marzec 5 - latki plan.doc

(81 KB) Pobierz
PRZYSZŁA DO NAS JESIEŃ

PLAN NA MIESIĄC MARZEC 2004 R

 

GRUPA 5 - LATKI

 

POPRZEZ RUCH DO ZDROWIA

 

01.03.2004r.

„Obiekty sportowe”

                                          dzieci powinny:

§        uczestniczyć w wycieczce na boisko - stadion

§        zapoznać się z przeznaczeniem poszczególnych torów boisk, trybuny dla kibiców

§        wyjaśnić komu służą tego typu obiekty

§        wyjaśnić znaczenie ruchu i pobytu na świeżym powietrzu dla zdrowia

§        gromadzić ilustracje dotyczące sportów

§        nazywać różne dyscypliny sportowe

§        doskonalić słuch fonematyczny

§        rozwijać pamięć słuchową

 

02.03.2004r.

„Dyscypliny sportowe”

                                          dzieci powinny:

§        oglądać na filmie video różne dyscypliny sportowe

§        wymienić sporty zimowe i letnie

§        rozróżniać sporty zimowe i letnie, rozróżniać dyscypliny drużynowe i  indywidualne

§        znać najbardziej popularne sporty (pływanie, bieganie, piłka)

§        rywalizować ze sobą podczas zabaw ruchowych

 

03.03.2004r.

„Jak aktywnie spędzić czas wolny”

                                          dzieci powinny:

§        opowiadać wg. własnych doświadczeń jak spędzamy czas wolny

§        wiedzieć, że ruch fizyczny ma korzystny wpływ na zdrowie człowieka

§        tworzyć hasła propagujące zdrowy tryb życia

§        uczestniczyć w pokonywaniu toru przeszkód w sali lub na terenie

§        zwrócić uwagę na bezpieczne korzystanie ze sprzętu, urządzeń podczas ćwiczeń

§        wykonać plakaty o tematyce j.w. – praca zespołowa

 

04.03.2004r.

„Wielki wyścig”

                                          dzieci powinny:

§        wysłuchać opowiadania „Wielki wyścig” ilustrowanego sylwetkami w teatrzyku

§        wyjaśnić na czym polega rywalizacja

§        poznać nazwy imprez sportowych, np.: igrzyska olimpijskie, mistrzostwa Europy

§        poznać w jaki sposób sportowcy trenują, przygotowują się do zawodów

§        uczestniczyć w spotkaniu ze znanym sportowcem

§        uczestniczyć w zabawach z elementami rywalizacji

 

05.03.2004r.

„Bezpieczne zabawy”

                                          dzieci powinny:

§        na podstawie zajęć i ilustracji wyjaśnić jakie zagrożenia zdrowia mogą spotkać dzieci podczas zabawy piłką, na rowerze, huśtawce

§        metodą burzy mózgów opracować plakat „Zasady bezpiecznej zabawy”

§        w czasie rozmowy z przedstawicielem PCK dowiedzieć się jak należy się w przypadku drobnych urazów

§        uczestniczyć w konkursie prac plastycznych „Bezpieczne zabawy”

 

08.03.2004r.

„Gimnastyka”

                                          dzieci powinny:

§        słuchać wiersza „Gimnastyka” – zbiory własne

§        wyjaśnić jakie korzyści dla zdrowia wynikają z uprawiania gimnastyki

§        poznać piosenkę „Piosenka gimnastyczna” (płyta CD, Moje 5 lat, cz. 2)

§        uczestniczyć w zabawie inscenizowanej do piosenki

§        wykonywać zadania w parach

§        śpiewać indywidualnie fragmenty piosenki

 

09.03.2004r.

„Pinokio”

                                          dzieci powinny:

§        obejrzeć bajkę pt.„Pinokio”

§        doskonalić płynność wypowiedzi wypowiadając się na określony temat

§        rozwiązywać zagadki na temat bajkowych postaci

§        metodą pantomimy przedstawiać bohaterów filmowych i literackich

§        tworzyć dialogi na podstawie oglądanej sztuki

 

10.03.2004r.

„Wiosenna ścieżka zdrowia”

                                          dzieci powinny:

§        uczestniczyć w marszobiegu w ogrodzie przedszkolnym

§        wskazać walory zdrowotne czynnego uprawiania sportu

§        dostosować ubiór do aktualnej pogody

§        relaksować się przy muzyce po biegu

§        nazywać własne odczucia, określać stan organizmu

§        propagować ruch wśród rodziców

 

…ŻE JUŻ SIĘ ZBLIŻA WIOSNA

 

11.03.2004r.

„Szukamy oznak wiosny”

                                          dzieci powinny:

§        w czasie spaceru uliczkami wokół przedszkola, po parku zauważyć zmiany zachodzące w przyrodzie

§        opisać stan aktualnej pogody, porównywać ją w ciągu kilku najbliższych dni

§        oglądać gałązki leszczyny, wierzby, zauważyć pączki

§        zgromadzić w kąciku gałązki krzewów i drzew, obserwować ich rozwój w sali przedszkolnej

§        słuchać wiersza Czesława Janczarskiego „Marcowe słoneczko” (H. Kuk, „Wybór literatury”)

§        wypowiadać się na określony temat

§        rozwijać koordynację ruchowo – wzrokową rysując jednocześnie obiema rękami naraz

 

12.03.2004r.

„…że już się zbliża wiosna”

                                          dzieci powinny:

§        wysłuchać wiersza „Przyjście wiosny” J. Brzechwy

§        ułożyć kolejno, z pamięci, sylwety ilustrujące treść wiersza

§        nazywać oznaki zbliżającej się wiosny

§        wykleić sylwetę skowronka piórkami, ewentualnie ścinkami gazet lub watą

§        czytać globalnie krótkie wyrazy (ul, kra, krokus, kotki itp.)

§        wodzić palcem po śladzie

§        uczestniczyć w zestawie ćwiczeń gimnastycznych ur. metodą Orffa – Labana („Przewodnik” cz. 4 str. 61)

 

15.03.2004r.

„Pierwsze wiosenne kwiaty”

                                          dzieci powinny:

§        oglądać ilustracje kwiatów, rozpoznawać je i nazywać

§        dopasować obrazki do podpisów, czytać nazwy: krokus, sasanka, przebiśnieg, tulipan

§        określać pierwszą głoskę w wyrazach

§        wyodrębnić i nazwać części rośliny (korzeń, łodyga, liść, kwiat)

§        wyjaśnić znaczenie pojęcia „pod ochroną”

§        poznać nazwy kwiatów chronionych

§        wykleić kulkami bibuły pierwsze wiosenne kwiaty (prace zespołowe)

§        śpiewać piosenkę „Pierwiosnek”

 

16.03.2004r.

„Co jest potrzebne

roślinom do życia”

                                          dzieci powinny:

§        obserwować co dzieje się z roślinami przechowywanymi w ciemnym miejscu, nie podlewanymi, bez dostępu powietrza

§        wyjaśnić na podstawie doświadczeń co jest potrzebne roślinom do życia

§        założyć własną hodowlę roślin cebulkowych w kąciku przyrody

§        przyjąć na siebie rolę opiekuna roślin

§        śpiewać piosenkę „Ogrodniczka”, uczestniczyć w zabawie ruchowej do piosenki

§        oglądać nasiona, cebulki przez lupę

§        wykonać z nasion obrazek na podłożu gipsowym

§        uczestniczyć w zestawie ćwiczeń gimnastycznych ur. metodą Orffa – Labana (str. 61)

 

17.03.2004r.

„Drzewa i krzewy

budzą się do życia”

                                          dzieci powinny:

§        uczestniczyć w spacerze po parku – obserwować drzewa i krzewy

§        znaleźć różnice w wyglądzie drzew różnego gatunku np. kasztan – topola, brzoza

§        porównać pąki na drzewach i krzewach

§        wyjaśnić w jaki sposób drzewa przetrwały zimę

§        nazywać gałązki z drzew i krzewów, które dzieci przyniosły do przedszkola

§        wyodrębniać „co nie pasuje” do zbioru, uzasadnić wybór

§        dobierać obrazki w pary

§        śpiewać piosenkę „Wiosna tuż tuż”

§        wyklaskiwać krótkie, rytmiczne teksty

§        improwizować na tematy wiosenne

 

18.03.2004r.

„Wiosenne obrazy”

                                          dzieci powinny:

§        nazywać przedmioty na obrazkach

§        opowiadać na temat ilustracji z pamięci

§        rozpoznawać na obrazach figury geometryczne

§        przeliczać na miarę możliwości figury geometryczne. Segregować je, porządkować

§        wykonywać krótkie polecenia

§        rysować linie nieregularne łączyć ze sobą figury o tych samych kształtach ale różnych wielkościach

§        uczestniczyć w zestawie ćwiczeń gimnastycznych wg. Orffa – Labana (str. 61)

 

19.03.2004r.

„Wiosenny koncert”

                                          dzieci powinny:

§        poznać wygląd ptaków (skowronek, szpak, dzięcioł, bocian)

§        słuchać treli ptaków (z kasety), określać jak brzmią głosy ptaków

§        wyjaśnić jak brzmi ptasia muzyka (radosna, przyjemne, uspokajające itp.)

§        wysłuchać opowiadania Cz. Janczarskiego „Wiosenny dzwonek” (H. Kuk, „Wybór literatury”)

§        wyszukiwać obrazki rozpoczynające się określoną głoską

§        śpiewać piosenki o tematyce wiosennej na sylabach np. ti, kle, fiu

§        grać na instrumentach perkusyjnych

 

22.03.2004r.

„Przyszła wiosna”

              ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin