Outsourcing.pdf

(143 KB) Pobierz
Outsourcing
level 3
Outsourcing IT
Czym jest outsourcing?
Od kilkunastu lat polska gospodarka podlega bardzo intensywnym przemianom. Silna presja na poprawę
efektywności oraz konkurencyjności wymusza działania zmierzające do reorganizacji i ograniczania kosztów
prowadzenia działalności gospodarczej. Coraz częściej stosowaną strategią, która wspomaga omawiane
procesy jest outsourcing.
Outsourcing jest nowoczesną strategią zarządzania, która polega na oddaniu partnerowi zewnętrznemu zadań
nie związanych bezpośrednio z podstawową działalnością firmy. Dzięki temu firma może skupić swoje zasoby i
środki finansowe na tych obszarach, które stanowią podstawę jej działań.
Inwestycje w technologię informatyczną oraz bieżące wydatki związane z obsługą infrastruktury informatycznej
często stanowią znaczną część budżetu firmy. Zastosowane technologie informatyczne przez długi czas
wpływają na poziom i jakość wykonania procesów gospodarczych. Firma musi, więc wybierać swoje
technologie informatyczne celowo, według jasno określonych priorytetów oraz na podstawie dokładnych analiz
opłacalności. Dobrze opracowana strategia informatyczna właśnie to zapewnia. Outsourcing jest elementem
planu strategicznego firmy, ma długofalowy charakter, a usługodawca zostaje raczej partnerem niż dostawcą.
Usługi outsourcingowe można podzielić na dwie grupy: outsourcing pełny oraz outsourcing selektywny . W
pierwszym przypadku mamy do czynienia z projektami polegającymi na przejściu całej infrastruktury IT Klienta
lub jej wybranych obszarów. Outsourcing selektywny pozwala na przekazanie firmie zewnętrznej kontroli nad
wybranymi obszarami IT, chodzi tu m.in. o zarządzanie wybranymi aplikacjami, środowiskiem sieciowym czy
infrastrukturą internetową.
Korzyści z outsourcingu IT
Sukces projektu można mierzyć różnymi miarami. Dla jednych przedsiębiorców kluczowe są zagadnienia
związane z redukcją kosztów i korzyściami finansowymi, dla innych równie istotne mogą się okazać takie
kryteria, jak dostępność systemów informatycznych, czas reakcji dostawcy w sytuacjach awaryjnych,
satysfakcja pracowników i klientów, czy też możliwość skoncentrowania się na swojej podstawowej działalności
biznesowej. Przyjęte miary powinny odpowiadać biznesowym priorytetom przedsiębiorcy. Poniżej
przedstawiamy kilka uniwersalnych korzyści wynikających z zastosowania outsourcingu:
Pełna przewidywalność i redukcja kosztów w obrębie IT
Możliwość wykorzystania outsourcingu jako metody na reorganizację przedsiębiorstwa
Możliwość skoncentrowania się na kluczowych obszarach działania firmy
Wzrost wydajności, efektywności i stabilności działania środowiska informatycznego, m.in. dzięki
standaryzacji procedur i procesów IT
Szybki dostęp do wysokiej klasy specjalistów oraz wiedzy technologicznej, bez konieczności
zatrudniania i szkolenia własnych pracowników
Zmniejszenie ryzyka poprzez jego współdzielenie z outsourcerem - m.in. odpowiedzialność materialna
outsourcera za błędy i działania niezgodne z kontraktem
Przy zdobywaniu wiedzy i doświadczenia własne służby informatyczne często są ograniczone brakiem
środków lub budżetu. Natomiast partner outsourcingowy jest zmuszony do rozwoju swoich produktów i usług, a
większa kadra pozwala na specjalizację kwalifikacji swoich pracowników. Po zastosowaniu outsourcingu
możliwości dostosowania się do zachodzących zmian nie są już ograniczone kwalifikacjami własnych
pracowników. Ponadto kończą się problemy wynikające z ograniczonej liczby specjalistów oraz z braku
zastępców.
level 3
Dla średnich i mniejszych firm najważniejszy jest efekt skali występujący w sytuacji zastosowania outsourcingu.
W firmach tego typu nie ma możliwości utrzymywania dużego zespołu informatyków. Często występują też
problemy z utrzymaniem wyspecjalizowanej kadry, a środki pieniężne mogą być nie wystarczające do realizacji
zadań na wymaganym poziomie. Efekt skali powoduje, że poziom infrastruktury IT jest wyższy, poprzez
wdrożenie dotychczas niedostępnych procedur i technologii.
ul.Kowalówki 26
61-695 Poznań
Usługi firmy outsourcingowej świadczone są na podstawie sprawdzonych jednakowych procedur i rozwiązań. U
zleceniodawcy pozostają funkcje określenia zadań i wymagań, znikają natomiast funkcje realizacji zadań oraz
procesy decyzyjne z tym związane.
Tel. 061 8259 664
Kom. 0604 554 921
info@level3.com.pl
ww.level3.com.pl
387632824.001.png
level 3
Outsourcing IT
Elementy outsourcingu IT
Zarządzanie infrastrukturą informatyczną
Zarządzanie infrastrukturą internetową
Zarządzanie aplikacjami
Zarządzanie procedurami bezpieczeństwa infrastruktury IT i informacji
Archiwizacja danych
Zarządzanie infrastrukturą informatyczną
Jest to kompleksowa usługa zarządzania środowiskiem komputerów Klienta. W skład tego środowiska
zazwyczaj wchodzą stacjonarne komputery PC, komputery przenośne, drukarki, serwery plików, serwery
wydruku oraz HelpDesk. W ramach tej usługi, zapewniamy zarządzanie środowiskiem na wszystkich etapach
jego życia, poczynając od procesu zakupu infrastruktury, poprzez instalację nowego sprzętu, dystrybucją
oprogramowania systemowego, przeprowadzanie procesu wszelkich zmian i uaktualnień, serwisowanie całej
platformy, aż po utylizację zużytego sprzętu.
Zarządzanie infrastrukturą internetową
Podstawowym celem tej usługi jest zapewnienie firmom możliwości szybkiego uruchomienia platformy
internetowej wspierającej ich procesy biznesowe. W skład tej usługi wchodzą takie elementy jak udostępnienie
internetowego centrum danych, platformy sprzętowej i odpowiedniego oprogramowania, a także cały szereg
usług związanych z tworzeniem i zarządzaniem specjalistycznymi portalami lub serwisami internetowymi.
Kolejnym elementem tej usługi jest konfiguracja oraz dostawa oprogramowania i urządzeń zapewniających
bezpieczny styk lokalnej sieci komputerowej Klienta z siecią Internet.
Zarządzanie Aplikacjami
Celem tej usługi jest utrzymywanie dostępności krytycznych dla przedsiębiorstwa aplikacji. Wiedza
gromadzona przez pracowników naszej firmy pozwala na stworzenie odpowiedniej architektury systemu,
działania zapobiegające awariom, instalację zaawansowanych systemów monitorujących środowisko,
zarządzanie siecią, a także wykorzystywanie zaawansowanych systemów do zautomatyzowanego
wykonywania kopii zapasowych. W ramach tej usługi zapewniana jest ciągłość korzystania z danych
systemowych oraz wspierane są m.in. procesy związane z zarządzaniem zmianami, wydajnością i
pojemnością.
i bezpieczeństwa infrastruktury IT i informacji
Niestety, doświadczenia wielu firm, których działalność w znacznym stopniu opiera się na systemach
komputerowych, wykazują, że brak planowania awaryjnego i określonej polityki bezpieczeństwa może
doprowadzić do trudnych do oszacowania strat materialnych, a w konsekwencji do częściowej lub całkowitej
utraty pozycji rynkowej. Pojawiają się nowe zagrożenia związane z rozwojem Internetu, oraz zaostrzeniem
często nieczystych zasad konkurencji na rynku.
i bezpieczeństwa infrastruktury IT i informacji
Podstawą zabezpieczenia prawidłowego funkcjonowania firmy jest zapewnienie odpowiedniego poziomu
dostępności infrastruktury IT. Aby wypełnić ten postulat, należy przede wszystkim dokonać wszechstronnej
analizy kluczowych systemów wspomagających procesy biznesowe w firmie, która polega m.in. na:
Identyfikacji obszarów krytycznych i analizie wpływu katastrofy na działalność firmy
Ocenie i oszacowaniu ryzyka w oparciu o analizę głównych procesów biznesowych
Opracowaniu planów zapewniających ciągłość procesów biznesowych
Opracowaniu planu likwidacji skutków potencjalnej awarii
Wdrożeniu, przeprowadzeniu testów i stałej aktualizacji planów
level 3
Są to elementy ogólnej polityki bezpieczeństwa systemów informatycznych, która ma następujące zadania:
Zapewnienie ciągłego dostępu do danych
Ochrona danych przed ich utratą i modyfikacją
Ochrona danych przed dostępem osób nieupoważnionych
Określenie zasad i wdrożenie polityki bezpieczeństwa jest realizowane w ramach opisywanej usługi.
ul.Kowalówki 26
61-695 Poznań
Archiwizacja danych
Systemy archiwizacji są oferowane jako zabezpieczenie systemów klienta na wypadek wystąpienia awarii, oraz
w celu wypełnienia zadań stawianych przez ustawę o rachunkowości.
Tel. 061 8259 664
Kom. 0604 554 921
info@level3.com.pl
Zastosowana metoda archiwizacji zależy głównie od specyfiki konkretnego systemu i indywidualnych potrzeb
klienta. Dla mniej złożonych systemów wykonywane są kopie przy pomocy autorskich procedur opracowanych
w formie skryptów shell'owych przez naszych pracowników. Dysponujemy sprawdzonymi procedurami,
zarówno do archiwizacji typu off-line, jak i on-line.
Do archiwizacji większych i bardziej rozbudowanych środowisk oferujemy specjalizowane i rozbudowane
narzędzia.
ww.level3.com.pl
Zarządzanie infrastrukturą informatyczną
Zarządzanie infrastrukturą internetową
Zarządzanie Aplikacjami
Zarządzanie proceduram
Zarządzanie proceduram i bezpieczeństwa infrastruktury IT i informacji
Archiwizacja danych
387632824.002.png
level 3
Outsourcing IT
Realizacja i koszty outsourcingu IT
Opisane usługi są świadczone w sposób lokalny lub zdalny. Zarządzanie lokalne odbywa się poprzez regularne
wizyty u Klienta, natomiast zdalne, odbywa się poprzez analogowe lub cyfrowe łącze transmisji danych.
Wycena zadań zleconych naszej firmie w ramach outsourcingu IT odbywa się indywidualnie dla każdego
Klienta. Kształt i wysokość wyceny zależy od:
Zakres usługi
Ilość serwerów i stacji roboczych
Rodzaj oprogramowania systemowego
Ilość i jakość pracujących Aplikacji biznesowych
Po określeniu zakresu usługi następuje kalkulacja czasu niezbędnego do wypełnienia zadań postawionych
przez Klienta. Wyliczona w ten sposób liczba roboczo-godzin jest wyceniana i zawarta w umowie jako usługa
rozliczona ryczałtem. Występujące podczas wykonywania zlecenia czynności wykraczające ponad ustalony
zakres są rozliczane dodatkowo wg uzgodnionej wcześniej z Klientem stawki.
Przykładowe koszty obsługi miesięcznej obejmującej: zarządzanie infrastrukturą informatyczną, zarządzanie
Aplikacjami, zarządzanie procedurami bezpieczeństwa infrastruktury IT i informacji, archiwizacja danych
Firma z branży motoryzacyjnej posiadająca sieć komputerową zbudowaną z ok. 30 stacji roboczych,
wykorzystującej dwie podstawowe aplikacje biznesowe: 2000 PLN netto
Firma handlowa posiadająca sieć komputerową zbudowaną z ok. 120 stacji roboczych,
wykorzystująca ok. 10 podstawowych aplikacje biznesowych: 6000 PLN netto
W zakresie działalności naszej firmy znajdują się usługi outsourcingowe, usługi audytu informatycznego,
instalacja sieci teleinformatycznych, oraz produkcją oprogramowania dla Klientów z branży motoryzacyjnej.
Dysponujemy bogatym doświadczeniem nabytym w ciągu kilkunastu lat prowadzenia działalności i współpracy
z naszymi Klientami.
Korzystając z usług Level3 zaoszczędzą Państwo czas i zasoby, które można zainwestować w zdobywanie
przewagi rynkowej. Jednocześnie przejmują Państwo wiedzę i bogate doświadczenie zdobyte przez naszych
pracowników, świadczących kompleksowe usługi informatyczne. Taka współpraca szybko zaczyna się opłacać,
ponieważ to właśnie odpowiednia infrastruktura systemowa umożliwia optymalizację wielu procesów
biznesowych, zwiększających konkurencyjność i skuteczność działania Państwa firmy.
Outsourcing to partnerstwo - wspólny cel i wspólna strategia osiągnięcia go. Jeżeli to jest zapewnione,
to współpraca może pokonać wszystkie pojawiające się problemy.
level 3
ul.Kowalówki 26
61-695 Poznań
Tel. 061 8259 664
Kom. 0604 554 921
info@level3.com.pl
ww.level3.com.pl
387632824.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin