CH-ka zewn..doc

(23 KB) Pobierz
POLITECHNIKA RZESZOWSKA

POLITECHNIKA RZESZOWSKA

 

ZPSiSS

 

 

 

 

 

Sprawozdanie z laboratorium

Silniki spalinowe

 

 

 

 

 

Temat  :

              Charakterystyka zewnętrzna silnika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                              Kołodziejczyk Marek

                                                                                                                                    IV MDE             

                                                                                                                                            Gr.32                                                                                                                                                                                                   

 

 

 

 

1.    Wstęp teoretyczny.

 

 

Charakterystyka zewnętrzna jest to charakterystyka prędkościowa przedstawiająca zależność mocy użytecznej Ne , momentu obrotowego Mo ( średniego ciśnienia użytecznego pe ), godzinowego Ge i jednostkowego zużycia paliwa ge, od prędkości obrotowej n przy całkowicie otwartej przepustnicy w silniku z zapłonem iskrowym lub przy skrajnym ustawieniu dźwigni sterowania w silniku z zapłonem samoczynnym.

Charakterystyka może dodatkowo przedstawiać zależność innych parametrów pracy silnika od prędkości obrotowej.

Pomiary powinny być prowadzone przy zachowaniu następujących warunków:

1.      Temperatura zasysania i ciśnienie otoczenia powinny być maksymalnie zbliżone do warunków normalnych w celu uzyskania najmniejszego współczynnika korekcji.

2.      Pomiary poszczególnych wielkości powinny być przeprowadzone w ustabilizowanych warunkach pracy silnika, to jest gdy moment obrotowy (siła obciążająca), prędkość obrotowa, temperatura cieczy chłodzącej, powietrza chłodzącego, oleju i spalin są w zasadzie stałe przez co najmniej 1 min.

3.      Prędkość obrotowa wału korbowego nie powinna zmieniać się w czasie pomiarów więcej niż w granicach 1% lud 10 obr/min od wartości założonej przy czym przyjmuje się większą z tych granic.

4.      Pomiary prędkości obrotowej i zużycie paliwa powinny trwać co najmniej 30 s przy pomiarze sterowanym automatycznie lub 60 s przy pomiarze sterowanym ręcznie.

5.      Pomiary momentu obrotowego, zużycia paliwa powinny być przeprowadzone jednocześnie, przy czym za wynik przyjmuje się średnią z dwóch stabilnych wartości różniących się od siebie o nie więcej niż 2 %.

6.      Liczba punktów pomiarowych powinna być dostateczna dla uzyskania właściwego przebiegu poszczególnych wykresów.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin