ZASADY NAUCZANIA
1. Użyteczności – dostarczana wiedza powinna być użyteczna.
2. Poglądowości – odwoływanie się do doświadczeń dziecka (doświadczanie świata powinno być sensoryczne).
3. Systematyczności – systematyczne powtarzanie zdobytej już wiedzy (powtórzenie poprzednich zajęć na początku lekcji oraz podsumowanie przeprowadzonych zajęć na jej końcu).
4. Samodzielności – zdobyta przez uczniów wiedza powinna być wynikiem ich samodzielnego działania.
5. Związku teorii z praktyką – zdobyta przez uczniów wiedza powinna być uzupełniona ich praktycznym działaniem.
6. Przystępności – przekazywana na lekcji wiedza powinna być przystępna dla każdego z uczniów (zarówno dla tych zdolnych, jak i dla tych z różnego rodzaju trudnościami oraz problemami).
7. Trwałości zdobytej wiedzy (zasada ta jest ściśle związana z zasadą systematyczności).
8. Świadomego i aktywnego udziału uczniów w procesie nauczania-uczenia się.
ab_cdef_88