OPIS TARCZE BREMBO.txt

(5 KB) Pobierz
Do najwa�niejszych element�w uk�adu hamulcowego nale�� tarcze hamulcowe. Dzi� ju� niemal wszystkie samochody s� wyposa�one w wewn�trznie wentylowane tarcze. Ro�nie te� �rednica stosowanych tarcz hamulcowych. Trzeba pami�ta�, �e ka�dy z producent�w podaje ich minimaln� grubo��, poni�ej kt�rej nie nadaj� si� one do eksploatacji. Pami�tamy przecie�, �e to w�a�nie od masy tarcz zale�y wielko�� poch�anianego ciep�a, kt�re powstaje podczas hamowania. Po d�u�szych postojach, tarcze pokrywaj� si� warstw� tlenk�w, czyli zwyczajnej rdzy. Po kilku hamowaniach wszystko wraca do normy. Wi�kszy problem stanowi� tzw. bicia na zimno i ciep�o. Objawy s� niemal identyczne: pulsuje peda� hamulca, dr�y ko�o kierownicy, drgania przenosz� si� na elementy zawieszenia i nadwozia. Jedynym sposobem sprawdzenia, jest pomiar bicia za pomoc� czujnika. Cz�sto okazuje si�, �e mamy do czynienia nie tylko z biciem tarczy hamulcowej, ale r�wnie� z biciem piasty ko�a (najcz�ciej po uderzeniu w kraw�nik, czy dziur� w jezdni), z�ym wywa�eniem ko�a lub nadmiernym luzem �o�yska. Jednak najcz�ciej przyczyn� s� same tarcze, w kt�rych ujawni�y si� napr�enia odlewnicze. Mn�stwo zastrze�e� dotyczy b��d�w w monta�u tarcz. Najwa�niejsz� czynno�ci� jest pedantyczne przygotowanie powierzchni przylegania piasty do tarczy hamulcowej. Druciane szczotki, papier �cierny, preparaty rozpuszczalnikowe, �rodki smaruj�ce oparte na bazie miedzi, to podstawowe narz�dzia pracy mechanika. Producenci tarcz zastrzegaj� sobie prawo do odrzucania roszcze� reklamacyjnych, je�li podczas monta�u nie dokonano pomiar�w bicia piasty i za�o�onej tarczy. Istotne jest r�wnie� dobranie momentu dokr�caj�cego �ruby mocuj�ce podawanego w Nm (�rednio 8-10). Obowi�zkowa jest tak�e wymiana tarcz parami. 

 

Rowkowane tarcze

 

Korzystaj�cy ze sportowych do�wiadcze�, czo�owi producenci proponuj� stosowanie tarcz rowkowanych. Maj� one wiele zalet i rzeczywi�cie znacznie poprawiaj� wyniki hamowania. Rowki te s�u�� odprowadzaniu wszelkich gazowych produkt�w powstaj�cych podczas hamowania, tworz�cych niewidzialn� poduszk� pomi�dzy tarcz� a klockiem. Bez wi�kszych obaw na takich tarczach mo�na wje�d�a� w ka�u�e, czy b�oto. Rowki znacznie szybciej usun� szkodliwe zabrudzenia. Tarcze te s� r�wnie� odporne na powierzchniow� kondensacj� pary wodnej, z czym mamy do czynienia w ch�odne poranki. Nie pokrywaj� si� te� tlenkowymi nalotami. Inn� zalet� jest �atwe do okre�lenia zu�ycie takich tarcz, za� nier�wnomierne ubywanie rowk�w mo�e �wiadczy� o luzach w zawieszeniu. Na naszym rynku mamy ju� spor� ofert� produkt�w serii Brembo Max, czy ATE Power Disc. S� one niewiele dro�sze od normalnych, g�adkich odpowiednik�w.

 

 

Firma BREMBO jest dostawc� rozwi�za� w technice hamulcowej dla wi�kszo�ci bolid�w Formu�y 1, samochod�w rajdowych i wy�cigowych oraz motocykli GP i Superbike. Swoje wieloletnie do�wiadczenie w sporcie, przenosi na rynek samochod�w seryjnych i sportowych oferuj�c najwy�szej jako�ci tarcze hamulcowe.

W swojej ofercie posiada tarcze g�adkie, rowkowane, nawiercane oraz ca�e zestawy hamulcowe dla najbardziej wymagaj�cych kierowc�w.

 

                                                             

 



Brembo S 

Tracze hamulcowe o g�adkiej powierzchni wykonane z wysokiej jako�ci stop�w metali, zapewniaj� wysoki poziom wytrzyma�o�ci i rewelacyjne parametry hamowania dzi�ki zwi�kszonemu wsp�czynnikowi tarcia. Dzi�ki zastosowaniu specjalnego systemu wentylacji, tarcze s� lepiej ch�odzone i osi�gaj� jednakow� temperatur� na ca�ej �rednicy, a precyzyjne szlifowanie powierzchni ciernej zapewnia idealne dopasowanie klock�w hamulcowych i minimalizacj� zu�ycia tarczy. Polecana dla wszystkich kierowc�w jako zamiennik standardowych tarcz.

Brembo Max
Tarcze hamulcowe o nacinanej powierzchni wykonane ze specjalnych stop�w metali o bardzo wysokiej wytrzyma�o�ci cieplnej. W por�wnaniu ze standardowymi tarczami hamulcowymi, innowacyjne rozwi�zanie Brembo MAX pozwala na uzyskanie wi�kszego wsp�czynnika tarcia ju� w pocz�tkowej fazie hamowania, dzi�ki czemu uzyskujemy kr�tsz� drog� hamowania i bardziej wydajne hamulce. Specjalne asymetryczne rowki s�u�� odprowadzaniu wszelkich gazowych produkt�w powstaj�cych podczas ostrego hamowania, tworz�cych niewidzialn� poduszk� pomi�dzy tarcz� a klockiem. Specjalne rowki tarcz Brembo MAX, s�u�� do szybkiego oprowadzenia tych gaz�w zapobiegaj�c nag�emu pogorszeniu si� parametr�w uk�adu hamulcowego. Bez wi�kszych obaw na takich tarczach mo�na wje�d�a� w ka�u�e, czy b�oto. Rowki znacznie szybciej usun� szkodliwe zabrudzenia. Tarcze te s� r�wnie� odporne na powierzchniow� kondensacj� pary wodnej, z czym mamy do czynienia w ch�odne poranki. Nie pokrywaj� si� te� tlenkowymi nalotami. Inn� zalet� jest �atwe do okre�lenia zu�ycie takich tarcz, za� nier�wnomierne ubywanie rowk�w mo�e �wiadczy� o luzach w zawieszeniu. Ka�da tarcza Brembo Max jest zabezpieczona antykorozyjnie i nie wymaga czyszczenia przed monta�em. Polecana dla kierowc�w preferuj�cych dynamiczny styl jazdy.

 

                                                            

Brembo Racing (seria ORO)
Tarcze hamulcowe o nawiercanej powierzchni wykonane z najwy�szej jako�ci stop�w metali u�ywanych w sporcie samochodowym. Dzi�ki temu, tarcze Brembo Racing posiadaj� bardzo wyskoki wsp�czynnik tarcia oraz rewelacyjn� wytrzyma�o�� na �cieranie i odkszta�cenia nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach, kiedy temperatura tarcz si�ga 850 oC. Specjalny system nawierce� gwarantuje bardzo skuteczne ch�odzenie tarczy oraz odprowadzanie gaz�w wytwarzanych przez klocki hamulcowe. Tarcze Brembo Racing przeznaczone s� dla kierowc�w lubi�cych sportowy styl jazdy oraz do samochod�w wyczynowych.

 

                                                                  
Zgłoś jeśli naruszono regulamin