Plan 5 latki maj.doc

(180 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC MAJ                            W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1.    Poznajemy zawody – strażak.

2.    Wiosna w sadzie i w ogrodzie.

3.    Lubimy książeczki – poznajemy bohaterów bajek europejskich.

4.    Moja mama – przygotowujemy niespodzianki na Dzień Mamy.

5.    Poznajemy dzieci z różnych stron świata.

 

LITERATURA:  

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.     Przewodnik metodyczny dla nauczyciela – wychowanie fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

4.     Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

5.     Zabawy  rozwijające  dla  małych  dzieci – M. Trawińska.

6.     Najmłodsi w Europie, czyli podróże z Misiem Unisiem – K. E. Dębska

7.     Razem ze słonkiem „Wiosna” – M. Kownacka

8.     ABC – origami ,, Magiczne kółeczka czyli origami płaskie z koła ’’- D. Dziamska

9.     Zbiór wierszy i inscenizacji dla mamy

10. „Jak Wojtek został strażakiem” – Cz. Janczarski

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

. 05. – 5. 05. 2006  POZNAJEMY ZAWODY - STRAŻAK

Cel ogólny: wyrabianie właściwej postawy wobec pracy strażaka. Uświadomienie dzieciom konieczności stosowania zakazów uczestnictwa w zabawach  zagrażających zdrowiu                                      i bezpieczeństwu ludzi i środowisku.                                  poznawanie warunków rozwoju i wzrostu roślin  

II. „Sprzęt strażacki” – kolorowanie ilustracji przedstawiających podstawowy sprzęt strażacki.

 

„Jedzie straż pożarna” – zabawy rytmiczne. Reagowanie na zmiany tempa, wysokości dźwięku i pauzę  w muzyce.

 

IV. „Poznajemy pracę strażaka” –  odgadywanie zagadek, ćwiczenia oddechowe. Przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy.

 

„Orkiestra strażacka” – gra na instrumentach perkusyjnych, instrumentacja poznanych  piosenek.

 

V. „Praca  strażaka” – malowanie akwarelami ilustracji związanych             z pracą strażaków.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych       nr 17 ( K. Wlaźnik )

Plastyczna

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

Językowa

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

Ruchowa

- zestaw ćwiczeń

  porannych wg 

  K. Wlaźnik nr 33

- zabawy  ruchowe:

  „szukaj pary” 

  orientacyjno –

  porządkowa

  „podawanie wiader    

  z wodą do pożaru”    

  z  elem.  skłonu

- „Jak Wojtek został strażakiem” – słuchanie opowiadania, układanie historyjki obrazkowej 

- zabawa taneczno – ruchowa  „Czerwona straż pożarna”.

- zabawa integrująca grupę „Kto to jest” – rozpoznawanie kolegów przez dotyk.

- „Wóz strażacki” - ćwiczenia graficzne – rysowanie po śladzie.

- Wycieczka do remizy strażackiej w Sosnowcu lub muzeum pożarnictwa w Mysłowicach.

-  potrafi  nazwać sprzęt strażacki

-  wie, do czego służy podstawowy sprzęt strażacki

- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową we właściwej kolejności

- potrafi uzasadnić kolejność obrazków

- reaguje na zmiany tempa, wysokości dźwięku i pauzę              w muzyce

- potrafi rozwiązać zagadkę słowną

- chętnie  bawi  się              z  rówieśnikami

- stara  się  skupić  swoją  uwagę

- wie, w jakich sytuacjach może grozić niebezpieczeństwo.

- rozpoznaje kolegów przez dotyk.

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

8. 05 – 12. 05. 2006  WIOSNA W SADZIE I W OGRODZIE

Cel ogólny: stwarzanie sytuacji sprzyjających  obserwowaniu zmian zachodzących w przyrodzie                   i wiązaniu tych zmian z aktualna porą roku. Obserwowanie prac wiosennych w ogrodzie

I. „W sadzie i w ogrodzie” wycieczka do ogródków działkowych. Zapoznanie dzieci ze zmianami  jakie zaszły w przyrodzie. Obserwowanie prac wiosennych, poznawanie narzędzi ogrodniczych.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 )

 

Ćwiczenia graficzne – „Narzędzia ogrodnicze”- wyklejanie plasteliną

 

II. „Wiosna w sadzie” – wyklejanie  z papieru kolorowego i bibuły

 

Zagadki słuchowe – utrwalenie poznanych piosenek, rozpoznawanie piosenek po usłyszeniu fragmentu melodii

 

III. ,,W ogrodzie” – dodawanie            i odejmowanie w zakresie 7.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 )

Językowa

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

Plastyczna

 

 

Plastyczna

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

Umysłowa

 

 

Ruchowa

- Zestaw ćw. porannych

  nr 34 ( K. Wlaźnik )

- Zabawy ruchowe:

  „Kwiaty” – z elem.

  skłonu

  „Lustra” – naśladowcza

  „ Między grządkami”     

  z elem.  równowagi

  „ Celowanie do obręczy”

  z elem. celowania

- rozwijanie umiejętności

wyrażania uczuć w czasie

zabawy „Wyrażanie

uczuć”

- elementy  ćwiczeń wg 

   Dennisona - ruchy

   naprzemienne, słoń 

   pompowanie piętą,

   leniwe ósemki

-  zabawy  ruchowe  na 

   terenie  ogrodu 

   przedszkolnego

- zabawa dydaktyczna

  „Co to za kwiat?”

- potrafi  wypowiadać

  się  na  temat pracy

  ogrodnika

- odpowiada  na  zadawane  pytania

- wie jak nazywają się

  podstawowe  narzędzia

  którymi posługuje się

  ogrodnik

- potrafi wyrażać swoje

  uczucia w  czasie

  zabawy

- potrafi rozpoznać

  poznaną piosenkę

- potrafi ćwiczyć z

  wstążką

- potrafi samodzielnie

  wykonać pracę

  plastyczną

- potrafi dodawać

  i  odejmować

  w zakresie 7

- potrafi bezpiecznie

  bawić się w ogrodzie

  przedszkolnym

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

8. 05 – 12. 05. 2006 WIOSNA W SADZIE I W OGRODZIE

Cel ogólny: ogólny: stwarzanie sytuacji sprzyjających  obserwowaniu zmian zachodzących w przyrodzie  i wiązaniu tych zmian z aktualna porą roku. Obserwowanie prac wiosennych w ogrodzie

IV. „ Czy Agata kocha się                           w kwiatach?” –  teatrzyk sylwet               w oparciu o utwór M. Kownackiej. Zachęcanie dzieci do ochrony przyrody.

 

„Kolory wszystko ma” – zapoznanie z melodią i słowami piosnki. Zabawy i ćwiczenia metryczne. Realizowanie rytmów podanych przez N. na  instrumentach perkusyjnych.

 

V. „Bawimy się w projektantów”. Projektujemy ogrody – praca technika collage. Rozwijanie umiejętności wykorzystania w pracy różnego materiału plastycznego.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 )

Językowa  

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

Ruchowa

- ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin