cieszymy się z dnia dziecka.doc

(42 KB) Pobierz

Plan pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w grupie dzieci 3 – 4 letnich

 

Cieszymy się z Dnia Dziecka             

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

 

1. Zabawa „Taki sam i inny”

 

 

 

 

2. Opowiadanie M. Galicy „Wiercipiętek i Dzień Dziecka”

 

 

 

 

 

3. Zabawa „Nastroje Wiercipiętka”

 

 

 

4. Ćwiczenia słuchowe „Prezenty Wiercipiętka”

 

 

 

5. Zabawy sportowe

 

 

 

 

 

6. Rytmizowanie tekstu „Wszystkie dzieci chcą być kochane, mieć w domu spokój i wspaniałą mamę”

 

7. Słuchanie wiersza W. Fabera „Dzieci świata”

 

 

 

8. Zabawa „Co to za dzieci?”

 

 

 

 

 

9. Nauka piosenki „Eskimosek”

 

 

 

 

 

10. Wiersz B. Lewandowskiej „Murzynek”

 

 

 

 

11. „Papierowy Murzynek”

 

 

 

 

12. Wycieczka o gospodarstwa agroturystycznego w Piastowie

 

 

13. Festyn rodzinny w ogrodzie przedszkolnym

 

 

 

 

 

 

14. Zabawy ruchowe:

·         Orient. – porządk. „dzieci do domu – dzieci na spacer”

·         Ruchowo – naśladowcza „Budujemy dom”

 

 

15. zestaw zabaw ruchowych nr XXXIV (z wykorzystaniem metody W. Sherborne)

 

 

·         Rozwijanie poczucia własnej wartości

 

 

 

·         Zapoznanie z pojęciem międzynarodowy

 

 

 

 

 

·         Naśladowanie emocji,

 

 

 

·         Kształtowanie syntezy wyrazów u dziecka

 

 

 

·         Kształtowanie kondycji fizycznej dziecka poprzez zabawę

 

 

 

·         Realizacja ruchowa tekstu wg pomysłu dzieci

 

 

 

·         Zapoznanie z miejscami na świecie, których mieszkają dzieci

 

 

·         Zapoznanie z nazwami mieszkańców różnych stron świata oraz rozpoznawanie koloru skóry

 

 

·         Zapoznanie z tekstem i melodią

 

 

 

 

 

·         Dopowiadanie fragmentów wiersza na podstawie ilustracji.

 

 

 

 

·         Wykonanie postaci Murzynka metodą collage

 

 

·         Zapoznanie dzieci ze zwierzętami hodowlanymi, życiem na wsi

 

·         Wzbogacanie kontaktów między rodzicami a ich dziećmi,

·         Wspólna zabawa dzieci i rodziców

 

·         Dziecko potrafi wskazać czym różni się od innych a w czym jest podobne

 

 

·         Dziecko uważnie słucha opowiadania,

·         Dziecko potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące treści opowiadania.

 

 

·         Dziecko potrafi naśladować emocje bohatera opowiadania

 

 

·         Dziecko potrafi połączyć sylaby i odszukać obrazek do usłyszanego wyrazu

 

 

·         Dziecko potrafi poprawnie wykonać polecenie z zabawy,

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi wymyśleć odpowiednie ruchy do tekstu

 

 

 

·         Dziecko potrafi odpowiednio nazwać mieszkańca danej krainy i odróżnić go

 

 

·         Dziecko potrafi odróżnić mieszkańców po kolorze skóry

 

 

 

 

·         Dziecko uważnie słucha piosenki,

·         Dziecko potrafi zilustrować piosenkę gestem

 

 

·         Dziecko potrafi dopowiedzieć brakujący tekst wiersza odgadując go na podstawie ilustracji

 

 

·         Dziecko prawidłowo przykleja bibułkę i plastelinę na karton

 

 

·         Dziecko potrafi wymienić nazwy zwierząt hodowlanych

·         Chętnie bierze udział w wycieczce

·         Dziecko chętnie bierze udział w zabawach wraz z rodzicami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin