WZÓR
Karta indywidualnych potrzeb ucznia
Część A
Data założenia karty
Imię / imiona i nazwisko ucznia
Nazwa przedszkola lub szkoły zakładającej kartę
Oznaczenie grupy / klasy
Podstawa założenia karty
Ważne informacje
Orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania / przygotowania przedszkolnego
Data wydania orzeczenia …………… Numer orzeczenia ……………
Dotyczy:
Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
Data wydania opinii …………… Numer opinii ……………
Rozpoznanie dokonane przez nauczycieli i specjalistów*
* Nauczyciele uczący w danej klasie, w wyniku zespołowej analizy indywidualnych przypadków uczniów, kartę indywidualnych potrzeb mogą założyć uczniowi:
· szczególnie uzdolnionemu;
· ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia);
· z zaburzeniami komunikacji językowej;
· choremu przewlekle;
· będącemu w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej;
· z niepowodzeniami szkolnymi;
· zaniedbanemu środowiskowo lub wychowawczo (w związku z trudną sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi);
· z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z wcześniejszym kształceniem się za granicą lub różnicami kulturowymi;
· z orzeczeniem o potrzebie indywidualnego nauczania (jedynie w sytuacji, kiedy planowane jest dodatkowe lub inne wsparcie niż wynikające z przepisów w sprawie organizacji indywidualnego nauczania).
UWAGA!
Karty nie zakłada się uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawnym, niedostosowanym społecznie oraz zagrożonym niedostosowaniem społecznym), którym należy opracować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET).
Część B
Data założenia części B*
Zakres, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne
Zakres pomocy
Zalecenia zespołu
Ustalenia dyrektora
Formy i sposoby udzielanej pomocy
Okresy udzielania pomocy
Wymiar godzin dla poszczególnych form pomocy**
Kto opracuje plan działań wspierających
Termin kolejnego spotkania zespołu
Podpisy
Osób biorących udział w posiedzeniu zespołu
Dyrektora
Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej***
* W sytuacji potrzeby kontynuacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej – przez kolejny okres czasu – do części A dołącza się kolejne części B
** Wypełnia tylko dyrektor
*** Po dokonaniu oceny efektywności pomocy udzielanej uczniowi, w przypadku kiedy ta sama lub inna forma pomocy jest zalecana na kolejny okres czasu, zespół ponownie wypełnia część B
monbo