Temat: Gry i zabawy
Umiejętności: stosowanie opanowanych elementów w grach i zabawach
Wiadomości: przyczyny powstawania wad postawy i sposoby korekcji
Motoryka: szybkość
Akcent wychowawczy: rozwijanie poszanowania przyrządów i przyborów do ćwiczeń
Klasa/płeć: 5 d / chłopcyIlość uczniów: 20
Dozow.
Uwagi organ.-metod.
1.Zorganizowanie grupy
2.Motywacja do zajęć
3.Rozgrzewka
Profilaktyka
4.Kształtow. umiej. i dosk. sprawności
5. Uspokojenie organizmu
6. Czynności org.-porządk.
7. Nastawienie do zajęć poza-lekcyjnych
1. Zbiórka w szeregu
2. Powitanie sportowe
1. Podanie tematu lekcji
2. Zapoznanie uczniów z zadaniami zajęć
1. Zabawa ożywiająca „Berek ze skakanką” – dwie osoby wyzn. na berka trzymają skakankę ( za dwa końce ). Dziecko złapane dołącza się do goniących łapiąc skakankę w środku. Kiedy złapana zostanie kolejna osoba, dzieci trzymające dwa końce zaczynają uciekać, pozostałe dwie gonią.
2. W miejscu:
1. Ćw. RR:
krążenia RR w przód, następnie w tył
2. Ćw. w pł. strz. w przód
Pw. Zasadnicza
1. skłon T w przód
2,3 pogłębienie
4. wyprost
3. Ćw. NN
Pw. Klęk podparty
1. wymach PN w tył
2. pw.
3. Wymach LN w tył
4. pw.
4. Ćw. w pł. czoł.
Pw. Rozkroczna
1. skłon T w bok
2. wyprost
3. skłon T w bok
5. Ćw. RR iNN
Pw. Przysiad podparty
1. Wyrzut NN w tył
5. pw.
6. Ćw. w pł. złoż.
Krążenia T dookoła osi
7. Ćw. mm brzucha
Pw. Leżenie tyłem
1. siad równoważny, RR w bok
2. leżenie
8. Ćw. mm grzbietu
Pw. Leżenie przodem
1. wznos RR i NN w górę
2. opad
9. Ćw. równoważne
Pw. Siad prosty
1. siad skulony
2. siad równoważny
3. siad skulony
4. siad prosty
10. Podskoki: Wyskoki w górę co trzeci podskok nogi przykurczamy pod brodę
1. Zabawa bieżna „Berek ze zmianą” – na zewn. koła rozp. Gonitwę 1 i 2 jako berek. W każdej chwili mogą oni wbiec do środka koła i wywołać do zmiany dowolny nr. Wywołani uczest. Przyjmują rolę swoich poprzedników. Po złapaniu uciekającego przez berka następuje zmiana.
2. Zabawa z mocowaniem „Kałuża” – wszyscy po obwodzie koła wirują tak, aby go nie przekroczyć i równocześnie starają się wciągnąć do kałuży swojego sąsiada.
3. Zabawa rzutna „Wąż w kole” - 3-5 os. Tw. tzw. Węża ustawiając się w rzędzie w środku dużego koła utw. Przez pozostałych U. Na sygnał U na obwodzie koła podając między sobą piłkę starają się trafić ostatniego z rzędu.
4. Zabawa skoczna „Skoczki” – uczest. Zabawy skokami obunóż w przysiadzie z piłką trzymaną oburącz wyprost.RR pokonują odl. do choroągiewki i z powrotem.
5. Zabawa zwinnościowa „Kto zręczniejszy” – na sygnał wszystkie pary wykonują skłon T w przód , starając się podnieś leżącą pomiędzy nimi szarfę.
6. Gra zespołowa „Żywy Kosz” – gra oparta jest na przepisach gry w koszykówkę, drużyna posiadająca piłkę stara się szybkimi podaniami zakończyć akcję, rzucając do swojego kapitana stojącego na materacu.
1. Ćw. uspokajające „Bum” – uczestnicy siadają w małych grupach tworząc okręgi. Począwszy od 1-ej osoby odliczają od 1 aż do nieskończoności. Każda liczba 3 lub jej wielokrotność (3,6,9,..) albo liczba zawierająca 3 (np. 13,23) nie może być wypowiedziana, lecz musi być zastąpiona słowem „BUM”. Osoba, która się pomyli zaczyna od nowa.
1. Sprzątanie sprzętu
2. Podsumowanie lekcji
1. Zachęcanie do wykorzystania poznanych gier i zabaw na podwórku w czasie wolnym
2. Pożegnanie z klasą
2min
3min
3x
po 5x
10x
5min
1min
- spr. gotowości do zajęć
- spr. stroju sportowego
- w zab. U nie mogą dobiegać do ścian i drabinek
- ust w rozsypce
- ust. koło w odl. od ścian i urządzeń min 2m.
- trzeba zaznaczyć aby U używali siły z umiarem
- Wąż chwyt za biodra
- tzw. Ogon węża
- ust. w rzędach przy ścianie
- ust. w szeregach tyłem do siebie
- dwie drużyny, kapitan znajduje się na materacu.
- niećwiczący
Najlepsza strona o Kulturze Fizycznej:
www.konspektywf.prv.pl
ewa_zietek