjęcie
cherub.pl
i jak w pierwszym kroku pozbywamy się
koloru. Za pomocą narzędzia
Przesunięcie
(
Move Tool
) przenosimy
grafikę do zdjęcia roboczego z modelką. Skalujemy warstwę za pomocą
polecenia
Edycja>Swobodnie przekształć
(
Edit>Free Transform
). Akcep-
tujemy zmiany klikając
Enter
.
motyw graficzny III
Uaktywniamy warstwę z motywem graficznym i narzędziem
Gumka
(
Eraser Tool
) dokonujemy wymazania zbędnych fragmentów wysta-
jących poza postać modelki. Na pasku opcji zmniejszamy
Krycie
(
Opaci-
ty
) gumki do około
20%
i dokonujemy korekt wymazania. Użycie gumki
ma na celu nadanie motywowi graficznemu naturalny wygląd przylega-
jący do pleców modelki.
www.psdmag.org styczeń/luty 2007 2
0
1
0
3
0
2
0
4
FOTOMONTAŻ
0
5
tworzenie tekstury tła I
Otwieramy jedno ze zdjęć royalty free dołączanych do czasopisma
.psd o nazwie
z_00741
. Pozbywamy się koloru i jak podczas kroku
02
umieszczamy je w dokumencie roboczym. Zmieniamy tryb na
Nakładka
(
Overlay
) i dokonujemy skalowania pomniejszając nową warstwę. Narzę-
dziem gumka dokonujemy wymazania fragmentów odsłaniając ciało mo-
delki. Te same czynności wykonujemy ze zdjęciem
photo1cd-00075
.
edycja warstwy
Wybieramy narzędziem
Gumka
(
Eraser Tool
). Ustalamy miękką koń-
cówkę pędzla i dokonujemy wymazania zabrudzeń zastosowanego
filtra pozostawiając widoczne krawędzie modelki. Balansując
Kryciem
(
Opacity
) gumki między
20 – 50 %
dokonujemy wymazanie fragmentów
tła pozostawiając delikatną teksturę po zastosowanym filtrze. Spłaszcza-
my dokument.
0
6
tworzenie tekstury tła II
Otwieramy kolejno zdjęcia royalty free
z_01223
i
Medium_034H0302
.
Wykonujemy te same czynności, co w kroku
05
z tym, że zmienia-
my tryb mieszania tych warstw na
Światło punktowe (Pin Light
). Tryb ten
pozwala zachować na obrazie najjaśniejsze i najciemniejsze piksele. W
przypadku zastosowanych zdjęć pozwala on nadać efekt zadrapań i po-
światy. W tym trybie mieszania wszystkie inne piksele pomiędzy najja-
śniejszymi i najciemniejszymi są niewidoczne.
zastosowanie smużenia
Powielamy warstwę skrótem klawiaturowym [
Ctrl
]+[
J
]. Wybieramy
narzędzie
Smużenie
(
Smudge Tool
). Ustalamy małą, miękką końców-
kę pędzla i dokonujemy „malowania” całej grafiki. Zastosowanie to ma na
celu jej wygładzenie. Podczas smużenia balansujemy parametrem
Wy-
trzymałość
(
Strength
) między
30 – 60 %.
0
7
zastosowanie filtra
Spłaszczamy dokument wybierając z menu
Warstwa>Spłaszcz ob-
razek
(
Layer>Flatten Image
). Powielamy warstwę skrótem klawiatu-
rowym [
Ctrl
]+[
J
]. Stosujemy filtr
Posteryzacja brzegów
(
Poster Edges
)z
wartościami pozwalającymi uzyskać kontury ciała modelki. W naszym
przykładzie jest to kolejno
3
,
6
,
6
, jak prezentuje zrzut ekranu.
nadanie koloru
Tworzymy nową warstwę [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
N
]. W wyświetlonym oknie
dialogowym zmieniamy
Tryb
(
Mode
) na
Nakładka
(
Overlay
). Akcep-
tujemy
OK
. Wybieramy narzędzie
Pędzel
(
Brush Tool
). Ustalamy na pasku
opcji miękką końcówkę, zmieniamy
Tryb
(
Mode
) na
Kolor
(
Color
) i
Kry-
cie
(
Opacity
) około
50 %
. Zmieniając kolor narzędzia nakładamy barwy na
grafikę delikatnie malując modelkę i tło.
3
styczeń/luty 2007 www.psdmag.org
0
8
0
9
1
0
Zmysłowa graika
klimat Luisa Royo
dobór barw
W naszym przykładzie dla ciała modelki ustaliliśmy barwy o war-
tości szesnastkowej #E3B885, #CF905B, # 8D6C4B. Dla włosów #
59301A, # 392115. Dla dolnej części tła # 815D45, # B9ACA4, # 582403.
Dla reszty tła # 746B5A, # BDAECB, # DBDDF4. Każda z barw została na-
kładana w kolejności jak wskazane wyżej.
nadanie cieni i świateł
Tworzymy nową warstwę [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
N
]. W wyświetlonym oknie
dialogowym ustalamy
Tryb
(
Mode
) na
Nakładka
(
Overlay
) i zazna-
czamy opcję
Wypełnij
kolorem neutralnym dla nakładki (50% szarości)
(
Fill with Overlay-neutral color (50% Gray)
). Narzędziem
Pędzel
(
Brush
Tool
) z ustalonym kolorem czarnym i
Kryciem
(
Opacity
) około
20%
two-
rzymy cienie na obrazie. Zmieniamy kolor narzędzia na biały i nadaje-
my nowe światła. Spłaszczamy dokument i dokonujemy lekkiego wy-
ostrzenia.
Takim sposobem spróbowaliśmy zbliżyć zdjęcie modelki do klimatycz-
nych grafik Luisa Royo. W końcowym etapie edycyjnym możemy zasto-
sowań na grafice kilka pędzli imitujących plamy, jakie można znaleźć w
sieci. Plamy takie są charakterystycznym dodatkiem w grafikach Royo.
Głównym zastosowaniem, na jakie należałoby zwrócić uwagę w powyż-
szym materiale jest użycie zdjęć royalty free. Za pomocą takich fotogra-
fii można znacznie wzbogacić teksturę tworzonej grafiki. W tym celu du-
żo eksperymentalnych zastosowań dają nam tryby mieszania warstw, z
których polecam korzystać.
o autorze
Artur Kubieniec (cherub)
Graiką komputerową zajmuje się od kilku lat. Pasjo-
nat Art Fantasy. Do swoich ulubionych artystów zali-
cza Borisa Vallejo i Luisa Royo. Interesuje się fotogra-
ią cyfrową i jej edycją w Photoshopie. Jego specjalno-
ścią jest design i fotomontaż zdjęć. Strona domowa:
www.cherub.pl
e-mail:
cherub@cherub.pl
www.psdmag.org styczeń/luty 2007 4
1
1
1
2
Plik z chomika:
olcia_7413
Inne pliki z tego folderu:
pdf-11.pdf
(427 KB)
54_55_56_folia_PL.pdf
(524 KB)
zmyslowapl.pdf
(755 KB)
efekt_z1970.pdf
(553 KB)
64-67-berant.pdf
(557 KB)
Inne foldery tego chomika:
aaaaa hasło- 123
Angielski
Dokumenty
E-booki
filmy rmvb
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin