1000m - bieg V klasa.doc

(35 KB) Pobierz
Monika Żakowska WF 3 rok

                                                                                      Rafał Gorlicki gr. I

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

 

Klasa: VI

Ilość ćwiczących: 12

Miejsce ćwiczeń: boisko szkolne

Czas trwania: 45 min

Data: 14.09.2009 r.

Dział programu: Lekkoatletyka

Zadanie główne: Kształtujemy wytrzymałość organizmu podczas biegu na dystansie 1000m.

Zadania dodatkowe:

- Uczymy się współpracy w zespole podczas „Mini piłki nożnej”

Motywacje: zmotywuję uczniów do pokonania biegu ciągłego na dystansie 1000m, zachęcę do kształtowania wytrzymałości i wydolności organizmu, przekonam o pozytywnym wpływie współpracy w zespole.

Cele operacyjne:

UMIEJĘTNOŚCI:           

- Uczeń potrafi przebiec dystans 1000 m.  

- Uczeń uczy się współpracy w zespole

SPRAWNOŚĆ: 

- Uczeń kształtuje szybkość, wytrzymałość i wydolność organizmu

- Uczeń wzmacnia mm NN, RR i T

- Uczeń doskonali koordynację wzrokowo-ruchową

WIADOMOŚCI:              

- Uczeń wie, jak rozkładać siły podczas biegu

- Uczeń wie, jak ważna jest umiejętność współpracy w zespole

WYCHOWANIE:

- Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa oraz podporządkowuje się przepisom

- Uczeń posiada odpowiedni strój oraz przestrzega poleceń nauczyciela

Metody realizacji zadań lekcji: pogadanka, zabawowa klasyczna, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła

Formy organizacyjne: frontalna, indywidualna, pary, zespoły

Przybory i przyrządy: szarfa, stoper, piłka nożna, opaska na oczy

 

Tok lekcji

Czynności ucznia

Czynności

nauczyciela

Met. oceny skuteczności

Docelowe

Zadaniowe

1

2

3

4

5

Część wstępna

5 min.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji, zna zadania oraz ich rolę

 

 

 

Uczeń kształtuje szybkość i zwinność oraz doskonali koordynację wzrokowo-ruchową

Uczeń ustawia się na zbiórce, wita się, słucha informacji nauczyciela, informuje o gotowości aktywnego uczestnictwa w zajęciach

 

 

 

 

 

Uczniowie biorą udział w zabawie ożywiającej „Berek po liniach” – wybrany uczeń, wyróżniony szarfą, jest berkiem. Pozostali uczniowie uciekają przed nim, ale i oni i berek mogą się poruszać jedynie po liniach boiska. Stopniowo dochodzi jeszcze dwóch berków. Wygrywa uczeń, który ani razu nie został złapany.

Zbiórka, przywitanie. N sprawdza obecność, informuje o zadaniach lekcji i sprawdza gotowość U do podejmowania zadań.

N podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem.

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

 

 

Zabawowa  klasyczna

Część główna A

10 min.

Uczeń wzmacnia siłę:

- mm RR

 

 

- mm T

 

 

 

 

- mm NN

 

Uczniowie wykonują:

* w rozsypce w postawie zasadniczej -

- krążenia RR w przód i w tył

- wymachy RR w górę i w dół

- krążenia barków

- skłony głowy w bok i w przód

- skłony T w bok

- skłony T w przód

- w opadzie T w przód skrętoskłony T

- krążenia bioder

- krążenia st. kolanowych i skokowych

* w truchcie parami od pachołka do pachołka (powrót bokiem) -

- skip A na PN

- skip A na LN

- skip A

- skip C

- wieloskok

- przekładanka

Nauczyciel prowadzi ćwiczenia kształtujące: pokazuje dane ćwiczenie, objaśnia, jak powinno być ono wykonywane, czuwa nad dokładnością wykonywanych ćwiczeń, koryguje błędy, jeszcze raz powtarza dane ćwiczenie oraz czuwa nad bezpieczeństwem

 

 

 

Naśladowcza ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- pary

 

 

 

 

 

 

Część główna B

25 min.

 

 

Uczeń wzmacnia mm całego ciała oraz kształtuje szybkość i wytrzymałość organizmu

 

 

 

 

Jw.  oraz uczy się współpracy w zespole

Uczniowie biorą udział w biegu wytrzymałościowym (ciągłym) na dystansie 1000 m (5 okrążeń szkolnej bieżni)

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie, podzieleni na dwa zespoły po 6 uczniów, biorą udział w grze szkolnej „Mini piłka nożna”.

 

Nauczyciel podaje nazwę danego ćwiczenia, bardzo krótko ale szczegółowo je omawia, koryguje błędy uczniów i czuwa nad ich bezpieczeństwem w grupie

 

N podaje nazwę gry i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem.

Zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawowa klasyczna

 

- zespoły

 

Część końcowa

5 min.

Uczeń uspokaja organizm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń bierze udział w zbiórce

 

 

Uczniowie ustawieni w okręgu biorą udział w zabawie uspokajającej pt. „Dzień dobry, zgadnij kto to?”: wskazany przez N uczeń staje w środku okręgu oraz nakłada sobie opaskę na oczy. Następnie N wskazuje ucznia z okręgu, który zmienionym głosem musi powiedzieć „Dzień dobry”; uczeń w środku ma 3 szanse, by zgadnąć, kto się odezwał. Zabawę powtarzamy, zmieniając kilkakrotnie ucznia w środku 

 

Uczniowie ustawiają się na zbiórce

 

 

 

 

 

 

 

 

Pożegnanie

Nauczyciel wycisza uczniów, wprowadza zabawę uspokajającą,  podaje nazwę i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem

 

 

Nauczyciel podsumowuje lekcje, ocenia prace uczniów, omawia ich błędy oraz chwali za poprawne wykonywanie zadań.

 

Pożegnanie.

Zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin