TEMATYKA GODZIN WYCHOWAWCZYCH 2009-2010.doc

(70 KB) Pobierz
ROZKŁAD MATERIAŁU GODZIN WYCHOWAWCZYCH W KL

TEMATYKA GODZIN WYCHOWAWCZYCH W KL.V - VI
 

Lp.

TEMAT

ZAGADNIENIA

ŚCIEŻKA EDUKACYJA

1.

Wybieramy samorząd klasowy.

- uczymy się demokracji

WPiO

2.

„Jestem sobą”

- poznanie swoich mocnych i słabych stron
- próba samooceny swojego miejsca w grupie rówieśniczej

 

3.

" Sprzątanie Świata '' idea akcji i jej cele

 

- Ochrona najbliższego środowiska i dbanie o jego czystość.

- Kształtowanie postaw i zachowań proekologicznych (degradacja środowiska – przyczyny i wpływ na zdrowie człowieka).

 

EE

4.

Co to są emocje?

- zdefiniowanie pojęcia emocje
- emocje pozytywne i negatywne
- nazwanie emocji na podstawie wyrazu twarzy, oczu, ułożenia ust itd.

WdoŻR

5.

Kultura osobista i jej wpływ na zachowanie się w rożnych okolicznościach.

- kultura osobista
- ocena swojego zachowania i innych
- umiejętność zachowania się w różnych sytuacjach

EP

WdoŻR

6.

Idealny nauczyciel, idealny uczeń.

- określenie cech nauczyciela idealnego
- określenie cech idealnego ucznia
- kształtowanie umiejętności obiektywnej oceny i samooceny
- doskonalenie wzajemnej komunikacji między nauczycielem i uczniami

 

7.

Poczucie współodpowiedzialności za klasę

 

-Ustalenie zasad współżycia w klasie. Konieczność przestrzegania określonych norm

 

WPiO

8.

Czy znamy przepisy ruchu drogowego?

- przypomnienie obowiązujących zasad i przepisów ruchu drogowego
- kształtowanie świadomości konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego
- wyrobienie poczucia odpowiedzialności za życie i zdrowie własne oraz innych

EP

9.

„Spieszmy się kochać ludzi bo tak szybko odchodzą”

- tradycje Wszystkich Świętych i zaduszek
- pamięć o najbliższych
- odwiedzenie pobliskiego cmentarza

WdoŻR

10.

11 Listopada-rocznica odzyskania niepodległości.

- ważne wydarzenia w historii Polski
- symbole narodowe (godło, flaga i hymn państwowy)
- podstawowe symbole w szkole

WPiO

11.

Jak pokonać trudności w nauce szkolnej .

- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności indywidualnej.

- Kształtowanie umiejętności samooceny.

- Wyrabianie odpowiedzialności za wyniki w nauce.

- analizowanie przyczyn niepowodzeń i podejmowanie środków zaradczych.

- Pobudzanie uczniów do osiągania coraz lepszych wyników w nauce.

 

 

12.

Andrzejkowe wróżby.

- tradycje związane z wieczorem andrzejkowym

WR

13.

Kto może mi pomóc, gdy źle się czuję w szkole?

- różne możliwości uzyskiwania pomocy w sytuacji, gdy ktoś poczuł się źle, ma kłopoty ze zdrowiem
- kształtowanie umiejętności pomagania sobie i rówieśnikom

EP

14.

Zasady korzystania z pomocy pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej.

- zapoznanie uczniów z zasadami korzystania z usług policji, pogotowia ratunkowego i straży pożarnej

EP

15.

 

16.

 

Tradycje Bożego Narodzenia w moim domu.

 

Klasowa Wigilia.

- dekoracja klasy
- przygotowanie do świąt dawniej i dziś

- przygotowanie uroczystości klasowej

- składanie życzeń świątecznych

WR

 

WdoŻR

17.

Bawimy się bezpiecznie, przyjemnie i kulturalnie.

- pogadanka o zabawach
- przykłady niebezpiecznych zabaw ze szczególnym uwzględnieniem zabaw na śniegu i lodzie

EP

18.

Klasa na medal.

- omówienie zachowania zespołu klasowego w minionym semestrze
- analiza wyników nauczania klasy
- wnioski do dalszej pracy

 

19.

Przygotowania do choinki szkolnej.

( 2 godz. )

- przygotowanie dekoracji do przedstawienia choinkowego

- próba generalna

WR

20.

Zawody ludzi pracujących dla dobra dzieci.

- określenie cech człowieka pracującego z dziećmi lub dla dzieci

WdoŻR

21.

Klasowe walentynki.

- walentynkowa poczta

- zorganizowanie klasowej uroczystości

 

22.

Podobieństwa i różnice między rodziną

i klasą.

- cechy dobrej rodziny
- cechy dobrej klasy

WdoŻR

23.

Mój pokój do pracy i wypoczynku

- estetyka pomieszczenia
- właściwe oświetlenie
- organizacja pracy i wypoczynku

EP

Zgłoś jeśli naruszono regulamin