Gaje Tenemu i Gereh (zuchowa).doc

(34 KB) Pobierz

Gaje Tenemu i Gereh

 

Materiały:

·         ponumerowany kartki z nutkami oraz literkami - tak że po ułożeniu wg numerków powstanie hasło

Cel:

·         odnaleźć Hapy;

·         wysłuchać piosenki;

·         zrealizować hasło-zadanie, które powstanie po ułożeniu nutek.

Przebieg gry:

Gromady, podzielone na patrole (poruszają się samodzielnie po wyznaczonym obszarze lasu, strzeżonym przez kadrę) mają dotrzeć do Hapy, który posiada tekst piosenki.

Zuchy jednak nie znają miejsca jego pobytu.
Każdy patrol zbiera nutki rozrzucone po gajach.
Po gajach krążą pary Tenemu (żaba) i Tenemujt (wąż) oraz Gereh (żaba) i Apop (wąż).

Są to złośliwe bóstwa, które bronią terenu, na którym są porozrzucane nutki.

Gdy złapią patrol - odbierają mu wszystkie kartki zebrane nutki.

Zabierają nutki, gdy złapią chociaż jedną osobę z patrolu.
Jeśli zuchy znajdą się w posiadaniu klucza do gaju Tenemu i Gereh mogą wejść do niego bezkarnie i w ciągu określonego przez bóstwa czasu zbierać nutki.
Mogą również zdobyć klucz do barki zachodu lub barki wschodu i poprosić Ruti (2 barki słoneczne pod postacią lwów) o przewiezienie ich przez gaj.

Wówczas również mogą zbierać nutki..
Nutki można przechować w skrytkach u Toeris (bogini opiekunka pod postacią hipopotama).

Toeris przechowuje nutki bezpłatnie, jeśli ma się do niej klucz.

Można zostawić nutki bez klucza, wówczas Toeris pobiera opłatę.
Wszystkie klucze można zdobyć u Hathor.

Egipcjanie wierzyli, że było ich siedem.

Występowały pod postacią kobiet z krowimi rogami.

Zuchy podchodzą do Hathor z zamiarem kupna klucza.

Transakcja odbywa się poprzez rzucenie przez zuchy i Hathor kostką.

Jeśli wynik jest wyższy u Hathor, wówczas zuchy tracą możliwość kupna klucza oraz tyle pieniędzy, ile oczek wskazał rzut Hathor.

W sytuacji remisowej zuchy odchodzą.
Semen (gęś, która swym gęganiem umilała czas bogom) posiada wiele informacji, które po pewnym czasie wydają się zuchom nie mające znaczenia.

Jednak Semen jako jedyna wie, gdzie znajduje się Hapy i po pewnym czasie wyjawia tajemnicę.

Hapy jest ukryty, schowany przed zuchami.

Posiada on fragment piosenki, ale nie wyjawia co z nią należy zrobić.

Żeby się tego dowiedzieć należy odwrócić nuty i ułożyć je według numeracji, a wówczas pojawi się treść zadania – „Należy ułożyć dalszą część piosenki o swojej gromadzie”.
Nefertum (bóstwo lotosu, mężczyzna z kwiatkiem na głowie) chodzi swobodnie po terenie i udziela zuchom wskazówek na temat gry, wyjaśnia niezrozumiane zasady.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin