PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ PRZEWIDYWANY
NA MIESIĄC MARZEC 2012
DLA DZIECI 2.5- 3 LETNICH
II. NA TROPIE WIOSNY
„Nasze Przedszkole”- Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci M. Kwaśniewska, W. Żaba- Żabińska
Tematyka na miesiąc
MARZEC
(GRUPA I)
I. WAŻNE ZAWODY WOKÓŁ NAS
TREŚCI EDUKACYJNE:
- zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków,
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji,
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- odpowiadanie na pytania,
- spacerowanie w pobliżu przedszkola,
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór,
- słuchanie różnych odgłosów przyrody i ich rozpoznawanie,
- maszerowanie w rytmie muzyki,
- wypowiadanie się na temat ilustracji, obrazka, wysłuchanego tekstu,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- słuchanie wierszy, opowiadań,
- odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru,
- posługiwanie się kredkami świecowymi,
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela,
- uczestniczenie w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi przez krótki czas,
- rozwiązywanie prostych zagadek,
- układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych,
- obserwowanie zmian w przyrodzie zachodzących przed zbliżającą się wiosną,
- omawianie życia ptaków wiosną,
- nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- nazywanie podstawowych barw,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z masy solnej,
Piosenka-„Bociek”
1. Kle, kle boćku kle, kle,
witaj nam, bocianie!
Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje
żabki na śniadanie (2x)
2. Kle, kle boćku kle, kle,
usiądź na stodole!
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole (2x)
3. Kle, kle boćku kle, kle,
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz,
Wiosnę nam sprowadzasz (2x)
Wiersz- K. Różyckiej „Wiosenne porządki”
W naszym ogródeczku zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki.
Potem w miękką ziemię włożymy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku.
Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczki grządki zazieleni.
HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku. Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności ruchowej dzieci. Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. Wychowanie przez sztukę- dziecko widzem i aktorem. Wychowanie przez sztukę- muzyka i śpiew, pląsy i taniec. Wychowanie przez sztukę- różne formy plastyczne. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
- zabawa ruchowa z elementem rzutu Celujemy do garnka
- zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał Nasze gotowanie, Z kry na krę, Wiosenny spacer, Jaskółki do gniazd, Bocian i żabki
- zabawa muzyczno- ruchowa Taniec łyżki i widelca
- zabawa ruchowo- naśladowcza U lekarza, Budzą się roślinki do życia, Prace w ogrodzie
- zabawa ruchowa z elementem wyprostnym Dotyk słońca
- zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała Kwiatki budzą się- kwiatki zasypiają
SPACERY I WYCIECZKI
- spacery w najbliższej okolicy- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy)
- spacery do parku – doskonalenie czynności samoobsługowych, wykorzystanie wiedzy w praktyce dot. ubierania się odpowiednio do pogody,
Ø oparte na słowie: opowiadanie, pogadanka, dyskusja, opis
Ø metody oparte na obserwacji: pokaz
Ø metody oparte na praktycznej działalności uczniów: zajęcia praktyczne
Ø metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne
BLOK TEMATYCZNY: WAŻNE ZAWODY WOKÓŁ NAS
TEMATY ZAJĘĆ
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
UWAGI O REALIZACJI
PODSTAWOWE
ROZSZERZAJĄCE
01.03.2012 (czwartek)
Zwiedzanie kuchni w przedszkolu; zapoznanie z jej wyglądem i wyposażeniem
-uważnie oglądają wyposażenie k...
scully29