gry i zabawy z elementami piłki nożnej 6 klasa.doc

(45 KB) Pobierz
Monika Żakowska WF 3 rok

Rafał Gorlicki

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Klasa: VI

Ilość ćwiczących: 16

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Czas trwania: 45 min

Data: 16.09.2009r.

Dział programu: Gry i zabawy

Zadanie główne: Gry i zabawy z elementami piłki nożnej

Zadania dodatkowe:

-          kształtujemy szybkość i zwinność

-          kształtujemy celność podań i strzałów

-          doskonalimy technikę w piłce nożnej

Motywacje: zmotywuję uczniów do współpracy w zespole podczas gier i zabaw ruchowych

Cele operacyjne:

UMIEJĘTNOŚCI:           

- Uczeń uczy się współpracy w zespole

SPRAWNOŚĆ: 

- Uczeń kształtuje szybkość, zwinność i wytrzymałość

- Uczeń wzmacnia mm NN, RR, T, grzbietu i kręgosłupa

- Uczeń doskonali koordynację wzrokowo-ruchową

WIADOMOŚCI:  

                            - Uczeń wie, jak ważna jest współpraca w zespole          

WYCHOWANIE:

- Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa oraz podporządkowuje się przepisom

- Uczeń posiada odpowiedni strój oraz przestrzega poleceń nauczyciela

Metody realizacji zadań lekcji: pogadanka, zabawowa klasyczna

Formy organizacyjne: frontalna, indywidualna, zespoły

Przybory i przyrządy: piłka nożna, szarfy, materace

 

 

 

Tok lekcji

Czynności ucznia

Czynności

nauczyciela

Met. oceny skuteczności

Docelowe

Zadaniowe

1

2

3

4

5

Część wstępna

.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji, zna zadania oraz ich rolę

 

 

 

 

Uczeń kształtuje szybkość i zwinność oraz doskonali koordynację wzrokowo-ruchową  i celność.

Doskonali panowanie nad piłką.

Uczeń ustawia się na zbiórce, wita się, słucha informacji nauczyciela, informuje o gotowości aktywnego uczestnictwa w zajęciach

 

 

 

 

 

 

Uczniowie biorą udział w zabawie „Piłka myśliwska” – dzieci ustawiają się w rozsypce na boisku. Jeden wyznaczony na myśliwego stara się ustrzelić któregoś z uciekających. Sposób uderzenia – po ziemi, a każdy trafiony pomaga myśliwemu. Wygrywa ten uczeń, który do końca nie zostanie trafiony. Myśliwi podają sobie piłkę. Z piłką nie wolno przebiec więcej jak 5 kroków.

Zbiórka, przywitanie. N sprawdza obecność, informuje o zadaniach lekcji i sprawdza gotowość U do podejmowania zadań.

 

Nauczyciel podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem i bezpieczeństwem.

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

 

 

 

Zabawowa  klasyczna

 

 

 

Część główna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doskonali celność uderzeń piłką

 

 

 

 

 

 

 

Doskonali panowanie nad piłką oraz celność strzałów po ziemi.

 

 

 

 

 

 

Kształtuje szybkość i zwinność. Doskonali panowanie nad piłką w biegu, oraz celność podań po ziemi.

 

Doskonali technikę podań z pierwszej piłki głową, noga z powietrza, nogą po ziemi.

 

 

 

 

 

Wzmocni mm. RR, NN.

Uczy się współpracy w zespole.

 

 

Uczniowie biorą udział w zabawie:

1. „Polowanie na lisa” – ćwiczący biegają po dowolnie określonym terenie. Na sygnał zatrzymują się, a wyznaczonych 2 myśliwych strzałem z miejsca stara się trafić któregoś z lisów. Gdy strzał jest niecelny, myśliwy zmienia miejsce z lisem. Wygrywa myśliwy, który w określonym czasie upoluje najwięcej lisów. Lisy mogą się uchylać przed strzałami, ale nie wolno im się ruszać z miejsca, zaś myśliwym prowadzić piłkę po sygnale.

2. „Wybijanka” – grający dzielą się na dwie drużyny, jedna ustawia się w kole w rozsypce, a druga na jego obwodzie. Ci na obwodzie podają sobie piłkę i w odpowiednim momencie starają się trafiać któregoś z zawodników w kole. Trafiony wychodzi z koła. Gra trwa do momentu wybicia wszystkich zawodników w kole. Następuje zmiana pól. Zwycięża drużyna, która w krótszym czasie wykona zbicie wszystkich zawodników.

3. „Piłka w tunelu” – Uczniowie ustawieni w rzędach w szerokim rozkroku przytrzymują się za biodra na odległość wyprostowanych ramion. Na sygnał ostatni z rzędu startuje prowadząc piłkę do przodu, gdzie z półobrotu, uderza piłkę wewnętrzną częścią stopy, kierując ją między rozstawionymi nogami do ostatniego, który kontynuuje ćwiczenie.

 

5. „Król” – Uczniowie ustawiają sie w szeregu. Jeden z nich, bądź nauczyciel ustawia się w określonej odległości przed szeregiem i na sygnał rzuca piłkę do którejś osoby w szeregu. Zawodnik ten oddaje bez przyjęcia piłkę określonym przez nauczyciela sposobem. Za złe wykonanie zadania zawodnik otrzymuje punkt karny. Zwycięża zawodnik, który miał najmniej punktów karnych.

 

 

4. „Grające kraby” – uczniowie biorą udział w meczu piłki nożnej poruszając się po boisku wyłącznie w podporze tyłem.

 

 

 

 

 

Nauczyciel podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem.

 

 

 

 

 

Mierzy czas, wyznacza zwycięską drużynę.

Zwraca uwagę na bezpieczeństwo i zbicia przeciwników wyłącznie piłką po ziemi.

 

 

 

Czuwa nad prawidłowym przebiegiem zabawy. Zwraca uwagę na poprawność ustawienia rzędów i bezpieczeństwo.

 

Ustawia się przed szeregiem i podaje piłkę do uczniów. Ocenia poprawność wykonania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sędziuje przebieg meczu, zachęca do współpracy w zespole.

Zabawowa  klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podział uczniów w zespoły

 

 

 

 

 

 

 

 

Zespoły

 

 

 

 

 

 

 

 

Zespoły

Część końcowa

5 min.

Uczeń uspokaja organizm

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń bierze udział w zbiórce

Uczniowie biorą udział w zabawie uspokajającej pt. „Literki”: w parach lub trójkach układają na podłodze swoje ciała w litery podawane przez nauczyciela

 

 

 

 

 

Uczniowie ustawiają się na zbiórce

 

 

 

 

 

 

 

 

Pożegnanie

Nauczyciel wycisza uczniów, wprowadza zabawę uspokajającą i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem

 

 

Nauczyciel podsumowuje lekcje, ocenia prace uczniów, omawia ich błędy oraz chwali za poprawne wykonywanie zadań.

 

Pożegnanie.

Zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin