Visual Basic Zdarzenia .doc

(73 KB) Pobierz

Zdarzenia

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

 

Procedury zdarzeniowe

Procedury zdarzeniowe są uruchamiane, kiedy pojawi się określone zdarzenie. Zdarzeniem moży być np. wciśnięcie klawisza lub przesunięcie myszki. Procedury zdarzeniowe wykonują odpowiedni fragment kodu aby odpowiednio zareagować na zdarzenie. Ponieważ Visual Basic jest językiem zdarzeniowym, programista nie musi się zajmować kontrolowaniem działań całego systemu. Kiedy pojawi się jakieś zdarzenie Visual Basic sam zadba o to, by została wykonana odpowiednia dla tego zdarzenia procedura. W starszych językach programowania programista sam musiał kontrolować poczynania użytkownika, zmiany stanu klawiatury, myszki itp. Visual Basic przejmuje to wszystko, uruchamiając tylko procedurę stworzoną przez programistę odpowiednią dla danego zdarzenia.

 

Activate

obiekt staje się aktywny

Change

zmiana wartości kontrolki

Click

wciśnięcie przycisku myszy

DblClick

podwójne wciśnięcie przycisku myszy

DeActivate

obiekt staje się nieaktywny

DragDrop

zakończenie przeciągania obiektu

DragOver

przeciąganie obiektu

DropDown

rozwinięcie ComboBox do listy

Error (Data, DBGrid)

wystąpił błąd zewnętrzny

GotFocus

otrzymanie fokusa

Initialize

tworzenie nowej instancji obiektu

ItemCheck

wybranie lub skasowanie elementu z listy ListBox

KeyDown

wciśnięcie klawisza

KeyPress

wciśnięcie klawisza ASCII

KeyUp

zwolnienie klawisza

LinkClose

zakończnie konwersacji DDE

LinkError

błąd konwersacji DDE

LinkExecute

przekazanie rozkazów w konwersacji DDE

LinkNotify

zmiana danych konwersacji DDE

LinkOpen

inicjacja konwersacji DDE

Load

załadowanie formy

LostFocus

utracenie fokusa

MouseDown

wciśnięcie klawisza myszy

MouseMove

przesuwanie wskaźnika myszy

MouseUp

zwolnienie klawisza myszy

Paint

odsłonięcie części obiektu

PathChange

zmiana ścieżki dostępu

PatternChange

zmiana maski plików

QueryUnload

zamykana jest forma lub aplikacja

Reposition

rekord staje się bieżącym

Resize

zmiana rozmiaru obiektu

Scroll

zmiana pozycji na pasku przewijania

Terminate

usunięto wszystkie referencje obiektu

Timer

minęcie określonego przedziału czasu

Unload

usunięcie obiektu z pamięci

Validate

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin