PAŹDZIERNIK.doc

(90 KB) Pobierz

WYNIKOWY PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

PRZEWIDYWANY DLA DZIECI 2.5- 3 LETNICH

NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2011

 

 

I.                      PRZYSZŁA DO NAS JESIEŃ

II.                  KOLOROWE LIŚCIE

III.              MOJA RODZINA

IV.              TO JEST MÓJ DOM

 

 

 

„Nasze Przedszkole”- Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci

M. Kwaśniewska, W. Żaba- Żabińska

 

 

 

Nauczycielka: Izabela Zalewska

 

HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku. Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności ruchowej u dzieci. Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. Wychowanie przez sztukę- muzyka i śpiew, pląsy i taniec. Wychowanie przez sztukę- różne formy plastyczne. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

TREŚCI EDUKACYJNE:

-               wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji,

-              liczenie palców, przedmiotów itp.

-              nabywanie koordynacji ruchowej,

-              nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek,

-              obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,

-              obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie,

-              odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,

-              odpowiadanie na pytania,

-              poprawne nazywanie części ciała,

-              powtarzanie krótkich rymowanek,

-              rozwiązywanie prostych zagadek,

-              słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,

-              słuchanie wierszy, opowiadań,

-              spacerowanie w pobliżu przedszkola

-              sylabizowanie w toku zabaw,

-              uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,

-              uczestniczenie w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi przez krótki czas,

-              uważne słuchanie rozmówcy,

-              wskazywanie wymienionych części ciała,

-              wykonywanie prostych prac plastycznych,

-              wypowiadanie się prostymi zdaniami,

-                 dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń z życia rodziny,

-                 dzielenie się swoimi przeżyciami

-                 liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,

-                 nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu,

-                 nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia

-                 nazywanie podstawowych barw,

-                 oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,

-                 podawanie  swojego imienia, nazwiska,

-                 podawanie informacji: jak mają na imię mama, tata,

-                 poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego,

-                 przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach,

-                 rysowanie, malowanie farbami plakatowymi

-                 rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

-                 stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji,

-                 ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku

-                 uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,

-                 uczestniczenie we wspólnych zabawach,

ZABAWY RUCHOWE:

-                zabawy muzyczno- ruchowe: Tańczące bibułki, Przyjaciele zajączka, Kołysanka, Pomagamy mamie, Zwierzątka na spacerze;

-                zabawa ruchowa ze śpiewem Karuzela;

-                zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność współdziałania w parze Idziemy na spacer;

-                zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność rozpoznawania muzyki o różnym charakterze Wybierz obrazek;

-                zabawa ruchowa rozwijająca koordynację wzrokowo- ruchową Po kole;

-                zabawa ruchowa ćwicząca duże grupy mięśniowe Przebudzenie kotka;

SPACERY I WYCIECZKI

-              obserwacja zmian w przyrodzie jesienią (chłodne poranki, deszcz, mgła, opadanie liści);

-              bezpieczne poruszanie się w grupie po chodniku;

-              spacer do parku

METODY PRACY

Ø             oparte na słowie: opowiadanie, pogadanka, dyskusja, opis

Ø             metody oparte na obserwacji: pokaz

Ø             metody oparte na praktycznej działalności uczniów: zajęcia praktyczne

Ø             metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne

 

 

 

BLOK TEMATYCZNY: PRZYSZŁA DO NAS JESIEŃ

TEMATY ZAJĘĆ

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

UWAGI O REALIZACJI

PODSTAWOWE

ROZSZERZAJĄCE

 

03.10.2011 (poniedziałek)

„Jesienne skarby”- słuchanie wiersza B. Formy

-uważnie słuchają wiersza,

-zwracają uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

-potrafią określić charakterystyczne cechy jesieni

 

-podejmują próbę opisu wyglądu „Pani jesieni”

 

04.10.2011 (wtorek) „Jesienne zmiany”- wycieczka do parku

- dostrzegają zmiany zachodzące w otoczeniu przyrodniczym pod wpływem czynników atmosferycznych (zmiana barw i opadanie liści, chłód)

-podejmują próby nazywania napotkanych drzew: jarzębina, kasztanowiec, dąb

-uwrażliwiają się na piękno jesiennej przyrody

-zbierają okazy przyrodnicze do kącika

-rozpoznają i nazywają kolor zielony

 

-określają pogodę: słonecznie, pochmurno, mglisto

 

05.10.2011 (środa)

„Jesienne muzykowanie”- słuchanie piosenki „Tańcząca wiewióreczka”

 

- sprawnie reagują na dźwięki szybkie i wolne,

- poznają tekst i melodię piosenki oraz kształcą pamięć odtwórczą,

- regulują oddech w czasie śpiewu,

- doskonalą zmysł słuchu rozpoznając odgłosy z otoczenia

-zapamiętują tekst piosenki „Tańcząca wiewióreczka”,

-omawiają treść piosenki

 

 

 

06.10.2011 (czwartek)

Nauka wiersza T. Śliwiaka „ Idzie jesień”

 

 

 

-ćwiczą pamięć odtwórczą,

-recytują grupowo z pomocą nauczyciela,

-wiedzą jakie zmiany pogody następują jesienią,

-rozumieją pojęcie „pory roku”

-powtarzają za nauczycielem pory roku w kolejności ich występowania

 

 

-podejmują samodzielne próby wymieniania nazw pór roku (w dowolnej kolejności)

 

07.10.2011 (piątek)

Wyklejanka uzupełniona rysunkiem „Jesienne drzewa” z wykorzystaniem plasteliny

- zwracają uwagę na wygląd natury jesienią,

- utrwalają znajomość kolorów: czerwony, żółty, zielony

- rozpoznają liście dębu, klonu, kasztanowca

-znają nazwy poszczególnych części drzewa: pień, gałęzie, liście

 

OBSZARY PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I/1/5, II/4, III/1/2/3, V/4, VI/5, VIII/1/2/3, XI/1/2, X/1, XI/1, XII/3, XIII/1/2/3/6, XIV/2/3/5/6, XV/1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BLOK TEMATYCZNY: KOLOROWE LIŚCIE

TEMATY ZAJĘĆ

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin