Kurs seo sem czyli przewodnik po promocji strony w wyszukiwarkach i w internecie Mariusz Gąsiewski.pdf

(1682 KB) Pobierz
Na moim blogu poświęciłem już wiele miejsca różnym kwestiom pow
Przewodnik SEO – SEM,
czyli jak promować stronę małej firmy w Internecie
Przewodnik reklamy i promocji stron WWW w
Internecie dla małych firm i początkujących
przedsiębiorców
Mariusz Gąsiewski
http://www.ittechnology.us
1
82707773.002.png
Spis treści
Strategia i jej założenia
......................................................................................................................................5
Nasze oczekiwania, co do efektów naszych działań w Internecie.
......................................................................5
.........................................................................................................5
Specyfika szukania naszego produktu lub usługi w Internecie
...........................................................................5
............................................................................................................................6
Nasze przewagi konkurencyjne
........................................................................................................................6
Nasze działania konkurencyjne
........................................................................................................................6
Wybór odpowiednich słów kluczowych
.............................................................................................................7
......8
Słowa kluczowe, poprzez które użytkownicy będą wyszukiwać firmy takiej jak Twoja w wyszukiwarkach
internetowych i Yellow Pages
..........................................................................9
Słowa kluczowe, których konkurencyjność nie przekracza Twoich możliwości.
...........................................9
.......................................................................................................................10
Prosta ocena konkurencyjności
..................................................................................................................10
Sprawdzanie konkurencyjności słów kluczowych za pomocą narzędzia SEO
.............................................11
............................................................................................15
Frazy kluczowe w tagach: meta name="description" i meta name="keywords" na stronach internetowych
firm podobnych do Twojej .
......................................................................................................................15
Narzędzie Google do zarządzania słowami kluczowymi
............................................................................16
Prasa i dokumenty branżowe
.....................................................................................................................16
Pytanie, pytanie, pytanie….
......................................................................................................................17
Witryna internetowa
........................................................................................................................................18
Najważniejsze aspekty przygotowywania treści dla stron
...............................................................................18
........................................................................................................................19
Rzeczy, których nie powinny być na stronie:
...................................................................................................................................................20
Wyskakujące okienka i popup
...................................................................................................20
...................................................................................................................20
Duże i ciężkie zdjęcia (np. żywcem wzięte z aparatu cyfrowego)
...............................................................20
Świecące i migające obrazki, wodotryski
..................................................................................................20
.........................................................................................................................20
Analiza potrzeb naszych klientów.
..................................................................................................................21
............................................................................................................20
.21
Stworzenie witryny internetowej
...............................................................................................................22
..................................................................................................................................22
Podstawowe elementy każdej “lokalnej” witryny internetowej:
......................................................................24
.................................................................................................................................24
Podstrona “Dojazd/Lokalizacja”
................................................................................................................25
................................................................................................................25
Opcjonalne (ale polecane do wykonania) elementy witryny internetowej
........................................................25
....................................................................................................................................25
Podstrona Polecają nas/Opinie klientów,
...................................................................................................26
Podstrona Porady dla klientów/Jak pomóc sobie w ...
................................................................................26
2
Kim są nasi obecni i potencjalni klienci?
Kto jest naszą konkurencją?
Kryteria wyboru słów kluczowych
....................................................................................................................8
.....................................................................................................................8
Słowa kluczowe, które są dla Ciebie najbardziej zyskowne
Ocena konkurencyjności frazy
Szukanie słów kluczowych
.............................................................................................................................14
Słowa kluczowe w treści stron internetowych
Przygotowanie serwisu WWW
Reklamy
Etapy przygotowania strony:
Przygotowanie adresu witryny
Testowanie witryny
Strona Główna
..........................................................................................................................................24
Podstrona “Kontakt”
Podstrona usługi (lub produkty)
Podstrona O firmie
82707773.003.png
..................................................................................................................................27
Ważne techniczne elementy budowy strony.
....................................................................................................27
Tytuł strony, czyli znacznik <title></title>
................................................................................................27
...............................................................................................................................28
Mata tag zawierający słowa kluczowe
.......................................................................................................28
..................................................................................................................................................29
Wyróżnienia
.............................................................................................................................................29
.....................................................................................................................................................30
Tekst na stronie
........................................................................................................................................30
Tytuły linków, czyli tzw anchor w linkach
................................................................................................30
Pozycjonowanie serwisu
..................................................................................................................................31
...........................................................................................................................................31
Indeksowanie podstrony z linkiem
........................................................................................................31
............................................................................................................32
Rozłożenie w czasie linkowania
................................................................................................................32
...........................................................................................................................................32
Wartość linków
.........................................................................................................................................33
Czas oczekiwania na znalezienie strony przez wyszukiwarki
.....................................................................34
.........................................................................................................................................35
Podstawowe dodawanie linków
................................................................................................................35
Linki z innych stron internetowych
.................................................................................................................35
..........................................................................................................36
Dodatkowa sposoby na zdobywania użytkowników i zdobywanie linków do strony
..........................................36
.............................................................................................................................................37
Uczestniczenie w internetowych społecznościach lokalnych, takich jak grupy i fora dyskusyjne.
...............................................................................................................................36
................37
Sponsoring lokalny
...................................................................................................................................37
Wyróżnianie się
........................................................................................................................................37
Wyszukiwanie płatne
.......................................................................................................................................38
.................................................................................................................................................39
Na co warto zwracać uwagę reklamując się w serwisach Yellow Pages:
.....................................................41
...........................................................................................................................44
Przygotowanie strony docelowej reklamy AdWords
..................................................................................47
3
Podstrona Partnerzy
Mata Tag Description
Nagłówki
Tagi alt
Jakość linków
Podstawowe informacje na temat linków
Tytuły linków
Dodawanie linków
Rozszerzone dodawanie linków
Presell pages
Dodawanie artykułów
Yellow Pages
Reklama Google AdWords
.............................................................................................................................42
Wybór słów kluczowych
82707773.004.png
O czym jest ten kurs
Kurs ten w krótki i szybki sposób pokazuje:
jak powinna wyglądać przydatna dla potencjalnych klientów strona internetowa
niedużej firmy(np. zakład fryzjerski, firma przeprowadzkowa i itp.).;
w jaki sposób za darmo i przy niewielkim wysiłku można zareklamować swoją firmą i
jej usługi w Internecie.
Dla kogo jest kurs?
Kurs adresowany jest do osób, które prowadzą nieduże (np. warsztaty samochodowe, zakłady
fryzjerskie, biura rachunkowe) i w niezbyt dużym stopniu korzystają jeszcze z możliwości
promocji swojego biznesu w Internecie (z powodu braku środków na tę promocję lub też z
powodu braku wiedzy na ten temat).
Co mi da przeczytanie tego kursu?
Da Ci podstawową wiedzę na temat promocji usług i produktów w Internecie
Pozwoli Ci zaistnieć w Internecie z Twoimi produktami lub usługami bez konieczności
płacenia agencjom reklamowym czy też informatykom.
Pozwoli Ci stworzyć taką stronę internetową, która będzie przyjazna dla wyszukiwarek
i Twoich klientów (lub też pokaże Ci jak użycz strony opracowane przeze mnie).
Umożliwi Twoim klientom znajdywanie Twojej firmy w Google, WP, NetSprint i
innych wyszukiwarkach
Czego nie da Ci tego kurs
Kurs ten nie zastąpi Ci profesjonalnych usług firm zajmujących się reklamą w Internecie.
Chodzi tutaj jednak o profesjonalne usługi, które są niezbyt tanie i na które będziesz mógł sobie
pozwolić dopiero wtedy, kiedy Twój biznes zacznie przynosić wysokie zyski.
Strony internetowe za darmo
Osoby, które nie posiadają jeszcze strony internetowej, a chciałyby zaistnieć ze swoją
działalnością w Internecie mogą za darmo ściągnąć z mojej strony gotowe szablony stron
internetowych.
Szablony są dostępne do ściągnięcia na stronie: http://www.ittechnology.us/wyszukiwanie-
Uwaga:
To nie są standardowe szablony, jakich można dużo znaleźć w Internecie. To są opracowane
przeze mnie (głównie na podstawie darmowych szablonów) gotowe strony internetowe, które
po podmianie treści są gotowe do użytku. Wystarczy, że będziesz postępował według również
przedstawionej na mojej stronie instrukcji do szablonu, a bez znajomości HTML przerobisz
jeden z tych szablonów na własny użytek
Mała firma ma zawsze z ograniczony budżetem, który jest do wykorzystania na reklamę w
Internecie i innych miejscach. W tej sytuacji należy się skupić na efektywnym wykorzystaniu
budżetu tak, aby zdobywać dla naszej strony jak największą ilość użytkowników, co których
istnieje duże prawdopodobieństwo, że staną się naszymi klientami w najbliższej lub nieco
4
82707773.005.png
dalszej przyszłości.
Strategia i jej założenia
To pierwszy i podstawowy etap każdego planowania reklamy bez względu na jej skalę i
rozmiar. Dokładne przemyślenie przedsięwzięcia jest kluczem do jego sukcesu; umożliwia
efektywniej i lepiej wydać środki, które mamy do dyspozycji; pozwala skupić się tylko na tych
obszarach, które powinny nam przynieść najwyższy zysk w stosunku do poniesionych
nakładów.
Zanim na dobre przystąpimy do promowania naszych produktów lub usług w wyszukiwaniu
lokalnym warto wejrzeć nieco w nasz biznes, aby ustalić sobie, w którym punkcie jesteśmy.
Rzeczy, które warto przemyśleć i ustalić sobie na samym początku
Nasze oczekiwania, co do efektów naszych działań w Internecie.
W Internecie konkurencja staje się dość silna. Trzeba mieć świadomość, że promocja w
Internecie i w wyszukiwarkach tak jak każda forma promocji wiąże się z ryzykiem, które tym
jest mniejsze:
im większa jest nasza wiedza na temat promocji firmy w Internecie;
im lepiej są przygotowane nasze działania promocyjne i reklamowe.
Oczywiście jednak im bardziej lokalny jest nasz rynek (czyli też im mniej mamy konkurentów)
tym większe prawdopodobieństwo, że będziemy jednym z nielicznych na nim graczy, co rokuje
duże szanse na łatwe i szybkie dotarcie do potencjalnych klientów?
Kim są nasi obecni i potencjalni klienci?
Czy są to studenci, emeryci czy też nieduże firmy budowlane? Generalnie im młodsi i
bardziej doświadczeni w obcowaniu z Internetem oni są, tym łatwiej będzie do nich
dotrzeć poprzez Internet.
Czy są to Ci sami klienci, których teraz mamy (czyli chcemy po prostu rozszerzyć ich
bazę ilościową) czy też poprzez Internet chcemy dotrzeć do takiej grupy, do której
jeszcze nie dotarliśmy poprzez tradycyjną reklamę (np. nasi obecni klienci to emeryci,
którzy dowiadują się o naszej restauracji od znajomych, a poprzez Internet
chcielibyśmy również dotrzeć do ludzi poszukujących niedużego lokalu na organizację
wesela).
Specyfika szukania naszego produktu lub usługi w Internecie
Co skłania naszych klientów do szukania informacji o produktach i usługach w
Internecie - chęć zaoszczędzenia czasu, możliwość zobaczenia zdjęć lokalu lub firmy,
możliwość znalezienia drogi dojazdu? Powodów i możliwości może być wiele, ale
znalezienie tych powodów pozwala stworzyć taką stroną internetową dla naszej firmy,
5
82707773.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin