Plan pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w grupie dzieci 3 – 4 letnich
Cieszymy się z Dnia Dziecka
Metody
Cele kształcenia
Cele operacyjne
Podstawa programowa
1. Zabawa „Taki sam i inny”
2. Opowiadanie M. Galicy „Wiercipiętek i Dzień Dziecka”
3. Zabawa „Nastroje Wiercipiętka”
4. Ćwiczenia słuchowe „Prezenty Wiercipiętka”
5. Zabawy sportowe
6. Rytmizowanie tekstu „Wszystkie dzieci chcą być kochane, mieć w domu spokój i wspaniałą mamę”
7. Słuchanie wiersza W. Fabera „Dzieci świata”
8. Zabawa „Co to za dzieci?”
9. Nauka piosenki „Eskimosek”
10. Wiersz B. Lewandowskiej „Murzynek”
11. „Papierowy Murzynek”
12. Wycieczka o gospodarstwa agroturystycznego w Piastowie
13. Festyn rodzinny w ogrodzie przedszkolnym
14. Zabawy ruchowe:
· Orient. – porządk. „dzieci do domu – dzieci na spacer”
· Ruchowo – naśladowcza „Budujemy dom”
15. zestaw zabaw ruchowych nr XXXIV (z wykorzystaniem metody W. Sherborne)
· Rozwijanie poczucia własnej wartości
· Zapoznanie z pojęciem międzynarodowy
· Naśladowanie emocji,
· Kształtowanie syntezy wyrazów u dziecka
· Kształtowanie kondycji fizycznej dziecka poprzez zabawę
· Realizacja ruchowa tekstu wg pomysłu dzieci
· Zapoznanie z miejscami na świecie, których mieszkają dzieci
· Zapoznanie z nazwami mieszkańców różnych stron świata oraz rozpoznawanie koloru skóry
· Zapoznanie z tekstem i melodią
· Dopowiadanie fragmentów wiersza na podstawie ilustracji.
· Wykonanie postaci Murzynka metodą collage
· Zapoznanie dzieci ze zwierzętami hodowlanymi, życiem na wsi
· Wzbogacanie kontaktów między rodzicami a ich dziećmi,
· Wspólna zabawa dzieci i rodziców
· Dziecko potrafi wskazać czym różni się od innych a w czym jest podobne
· Dziecko uważnie słucha opowiadania,
· Dziecko potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące treści opowiadania.
· Dziecko potrafi naśladować emocje bohatera opowiadania
· Dziecko potrafi połączyć sylaby i odszukać obrazek do usłyszanego wyrazu
· Dziecko potrafi poprawnie wykonać polecenie z zabawy,
· Dziecko potrafi wymyśleć odpowiednie ruchy do tekstu
· Dziecko potrafi odpowiednio nazwać mieszkańca danej krainy i odróżnić go
· Dziecko potrafi odróżnić mieszkańców po kolorze skóry
· Dziecko uważnie słucha piosenki,
· Dziecko potrafi zilustrować piosenkę gestem
· Dziecko potrafi dopowiedzieć brakujący tekst wiersza odgadując go na podstawie ilustracji
· Dziecko prawidłowo przykleja bibułkę i plastelinę na karton
· Dziecko potrafi wymienić nazwy zwierząt hodowlanych
· Chętnie bierze udział w wycieczce
· Dziecko chętnie bierze udział w zabawach wraz z rodzicami
matka4x1