Wycieczka dydaktyczna na pocztę.
1. Dokąd?
· Na pocztę
2. Czas trwania:
· 1 godz.
3. Cel
· Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania urzędu pocztowego
4. Co muszę przygotować?
· Kopertę, znaczek, list, długopis
5. Formy aktywności
· oprowadzenie dzieci po budynku
· zapoznanie dzieci ze stanowiskami pocztowymi i krótka ich charakterystyka
· pokazanie dzieciom przykładowego listu i zapoznanie ich z drogą jaką pokonuje list od nadawcy do adresata
· pisanie listu przez dzieci, w tym nauka poprawnego zaadresowania koperty i przyklejenia znaczka w odpowiednim miejscu
· dzieci poznają pana listonosza i potrafią go rozpoznać po atrybutach
6. Słownictwo
· Nowe: Stempel, nadawca, adresat, segregacja, przesyłka, datownik
7. Sposób dokumentowania?
· Dziennik
· Zdjęcia
Amerykalol