LISTOPAD.doc

(76 KB) Pobierz

WYNIKOWY PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

PRZEWIDYWANY DLA DZIECI 2.5- 3 LETNICH

NA MIESIĄC LISTOPAD 2011

 

 

I.                      WODA- SKARB BEZCENNY

II.                  CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ?

 

 

 

 

„Nasze Przedszkole”- Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci

M. Kwaśniewska, W. Żaba- Żabińska

 

 

 

Nauczycielka: Izabela Zalewska

 

 

 

HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku. Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności ruchowej u dzieci. Wychowanie przez sztukę- muzyka i śpiew, pląsy i taniec. Wychowanie przez sztukę- różne formy plastyczne. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

TREŚCI EDUKACYJNE:

-               wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji;

-              korzystanie z własnych zmysłów- rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków;

-              słuchanie różnych odgłosów przyrody

-              liczenie palców, przedmiotów itp.

-              nabywanie koordynacji ruchowej,

-              nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek,

-              obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,

-              obserwowanie środowiska przyrodniczego

-              odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,

-              rozwiązywanie prostych zagadek,

-              słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,

-              słuchanie wierszy, opowiadań,

-              spacerowanie w pobliżu przedszkola

-              uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,

-              uczestniczenie w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi przez krótki czas,

-              uważne słuchanie rozmówcy,

-              wykonywanie prostych prac plastycznych,

-              wypowiadanie się prostymi zdaniami,

-                 dzielenie się swoimi przeżyciami

-                 liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,

-                 nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu,

-                 nazywanie podstawowych barw,

-                 oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,

-                 przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach,

-                 rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

-                 uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,

-                 uczestniczenie we wspólnych zabawach,

ZABAWY RUCHOWE:

-                Zabawa ruchowa z elementami czworakowania Pieski na spacerze, Niedźwiadki i pszczoły

-                zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość i utrwalająca znajomość kolorów Kolor do koloru

-                zabawa ruchowa z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi Jesienne odgłosy

-                zabawa ruchowo- naśladowcze Jeżyk, Co robi wiewiórka?

-                zabawa ruchowe ze śpiewem Stary niedźwiedź, Kolczasty jeż

 

 

SPACERY I WYCIECZKI

-              obserwacja zwierząt w parku

-              bezpieczne poruszanie się w grupie po chodniku;

-              spacer do parku

METODY PRACY

Ø             oparte na słowie: opowiadanie, pogadanka, dyskusja, opis

Ø             metody oparte na obserwacji: pokaz

Ø             metody oparte na praktycznej działalności uczniów: zajęcia praktyczne

Ø             metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BLOK TEMATYCZNY: WODA- SKARB BEZCENNY

TEMATY ZAJĘĆ

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

UWAGI O REALIZACJI

PODSTAWOWE

ROZSZERZAJĄCE

 

02.11.2011 (środa)

Zabawy przy piosence pt. „Piosenka czyścioszków”

- naśladują ruchy wykonywane przez nauczyciela,

-uważnie słuchają piosenki,

- odpowiadają na pytania związane z piosenką,

-poruszają się w rytm muzyki

-reagują na zmianę tempa i dynamiki utworu

 

03.11.2011 (czwartek)

„Wolę wodę, bo daje życie”- opowiadanie z użyciem pacynki Zdrojka

-uważnie słuchają tekstu opowiadania,

-odpowiadają na pytania związane z tekstem

-rozwiązują zagadki słowne,

-wskazują miejsca występowania wody w przedszkolu,

-wskazują obrazki na których występuje woda i wiedzą do czego służy,

- łączą w pary dwa pasujące do siebie obrazki mówiące o zastosowaniu wody

-wzbogacają słownik o wyrazy: woda, źródło

 

04.11.2011 (piątek)

„Czy każda woda nadaje się do picia?”- obserwacja połączona z eksperymentem

-poznają właściwości wody za pomocą zmysłów wzroku, smaku, dotyku, węchu

-potrafią uważnie obserwować,

-obrazują ruchem wskazane czynności

-próbują wyciągać wnioski z przeprowadzonego eksperymentu

 

07.11.2011 (poniedziałek)

„Jak możemy oszczędzać wodę?”- swobodne rozmowy dzieci

-rozwiązują proste zagadki słowne,

-przypominają sobie miejsca w przedszkolu w których występuje woda,

-próbują odpowiedzieć na pytanie: jak możemy oszczędzać wodę?

-zaznaczają odpowiednim emblematem zachowania pożądane

-wspólnie wyciągają wnioski

 

 

 

 

08.11.2011 (wtorek)

Praca plastyczna- Wędrówka wody- na podstawie opowiadania „Chmurka czarodziejka”

 

 

 

-wykonują proste prace plastyczne,

-potrafią prawidłowo trzymać kredkę,

-estetycznie wykonują swoją pracę

 

 

 

-uczestniczą w wykonywaniu pracy plastycznej sprzyjającej koncentracji uwagi

 

09.11.2011 (środa)

Zabawa ruchowa przy piosence „Wodna piosenka”

-zapoznają się tekstem piosenki

-słuchają piosenki w wykonaniu nauczyciela,

- śpiewają piosenkę razem z nauczycielem,

-nucą piosenkę na własną melodię,

-zbiorowo śpiewają piosenkę

 

10.11.2011 (czwartek)

Wolę wodę bo jest najważniejsza na świecie- wykonanie pracy konkursowej pt. „Z wodą jest wesoło”

- rozwiązują proste zagadki słowne,

- słuchają różnych odgłosów przyrody, rozpoznają je,

-nazywają barwy podstawowe,

 

- odczuwają radość z tworzenia, działania plastycznego

 

14.11.2011 (poniedziałek)

„Jakie mamy zęby?” spotkanie z pastusiami

-wiedzą jak wygląda ząb,

-wskazują różnice pomiędzy zdrowym a chorym zębem,

-przezwyciężają strach przed wizytą u dentysty

-dostrzegają rolę stomatologa w zdaniu o zdrowie zębów

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin