Podział Wiosek.odt

(16 KB) Pobierz

Podział wiosek

 

Poniewaz zbliza sie czas, ze niektorzy gracze beda juz miec druga wioske, uwazam ze najwyzszy czas przedstawic ten temat: Podzial wiosek na atakujace i obronne.

Pewnie wielu z was wie o co chodzi, ale dla reszty bedzie to cos nowego, wiec omawiam jak nalezy sie do tego zabrac:

 

Majac tylko jedna wioske jest ciezko zadecydowac, ktorych jednostek budowc wiecej a ktorych mniej (mowie tu o jadnostkach atakujacych i obronnych).

Gdy wybierzemy te pierwsze mozemy pasc lupem innego agresora, gdy te drugie sami nie bedziemy w stanie pokonac innego gracza, pomimo to wielu z was napewno sobie poradzi i zajmnie nastepna wioske.

 

Posiadajac wiecej niz jedna wioske nazely dokonac podzialu na wioski obronne i atakujace.

Jest to bardzo wazne gdyz atakowac mozemy tylko jednostkami z danej wioski, wiec im wiecej dana wioska wyprodukuje jednostek jednego typu (w tym wypadku atakujacych) tym silniejszy jest jej atak i sila przebicia. Nie mozemy laczyc armii atakujacych z kilku wiosek w jedna.

Dlatego posiadajac dwie lub wiecej wiosek nalezy je podzielic na wioski atakujace i obronne, po ty by dysponowac mozliwie najwieksza sila uderzeniowa jaka jest mozliwa w grze.

 

Jak juz wspominalem limit populacji w wiosce to 24.000 ok 4000 do 6000 z populacji zajmuja robotnicy (zaleznie od poziomu budynkow w wiosce) natomiast cala reszte mozna przeznaczyc na jednostki

- w wiosce atakujacej, jednostki atakujace (topornicy, l.kawaleria, lucznicy konni, tarany, katapulty, pamietac trzeba o szlachcicu, ze zabiera on 100 z populacji i jest potrzebny do przejecia wioski)

- w wiosce obronnej, jednostki obronne (miecznicy, pikinierzy, lucznicy, c.kawaleria pozostawiam wam do wyboru i odsylam do opisu w jednostkach wojennych)

 

Co nam daje taki podzial? Jak pisalem wczesniej:

- Najwieksza z mozliwych sile ataku, gdyz nie mozna laczyc jednostek atakujacych z roznych wiosek w jedna armie.

- Nie cierpi na tym obrona gdyz nastepna wioska jest w 100% zlozona z jednostek obronnych z czego polowa (moze byc wiecej, mniej, dowolna proporcja) wedruje do obrony wioski atakujacej i tam stacjonuje. W kazdej chwili mozna te wojska wycofac lub doslac wiecej w chwili ataku. Jednostki obronne sa kumulowane w wioskach, gdyz populacja ich nie jest wliczana na stan populacji w wiosce gdzie przebywaja jednostki, tylko na stan wioski gdzie zostaly wyprodukowane.

Co za tym idzie mozemy miec dowolna liczbe jednostek obronnych w wiosce.

- Z tego tez, ze mozna laczyc jednostki obronne w jeden oddzial do obrony, tak wazne jest zeby posiadac wielka armie do ataku, gdyz im wieksza armia atakujaca tym mniejsze straty poniesie podczas wygranego ataku lub spowoduje najwieksze z mozliwych strat podczas ataku przegranego. Bywa tak na innych serwerach, ze 10 max. duzych atakujacych armii z taranami nie sa w stanie zdobyc jednej wioski, ktora ma mur na 20lvl i ok 50.000 kazdych jednostek do obrony (pikinierzy, miecznicy, lucznicy).

 

Jak sadze troche rozjasnilem ta sprawe i naprawde zaplanujcie sobie i dokonajcie takiego podzialu gdy bedziecie miec wiecej niz jedna wioske.

Gdy posiada sie wiecej niz 2 wioski nalezy miec wiecej wiosek obronnych niz atakujacych, gdyz obrona w tej grze jest bardzo wazna, jak sami sobie nie pomozecie to plemie moze niezdazyc.

 

Zalecam posiadac w przyszlosci:

Na jedna wioske atakujaca od 2-4 wiosek obronnych, zaleznie od stylu indywidualnej gry i czasu jaki mozecie na to poswiecic

Ponadto gdy bedziecie miec ok 10 wiosek naley tez posiadac wioske zwiadowcza.

Gdy mamy 10 wiosek tak oto moze wygladac ich podzial:

2-3 wioski atakujace

1 wioska zwiadowcza

6-7 wiosek obronnych

 

Wioska zwiadowcza

W wiosce tej budujemy glownie zwiadowcow, minimum to 5000 (kazdy zabiera 2 z populacji = 10.000 ludnosci) a reszte przeznaczamy na OBRONE. Mozna tez posiadac typowo zwiadowcza wioske a wtedy wszystko przeznaczamy na zwiadowcow, ok 10.000 takiej sile nie oprze sie zadna wioska i zawsze dostaniemy dobry raport.

 

Uklad sil w wiosce atakujacej

Topornicy ok. 6000 do 7000

Lekka kawaleria ok. 2000

Lucznicy na koniu ok. 1000

co nam lacznie daje 19000 do 20000 z populacji

posiadajac wiecej wiosek atakujacych mozna te proporcje zmieniac i dobierac atak zaleznie od raportu szpiegowskiego jaki dostaniemy.

Jezeli ktos posiada 15.000 pikinierow i 5.000 miecznikow to logiczne jest aby zaatakowac armia, ktora jest zlozona glownie z topornikow i lucznikow konnych.

jezeli ktos posiada 15.000 miecznikow i 5.000 pikinierow to lekka kawaleria dokonaja rzezi.

Jezeli natomiast ktos posiada duze ilosci lucznikow to w armii obowiazkowo powinno sie znalezc spory oddzial lucznikow konnych

Odsylam do lektury - Jednostki Wojskowe.

 

Uklad sil w wiosce obronnej

Zalecam posiadac: podawalem juz wczesniej owa proporcje, ale teraz podam liczby na wioske z maksymalna populacja

pikinierzy - 4000 do 5000

miecznicy - ok. 9000

lucznicy - 6000 do 7000

zwiadowcy - 500 do 1000, w niektorych przypadkach mozna odstapic, szczegolnie gdy ma sie silne krolestwo i kilka wiosek zwiadowczych

Nie jest to idealny wzor, gdyz takiego nie mozna stworzyc, poniewaz kazdy gracz moze atakowac inaczej dobrana armia. Jest to natomiast wzor najbardziej zbilansowany i przygotowany na duza wiekszosc armii, stanowi swietna obrone przy kazdym ataku i posiadamy najmniej strat z mozliwych innych kombinacji. Przy tak zbilansowanej obronie przeciwnik nie bedzie wstanie nas czyms zaskoczyc, nawet pod nasza nieobecnosc.

Natomiast nie nalezy polegac tylko na takiej obronie podczas ataku, jezeli to mozliwe przesylamy tak duzo jednostek jak tylko mozemy i zdazymy do atakowanej wioski aby zminimalizowac straty i na 100% pokonac napastnika.

Gdy bedziemy posiadac juz wiecej wiosek obronnych mozna troche zachwiac relacje procentowe w doborze jednostek, zaleznie od naszego doswiadczenia z graczami nas otaczajacymi i ich preferencjami czy tez upodobaniami, albo mitami jakimi sie kieruja.

Jednakze gdy powielimy ten wzor w kazdej wiosce to bedziemy miec swietna obrone przygotowana na kazdy atak.

 

WAZNE

 

Pamietajcie, ze doswiadczony gracz moze czekac i zaatakowac kiedy sadzimy, ze nic nam nie grozi z jego strony. Zbiera on armie i atakuje jak lew niszczac wszystko co mamy i chwile potem zajmuje nasza wies.

Dlatego obrona z jednej wsi nam nie wystarczy przed armia, ktora zawiera ok 20.000 zolnierzy (liczac populacje). Sile takiej musimy przeciwstawic przynajmniej rownowarta sile jednostek obronnych w liczbie 20.000 (liczac populacje) dodatkowo wspomagana murem. Jednak podczas ataku zalecam doslac jednostki z innych wiosek jezeli jest to mozliwe.

 

Nie zalecam trzymania jednostek atakujacych podczas obrony w wiosce, nalezy je odeslac, jezeli jest to mozliwe (jestesmy zalogowani podczas ataku), Dlaczego?

Dlatego, ze nie dodaja one wiele do obrony a w chwili gdy sie bronia sa bardzo slabe i zginie ich ogromna ilosc, stracimy tez jedyna mozliwosc na kontratak i pozbedziemy sie wlasnej armii, odbudowa jest dluga i kosztowna.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin