zasady nauczania.doc

(27 KB) Pobierz

ZASADY NAUCZANIA

 

1.       Użyteczności – dostarczana wiedza powinna być użyteczna.

2.       Poglądowości – odwoływanie się do doświadczeń dziecka (doświadczanie świata powinno być sensoryczne).

3.       Systematyczności – systematyczne powtarzanie zdobytej już wiedzy (powtórzenie poprzednich zajęć na początku lekcji oraz podsumowanie przeprowadzonych zajęć na jej końcu).

4.       Samodzielności – zdobyta przez uczniów wiedza powinna być wynikiem ich samodzielnego działania.

5.       Związku teorii z praktyką – zdobyta przez uczniów wiedza powinna być uzupełniona ich praktycznym działaniem.

6.       Przystępności – przekazywana na lekcji wiedza powinna być przystępna dla każdego z uczniów (zarówno dla tych zdolnych, jak i dla tych z różnego rodzaju trudnościami oraz problemami).

7.       Trwałości zdobytej wiedzy (zasada ta jest ściśle związana z zasadą systematyczności).

8.       Świadomego i aktywnego udziału uczniów w procesie nauczania-uczenia się.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin