Poradnik do gry.pdf

(3211 KB) Pobierz
untitled
SPIS TREÂCI
WITAMY W GRZE GODS: KRAINA NIESKO¡CZONOÂCI ............ 2
JAK KORZYSTAå Z TEJ INSTRUKCJI .............................................. 3
WYMAGANIA SPRZ¢TOWE ............................................................ 3
STEROWANIE I OPCJE GRY ............................................................ 4
INTERFEJS ........................................................................................ 5
WOJNA BOGÓW .............................................................................. 8
JAK GRAå? ........................................................................................ 9
ROZWÓJ POSTACI .......................................................................... 10
SYSTEM WALKI .............................................................................. 13
BRO¡ I WYPOSA˚ENIE .................................................................. 15
ZBROJA ............................................................................................ 20
ARTEFAKTY .................................................................................... 23
MAGIA.............................................................................................. 25
ZAKL¢CIA MAGICZNE .................................................................. 27
HANDEL .......................................................................................... 33
PODRÓ˚OWANIE............................................................................ 34
JEDZENIE I PODRÓ˚OWANIE ...................................................... 35
POMOC TECHNICZNA W POLSCE .............................................. 36
UPRAWNIENIA LICENCYJNE
I GWARANCYJNE EGZEMPLARZA OPROGRAMOWANIA............ 37
TWÓRCY GRY ................................................................................ 39
718917686.004.png
WITAMY W GRZE GODS:
KRAINA NIESKO¡CZONOÂCI
Zespó∏ Cypron Studios ma zaszczyt przedstawiç gr´ GODS: Kraina
NieskoƒczonoÊci – oryginalnà mieszank´ strategii handlowej i gry RPG
3D. Odkrywajàc karty tej epickiej historii, w której pe∏no nadprzyrod-
zonych zdarzeƒ, poznasz inny Êwiat – Antasion. Wype∏niajàc swoje zada-
nia lub pomagajàc zwyk∏ym mieszkaƒcom w ich codziennych prob-
lemach doÊwiadczysz tu wielu wspania∏ych przygód. Szeroki wachlarz
wàtków dope∏niony przez turowy system walki, pozwoli ci w pe∏ni wyko-
rzystaç mo˝liwoÊci i umiej´tnoÊci twoich postaci.
Ca∏a gra powsta∏a w oparciu o nasz nowy engine 3D Spirith,
dzi´ki któremu mogliÊmy stworzyç wspania∏à sceneri´ gry, oglàdanà ocza-
mi bohaterki. Dzi´ki zaawansowanemu systemowi cieni 3D Spirith uda∏o
si´ stworzyç Êwiat gry z bardzo szczegó∏owymi teksturami, realistycznie
odwzorowanà wodà, lodem, trawà i naturalnymi zmianami oÊwietlenia
zgodnie z aktualnà porà dnia oraz innymi elementami przyrody.
Zapraszamy do Êwiata Antasion. Sp´dzicie w nim wiele ekscytujàcych
godzin, wype∏nionych przygodami i rozrywkà.
JAK KORZYSTAÅ
Z TEJ INSTRUKCJI
Nie musisz czytaç ca∏ej instrukcji od poczàtku do koƒca. Po prostu
wybierz interesujàcy ci´ temat i przeczytaj odnoszàcy si´ do niego
rozdzia∏. Zalecamy takie post´powanie za ka˝dym razem, gdy zgubisz
si´ w grze lub gdy wyda ci si´ ona zbyt skomplikowana albo kiedy
zaczniesz szukaç rad na temat rzucania zakl´ç, zachowania podczas
walki czy te˝ efektywnego u˝ycia broni.
WYMAGANIA SPRZ¢TOWE
Konfiguracja minimalna:
• Procesor 750 Mhz
• Pami´ç 256 MB RAM
• Karta graficzna ATI 8500+, Nvidia G-Force 4+
(obs∏ugujàca pixel shader)
• CD/DVD ROM
• Karta dêwi´kowa zgodna z DirectX™
• Windows® 98/ME/2000/XP
• DirectX™ 9.c
Konfiguracja zalecana:
• Procesor 2 Ghz
• Pami´ç 512 MB RAM
• Karta graficzna ATI 9200+,
Nvidia G-Force GF+
(obs∏ugujàca pixel shader)
• Karta dêwi´kowa zgodna z DirectX™
• Windows® 98/ME/2000/XP
• DirectX™ 9.c
2
3
718917686.005.png
STEROWANIE I OPCJE GRY
W opcjach gry mo˝na skonfigurowaç klawisze sterujàce ruchem. Stan-
dardowo sà to strza∏ki lub klawisze w, s, a, d. Przesuwajàc kursor na
kraw´dê ekranu lub u˝ywajàc prawego przycisku myszy, mo˝esz
sterowaç widokiem ekranu. Za pomocà kursora mo˝esz te˝ wybieraç
postacie, prowadziç rozmowy oraz manipulowaç przedmiotami.
Aby wywo∏aç podstawowe menu gry, wciÊnij
klawisz Esc. Do dyspozycji b´dziesz mia∏
nast´pujàce mo˝liwoÊci: Kontynuuj, Wczytaj,
Zapisz, Opcje, Wyjdê . Zapisuj cz´sto stan gry,
gdy˝ w ka˝dej chwili mo˝esz zap´dziç si´
w „Êlepà uliczk´”, a to mo˝e oznaczaç konie-
cznoÊç rozpocz´cia gry od nowa.
W menu opcji znajdziesz kilka u˝yte-cznych
ustawieƒ: Autozapis, Animacje podczas walki,
Przewijanie ekranu, Odg∏os kroków . B´dziesz
móg∏ tu tak˝e dostosowaç g∏oÊnoÊç muzyki,
efektów dêwi´kowych, mowy oraz jasnoÊç
ekranu i poziom trudnoÊci gry.
Za ka˝dym razem, gdy pojawisz si´
w nowym miejscu, w∏àczona opcja autozapisu
spowoduje automatyczne zapisanie stanu gry.
Pami´taj, aby zapisywaç gr´ tak˝e samemu. To mo˝e uratowaç ci´ przed
utkni´ciem w jednym miejscu.
Animacje podczas walki – mo˝esz wy∏àczyç t´ opcj´, jeÊli chcesz
przyspieszyç gr´ i nie czekaç na zakoƒczenie animacji. Gra z wy∏àczonymi
animacjami podczas walki jest praktyczniejsza, choç z pewnoÊcià mniej
spektakularna.
Poziom trudnoÊci gry – w grze GODS: Kraina NieskoƒczonoÊci mo˝na
wybraç jeden z trzech poziomów trudnoÊci: ¸atwy, Normalny lub Trudny .
Wybór poziomu zale˝y w du˝ej mierze od sposobu grania. Niektórzy
gracze zabijajà wszystkie napotkane w grze bestie oraz starajà si´ zarobiç
jak najwi´cej pieni´dzy na handlu, aby ich postaç by∏a zawsze dobrze
wyposa˝ona i silna. Inni wype∏niajà tylko podstawowe zadania i omijajà
szerokim ∏ukiem te bestie, które uznajà za zbyt silne. W tym drugim przy-
padku lepiej ustawiç poziom trudnoÊci na ∏atwy. Poziom trudnoÊci mo˝na
zmieniaç w ka˝dym momencie gry, o ile nie znajdujesz si´ akurat w try-
bie walki.
Na samym dole menu znajduje si´ przycisk Sterowanie , umo˝liwiajàcy
dostosowanie przycisków sterujàcych oraz czu∏oÊç myszy.
INTERFEJS
Interfejs w GODS: Kraina NieskoƒczonoÊci zawiera wiele ró˝nych opcji,
które b´dà bardzo pomocne podczas gry.
CZAS
W lewym górnym rogu ekranu podany jest czas gry. S∏oƒce wschodzi
o 6 rano, a zachodzi o 7 wieczorem.
KOMPAS
W prawym górnym rogu ekranu znajduje si´ kompas, który pomaga
w nawigacji i podaje kierunki wed∏ug lokalnej mapy. Korzystaj z niego,
aby u∏atwiç sobie orientacj´ w terenie.
FORMACJA (ALT+F)
Przycisk Formacja znajduje si´ w lewym dolnym rogu ekranu. Zadbaj
o odpowiednie ustawienie twojej grupy. Mo˝esz ustawiç swoich
bohaterów w dwóch rz´dach. UmieÊç magów i ∏uczników w drugim
rz´dzie, natomiast w pierwszym ustaw wojowników, którzy b´dà ich
os∏aniaç. Formacj´ mo˝na ustawiaç tak˝e w trybie walki.
ZADANIA (ALT+Q)
W lewym dolnym rogu ekranu znajduje si´ przycisk Zadania, pokazujà-
cy menu zadaƒ. Mo˝esz przejrzeç list´ i przekonaç si´, które z nich
zosta∏y ju˝ wype∏nione, a które sà dopiero w trakcie wykonywania. Je˝eli
utknà∏eÊ w jakimÊ miejscu gry, przy zadaniach w toku pojawi si´ opis, co
nale˝y zrobiç dalej.
4
5
718917686.006.png
DZIENNIK (ALT+J)
Twoja bohaterka, Vivien notuje wi´kszoÊç swoich rozmów w specjalnym
dzienniczku. Przycisk Dziennik znajduje si´ w lewym dolnym rogu
ekranu. WciÊnij go, aby przejrzeç posiadane zapiski i zdobyç potrzebne
ci informacje.
INWENTARZ
Po prawej stronie ekranu znajduje si´ okno inwentarza prezentujàce
przedmioty znajdujàce si´ w ekwipunku. Niektóre z nich mo˝na ∏àczyç,
inne, za pomocà prawego przycisku myszy, rozdzielaç. U˝ywaj prawego
przycisku myszy, aby zobaczyç w∏aÊciwoÊci posiadanych przedmiotów.
Zwróç szczególnà uwag´ na ich ci´˝ar oraz twój dopuszczalny limit
ci´˝aru wszystkich posiadanych przedmiotów, który widnieje w lewym
górnym rogu okna. Je˝eli twój inwentarz jest pe∏ny, a ktoÊ da ci kolejny
przedmiot, spadnie on niestety na ziemi´. Je˝eli nie mo˝esz znaleêç
jakiegoÊ przedmiotu w oknie inwentarza, poszukaj go mo˝e w∏aÊnie na
ziemi. Je˝eli w twoim inwentarzu masz przedmiot, którego nie potrzebu-
jesz, mo˝esz si´ go pozbyç, umieszczajàc go poza oknem inwentarza.
MAPA ÂWIATA (ALT+W)
Ten przycisk znajduje si´ w prawym dolnym rogu ekranu. WciÊnij go, aby
zobaczyç ca∏à map´ Êwiata z wszystkimi zaznaczonymi na niej miejscami.
Twoje aktualne po∏o˝enie zaznaczone jest na ˝ó∏to. Gdy z rozmów z inny-
mi mieszkaƒcami b´dziesz dowiadywa∏ si´ o nowych miejscach tego Êwiata,
b´dà si´ one pojawiaç na twojej mapie automatycznie.
MAPA LOKALNA (ALT+M)
Je˝eli si´ zgubisz albo nie b´dziesz móg∏ znaleêç jakiegoÊ miejsca, u˝yj
do pomocy mapy lokalnej oraz kompasu. Mapa lokalna zawiera przycisk
Kupiec/Osoba, który pozwoli ci zobaczyç wszystkich kupców i osoby
w danym miejscu. Mapa ma tak˝e przydatnà funkcj´ – u˝ywajàc lewego
przycisku myszy, b´dziesz móg∏ robiç notatki na mapie. Jest to szczegól-
nie przydatna funkcja, poniewa˝ trudno zapami´taç lokalizacj´ wszy-
stkich kupców i osób, od których mo˝esz otrzymaç rozmaite artefakty
lub zadania.
OBÓZ (ALT+C)
Pami´taj , ˝e twoi ludzie muszà czasem odpoczàç. W nocy, gdy wido-
cznoÊç nie jest najlepsza, mo˝esz rozbiç obóz i nakazaç wszystkim iÊç
spaç. Podczas snu odnawiajà si´ punkty many oraz punkty zdrowia.
EKWIPUNEK
Na dole okna statystyk znajduje si´ przycisk przenoszàcy ci´ na okno
ekwipunku. WciÊnij go, aby zobaczyç wszystkie bronie, ubrania, zbroje
i artefakty u˝ywane przez danà postaç. Zauwa˝, ˝e w przypadku niek-
tórych postaci nie da si´ zmieniç pewnych elementów ekwipunku. Takie
elementy wyposa˝enia to elementy trwale zwiàzane z danà postacià.
Sà one ich w∏asnoÊcià osobistà i nie mo˝esz nimi manipulowaç. Mo˝esz
dowolnie wyposa˝aç swoich bohaterów w oknie wyglàdu.
Uwaga: Je˝eli twoim bohaterom od d∏u˝szego czasu brakuje jedzenia
albo picia, nie b´dziesz móg∏ za∏o˝yç obozu.
STATYSTYKI (ALT+I)
Aby zobaczyç statystyki postaci, kliknij jej portret. W oknie statystyk
pokazany jest poziom bohaterstwa, doÊwiadczenie, podstawowe parame-
try postaci (si∏ – si∏a, zr´ – zr´cznoÊç, wit – witalnoÊç, int – inteligencja,
szc – szcz´Êcie), si∏a walki wr´cz, zdolnoÊci magiczne, g∏ód i pragnienie,
szybkoÊç chodu, poziomy specjalnoÊci oraz rodzaje obrony.
WYGLÑD
Okno wyglàdu postaci, jak sama nazwa wskazuje, pokazuje wyglàd
postaci w grze.
6
7
718917686.007.png 718917686.001.png 718917686.002.png
WOJNA BOGÓW
G∏ównà bohaterkà gry GODS: Kraina NieskoƒczonoÊci jest
Vivien – boskie wcielenie boga Aarswargha. Vivien zosta∏a
stworzona z cia∏a astralnego Aarswargha, a sensem jej egzys-
tencji jest przywrócenie równowagi w Êwiecie, którà zaburzy∏
wybuch wojny bogów.
Filmik poczàtkowy przeniesie ci´ do ojczyzny Vivien – Êwiata Bellarion,
którym targa niekoƒczàca si´ wojna. Po zamordowaniu najwy˝szego
boga – Xaraxa – poszczególni bogowie zacz´li zg∏aszaç swoje roszczenia
wobec opuszczonego Tronu. Po wielu k∏ótniach i sporach wszyscy
zgodzili si´ zorganizowaç Ostatecznà Rozgrywk´, w której mia∏ zostaç
wy∏oniony bóg posiadajàcy najpot´˝niejszà moc. Mia∏ on zasiàÊç na
Najwy˝szym Tronie. Jednak bogowie, którzy przegrali Ostatecznà
Rozgrywk´, nie chcieli uznaç zwierzchnictwa zwyci´zcy. Zwo∏ali swe
armie i zaatakowali wyznawców innych bogów. Rozlew krwi wyznawców
os∏abi∏ moc niektórych bogów, ale nie móg∏ pozostaç bez ich odzewu…
Min´∏o 2000 lat walk i ca∏y Bellarion le˝y
w gruzach. Rozleg∏e i wymar∏e pustynie
czarnego py∏u, otch∏anie zalane lawà,
zamarzni´ta i rozdarta ziemia pokryta
martwym lodowcem – tak wyglàda
teraz wi´ksza cz´Êç Bellarionu.
Bogowie wraz ze swymi armiami
ufortyfikowali si´ w swoich
twierdzach. Ich ziemie odgrod-
zone sà od innych Êmiertelnie
niebezpiecznymi pu∏apkami
magicznymi. Przez te wszystkie
lata walk nikomu nie uda∏o si´
zdobyç przewagi nad pozosta∏y-
mi. ˚aden Bóg nie pozna∏ smaku
zwyci´stwa. A˝ pewnego dnia…
Bóg CiemnoÊci, Mortagorn,
wynalaz∏ nowà broƒ. Na polach
walki pojawili si´ kap∏ani z jego
Êwiàtyƒ, ka˝dy uzbrojony w
w∏óczni´ z bladym kryszta∏em
na koƒcu. Gdy blade Êwiat∏o
kryszta∏u pada na ˝o∏nierzy
wroga, ci padajà martwi.
˚adna fizyczna ani magiczna ochrona nie stanowi ochrony przeciwko
tym kryszta∏om Êmierci.
Mortagorn dominuje ju˝ na wi´kszoÊci obszarów. Jego armie posuwajà
si´ do przodu niczym z∏oÊliwy nowotwór. ˚aden z bogów nie potrafi
powstrzymaç tego potopu. Jedynym ratunkiem jest znalezienie nowej
kontr-broni. Jednak póki co nie istnieje nic, ˝adna magiczna lub boska
si∏a, która pozwoli∏aby na skutecznà walk´ z Mortagornem i jego bronià.
Szukajàc ostatniej szansy ratunku, Aarswaragh – Bóg Ognia, stworzy∏
z w∏asnego cia∏a astralnego Vivien i pos∏a∏ jà przez otch∏anie czasu
i przestrzeni na poszukiwanie innych Êwiatów, w których mog∏aby ist-
nieç tak bardzo potrzebna kontr-broƒ.
Gra rozpoczyna si´ w momencie, gdy Vivien otwiera oczy w kompletnie
obcym dla niej Êwiecie Antasion. Niestety podczas podró˝y do innego
wymiaru przez magiczny portal, Vivien naruszy∏a boskà równowag´ tego
nowego Êwiata, przez co jej w∏asna boska esencja zosta∏a rozbita na
drobne czàstki i równo zaabsorbowana przez bogów Antasionu. Bez swej
boskiej esencji, Vivien zamieni∏a si´ w zwyk∏à Êmiertelniczk´, takà samà
jak wszyscy inni mieszkaƒcy Antasionu. Dlatego musi ona odnaleêç
bogów tego Êwiata, odzyskaç utraconà moc i odnaleêç kontr-broƒ
skutecznà przeciw kryszta∏om Êmierci Mortagorna.
JAK GRAå?
Pomys∏ po∏àczenia gry RPG ze strategicznà grà handlowà oferuje graczom
wiele mo˝liwoÊci prowadzenia rozgrywki. Sam mo˝esz zdecydowaç, na
czym b´dziesz skupiaç swojà uwag´. Je˝eli poÊwi´cisz wi´kszoÊç czasu
na handel, masz szans´ sporo zarobiç i b´dzie ci´ staç na zakup lepszej
broni, zbroi, ekwipunku i stosowanie skuteczniejszych zakl´ç. Pieniàdze
b´dà ci bardzo potrzebne, gdy˝ nie brakuje tu wartoÊciowych przed-
miotów oraz cech, które mo˝na poprawiç. Je˝eli masz natur´ zapalonego
wojownika i lubisz sp´dzaç czas na polach walki, mo˝esz poprawiaç swój
poziom bohatera, zabijajàc groêne bestie i potwory. Istnieje ponadto
mo˝liwoÊç uzyskania dodatkowego dochodu ze sprzeda˝y przedmiotów
zabranych zabitym wrogom. Innym sposobem prowadzenia rozgrywki
jest gra ÊciÊle oparta na fabule gry. W tym przypadku zalecamy ustawie-
nie ∏atwego poziomu trudnoÊci, gdy˝ nie b´dziesz mieç wystarczajàco
du˝o pieni´dzy i doÊwiadczenia na zdobycie ekwipunku oraz uzyskanie
odpowiedniego poziomu bohatera.
8
9
718917686.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin