TEMATYKA GODZIN WYCHOWAWCZYCH W KL.V - VI
Lp.
TEMAT
ZAGADNIENIA
ŚCIEŻKA EDUKACYJA
1.
Wybieramy samorząd klasowy.
- uczymy się demokracji
WPiO
2.
„Jestem sobą”
- poznanie swoich mocnych i słabych stron - próba samooceny swojego miejsca w grupie rówieśniczej
3.
" Sprzątanie Świata '' idea akcji i jej cele
- Ochrona najbliższego środowiska i dbanie o jego czystość.
- Kształtowanie postaw i zachowań proekologicznych (degradacja środowiska – przyczyny i wpływ na zdrowie człowieka).
EE
4.
Co to są emocje?
- zdefiniowanie pojęcia emocje - emocje pozytywne i negatywne - nazwanie emocji na podstawie wyrazu twarzy, oczu, ułożenia ust itd.
WdoŻR
5.
Kultura osobista i jej wpływ na zachowanie się w rożnych okolicznościach.
- kultura osobista - ocena swojego zachowania i innych - umiejętność zachowania się w różnych sytuacjach
EP
6.
Idealny nauczyciel, idealny uczeń.
- określenie cech nauczyciela idealnego - określenie cech idealnego ucznia - kształtowanie umiejętności obiektywnej oceny i samooceny - doskonalenie wzajemnej komunikacji między nauczycielem i uczniami
7.
Poczucie współodpowiedzialności za klasę
-Ustalenie zasad współżycia w klasie. Konieczność przestrzegania określonych norm
8.
Czy znamy przepisy ruchu drogowego?
- przypomnienie obowiązujących zasad i przepisów ruchu drogowego - kształtowanie świadomości konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego - wyrobienie poczucia odpowiedzialności za życie i zdrowie własne oraz innych
9.
„Spieszmy się kochać ludzi bo tak szybko odchodzą”
- tradycje Wszystkich Świętych i zaduszek - pamięć o najbliższych - odwiedzenie pobliskiego cmentarza
10.
11 Listopada-rocznica odzyskania niepodległości.
- ważne wydarzenia w historii Polski - symbole narodowe (godło, flaga i hymn państwowy) - podstawowe symbole w szkole
11.
Jak pokonać trudności w nauce szkolnej .
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności indywidualnej.
- Kształtowanie umiejętności samooceny.
- Wyrabianie odpowiedzialności za wyniki w nauce.
- analizowanie przyczyn niepowodzeń i podejmowanie środków zaradczych.
- Pobudzanie uczniów do osiągania coraz lepszych wyników w nauce.
12.
Andrzejkowe wróżby.
- tradycje związane z wieczorem andrzejkowym
WR
13.
Kto może mi pomóc, gdy źle się czuję w szkole?
- różne możliwości uzyskiwania pomocy w sytuacji, gdy ktoś poczuł się źle, ma kłopoty ze zdrowiem - kształtowanie umiejętności pomagania sobie i rówieśnikom
14.
Zasady korzystania z pomocy pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej.
- zapoznanie uczniów z zasadami korzystania z usług policji, pogotowia ratunkowego i straży pożarnej
15.
16.
Tradycje Bożego Narodzenia w moim domu.
Klasowa Wigilia.
- dekoracja klasy - przygotowanie do świąt dawniej i dziś
- przygotowanie uroczystości klasowej
- składanie życzeń świątecznych
17.
Bawimy się bezpiecznie, przyjemnie i kulturalnie.
- pogadanka o zabawach - przykłady niebezpiecznych zabaw ze szczególnym uwzględnieniem zabaw na śniegu i lodzie
18.
Klasa na medal.
- omówienie zachowania zespołu klasowego w minionym semestrze - analiza wyników nauczania klasy - wnioski do dalszej pracy
19.
Przygotowania do choinki szkolnej.
( 2 godz. )
- przygotowanie dekoracji do przedstawienia choinkowego
- próba generalna
20.
Zawody ludzi pracujących dla dobra dzieci.
- określenie cech człowieka pracującego z dziećmi lub dla dzieci
21.
Klasowe walentynki.
- walentynkowa poczta
- zorganizowanie klasowej uroczystości
22.
Podobieństwa i różnice między rodziną
i klasą.
- cechy dobrej rodziny - cechy dobrej klasy
23.
Mój pokój do pracy i wypoczynku
- estetyka pomieszczenia - właściwe oświetlenie - organizacja pracy i wypoczynku
majka75