w tyl do rozkroku 6 sportowa.doc

(43 KB) Pobierz
Monika Żakowska WF 3 rok

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Gorlicki Rafał

Klasa: VI (sportowa)

Ilość ćwiczących: 15

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Czas trwania: 45 min

Data: 21.09.09 r.

Dział programu: Gimnastyka

Zadanie główne: Uczymy się przewrotu w tył z postawy stojącej do rozkroku.

Zadania dodatkowe:

- kształtujemy gibkość

- uczymy się współpracy w zespole

Motywacje: zmotywuję uczniów do nauki  przewrotu w tył z postawy stojącej do rozkroku, zachęcę do kształtowania gibkości, przekonam o pozytywnym wpływie współpracy w zespole.

Cele operacyjne:

UMIEJĘTNOŚCI: - Uczeń uczy się przewrotu w tył z postawy stojącej do rozkroku

- Uczeń uczy się współpracy w zespole

SPRAWNOŚĆ: - Uczeń kształtuje szybkość, zwinność i gibkość

- Uczeń wzmacnia mm NN, RR, obręczy biodrowej, grzbietu i kręgosłupa

- Uczeń doskonali koordynację wzrokowo-ruchową

WIADOMOŚCI:  - Uczeń wie, jak wygląda przewrót w tył z postawy stojącej do rozkroku           

- Uczeń wie, jak ważną rolę przed ćwiczeniami gimnastycznymi odgrywa rozgrzewka

WYCHOWANIE: - Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa oraz podporządkowuje się przepisom

- Uczeń posiada odpowiedni strój oraz przestrzega poleceń nauczyciela

 

Metody realizacji zadań lekcji: pogadanka, zabawowa klasyczna, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła

Formy organizacyjne: frontalna, indywidualna, trójki

Przybory i przyrządy: szarfy, materace

 

 

Tok lekcji

Czynności ucznia

Czynności

nauczyciela

Met. oceny skuteczności

Docelowe

Zadaniowe

1

2

3

4

5

Część wstępna

5 min.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji, zna zadania oraz ich rolę

 

 

 

 

 

U kształtuje szybkość i zwinność, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczy się współpracy w zespole

Uczeń ustawia się na zbiórce, wita się, słucha informacji nauczyciela, informuje o gotowości aktywnego uczestnictwa w zajęciach

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie biorą udział w zabawie ożywiającej „Berek” – jeden uczeń zostaje berkiem, pozostali uczniowie uciekają przed nim. Osoba złapana staje w rozkroku, by ją uwolnić, należy przejść jej między nogami. Stopniowo dochodzi coraz więcej berków. Wygrywa uczeń, który nie dał się złapać ani razu lub berek, gdy schwyta wszystkich uczniów. Zabawa odbywa się jeszcze raz ze zmianą berka.

Zbiórka, przywitanie. Nauczyciel sprawdza obecność, informuje o zadaniach lekcji i sprawdza gotowość uczniów do podejmowania zadań.

Nauczyciel podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem.

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

 

 

 

 

Zabawowa  klasyczna

Część główna A

10 min.

U wzmacnia mm:

- kończyn górnych

 

 

 

- kończyn dolnych

 

 

 

 

 

- obręczy biodrowej i T

 

 

 

 

 

- kończyn dolnych, T, grzbietu i kręgosłupa

 

 

 

 

 

Uczniowie wykonują:

a) w lekkim truchcie:

- naprzemianstronne krążenia RR w przód

- naprzemianstronne krążenia RR w tył

- wymachy RR w bok

- wymachy RR w górę i w dół

- splecenie dłoni za plecami („agrafka”)

- skip A, skip C

- przekładanka

- krok odstawno-dostawny

- wymachy N co trzeci krok w górę

- wypady N co trzeci krok w przód

b) w miejscu w postawie zasadniczej:

- wypady N w bok

- krążenia barków

- skłony głowy w bok

- skłony głowy w przód

- skrętoskłony głowy

- skłony T w bok

- skręty T w lewo i w prawo

- krążenia bioder

- krążenia st. kolanowych i skokowych

- z dłońmi splecionymi w tyle od dołu skłon T w przód ze wznosem splecionych dłoni w górę

- w staniu rozkrocznym skłony T w przód

- w staniu rozkrocznym skony T do PN, LN i do środka

- w opadzie T w przód skrętoskłony T

- 10 pajacyków

c) w miejscu w pozycji siadu:

- siad rozkroczny, skłony T w przód do PN, LN i do środka

- siad rozkroczny, skręty T w prawo i w lewo do dotknięcia podłogi rękoma

- siad płotkarski, słony T do nogi atakującej i zakrocznej

- siad prosty, skłony T w przód

- siad klęczny, rozpychanie kolan RR na boki

- leżenie przewrotne

- leżenie przerzutne

Nauczyciel prowadzi  ćwiczenia kształtujące: pokazuje dane ćwiczenie, objaśnia, jak powinno być ono wykonywane, czuwa nad dokładnością wykonywanych ćwiczeń, koryguje błędy, jeszcze raz powtarza dane ćwiczenie oraz czuwa nad bezpieczeństwem

 

 

 

 

 

 

Naśladowcza ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część główna B

25 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.U uczy się wszystkich elementów przewrotu w tył z postawy stojącej do rozkroku, kształtuje gibkość oraz wzmacnia mm NN, RR, obręczy barkowej, grzbietu i T

 

 

 

 

Uczniowie podzieleni w trójki wykonują następujące ćwiczenia na materacach:

- z pozycji lekkiego opadu T w przód tyłem do materaca, z RR wyprostowanymi przy biodrach, poprzez opad ciała z wyprostowanymi kończynami przejście do siadu prostego

- leżenie przewrotne

- leżenie przewrotne z rozkrokiem NN w końcowej fazie ruchu

- z siadu prostego skłon T w przód i przejście z niego zamachem do leżenia przewrotnego z rozkrokiem NN w końcowej fazie ruchu

- j.w. z wykonaniem przewrotu w tył do rozkroku

- przewroty w tył z siadu podpartego do siadu podpartego

- przewroty w tył z siadu podpartego do rozkroku

- przejście z pozycji początkowej do leżenia przewrotnego z rozkrokiem NN

- przewroty w tył z postawy stojącej do rozkroku

Nauczyciel podaje nazwę danego ćwiczenia, bardzo krótko ale szczegółowo je omawia, pokazuje dane ćwiczenie najpierw w wolnym tempie i w całości, potem fragmentami z omówieniem, koryguje błędy uczniów i czuwa nad bezpieczeństwem w grupie

 

 

 

 

 

Zadaniowa ścisła

- trójki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część końcowa

5 min.

Uczeń rozciąga mm, rozluźnia i uspokaja organizm

 

 

 

 

 

 

Uczeń bierze udział w zbiórce

Uczniowie wykonują ćwiczenia rozciągające i rozluźniające, oraz biorą udział w zabawie uspokajającej pt. ‘Minutka’

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie ustawiają się na zbiórce

 

 

 

 

 

 

 

 

Pożegnanie

Nauczyciel wycisza uczniów, wprowadza ćw. rozciągające, rozluźniające oraz zabawę uspokajającą i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem

 

Nauczyciel podsumowuje lekcje, ocenia prace uczniów, omawia ich błędy oraz chwali za poprawne wykonywanie zadań.

 

Pożegnanie.

Zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin