Bajkowy świat
Metody
Cele kształcenia
Cele operacyjne
Podstawa programowa
1. Nauka wyliczanki „Czary - mary”
2. Teatrzyk kukiełkowy pt „Jaś i Małgosia”
3. Ćwiczenia mimiczne
4. Nauka piosenki „Witajcie w naszej bajce” z filmu „Akademia Pana Kleksa”
5. „Król i Królowa” – oglądanie ilustracji, wykonanie pracy plastycznej
6. „Magiczna mikstura”
7. Zabawa dydaktyczna „Z jakiej jestem bajki?”
8. Wykonujemy bajkę
9. Zestaw zabaw ruchowych nr XXVII wg W. Sherborne
10. Zabawy ruchowe:
„Raz dwa trzy Baba – Jaga patrzy”,
Z elementem czworakowania „Przejdź przez tunel”,
· Kształtowanie pamięci i okazywania danych uczuć
· Kształtowanie uważnego słuchania, zapoznanie z bajką o Jasiu i Małgosi
· Kształtowanie uczuć i ich okazywanie
· Zapoznanie z melodią oraz tekstem piosenki.
· Zapoznanie z ubiorem króla i królowej,
· Wykonanie pracy plastycznej
· Ozdabianie butelek w oryginalny sposób,
· Rozmowa na temat mikstur w bajkach i ich właściwościach
· Rozmowa na temat leków i syropów
· Łączenie postaci z podaną bajką
· Zapoznanie dziecka z budową książki i jej zawartością,
· Wymyślanie bajki i wykonanie ilustracji do niej
· Dziecko potrafi wyrecytować wyliczankę jednocześnie pokazując podane uczucia, np. smutek, złość.
· Dziecko potrafi uważnie oglądać przedstawienie kukiełkowe oraz wypowiada się na jego temat
· Dziecko potrafi pokazać radość, smutek i zdziwienie.
· Dziecko potrafi zaśpiewać radośnie piosenkę
· Dziecko potrafi wymienić części ciała człowieka,
· Dziecko potrafi wymienić części ubioru króla i królowej,
· Dziecko potrafi wykonać pracę plastyczną przedstawiającą króla lub królową.
· Dziecko potrafi ozdobić swoją butelkę,
· Dziecko potrafi wymienić miksturę z jakiejś bajki
· Dziecko potrafi wypowiedzieć się na temat leków.
· Dziecko potrafi połączyć postać z bajką, z której jest.
· Dziecko potrafi wymienić części książki i jej elementy,
· Dziecko potrafi wymyśleć krótką bajkę i wykonać do niej ilustracje
marzena_kaszowska