podrecznik_sequent_fast_.pdf

(1377 KB) Pobierz
sequentfast2.cdr
INSTRUKCJA PROGRAMOWANIA
422700609.001.png
PODRÊCZNIK SEQUENT FAST
SPIS TREŒCI
Wstęp
Co to jest Sequent Fast
Podstawowe różnice pomiędzy Sequent Fast a Sequent Standard
1. Programowanie
1.1. Rodzaje plików programowania
1.2. Programowanie dedykowane krok po kroku
1.2.1 Automatyczne ustawianie mapy
2. Regulacja
2.1 Udoskonalenie mapy
2.2 Pozostałe różnice w porównaniu z Sequent Standard
2.2.1 Obroty TPS i sonda lambda
2.2.2 Strategie przejściowe
2.2.3 Przyspieszenie zapłonu
3. Diagnostyka
3.1 Wyświetlanie danych
Wstêp
Co to jest SEQUENT FAST?
instalatorowi sporz¹dziæ now¹ mapê w kilka minut na postoju . Równie¿
sam monta¿ instalacji jest o wiele ³atwiejszy, nie trzeba bowiem pod³¹czaæ
sygna³u obrotów, TPS i sondy lambda.
System SEQUENT FAST sk³ada siê z komponentów takich samych,
jak te wykorzystywane w SEQUENT standard.
Program komputerowy do SEQUENT FAST jest natomiast ca³kiem
nowy. Jest on o wiele ³atwiejszy do u¿ywania i nie jest w ogóle powi¹zany z
SEQUENT standard, nawet przez archiwa. Procedura dedykowana
prowadzona krok po kroku jest krótsza i ³atwiejsza.
Podstawowe ró¿nice pomiêdzy SEQUENT FAST a SEQUENT
STANDARD
W poni¿szej tabelce podano podstawowe ró¿nice pomiêdzy
systemem SEQUENT standard a SEQUENT FAST.
Zagadnienie
FAST
Standard
Pod³¹czenie sondy lambda
Niekonieczne
Opcja: polepsza dzia³anie
samoprzystosowania
Pod³¹czenie obrotów
Niekonieczne
Niezbêdne
Pod³¹czenie TPS
Opcja: potrzebne dla
strategii przejœciowych
Opcja: potrzebne dla
strategii przejœciowych
Samoprzystosowanie
Wykorzystuje to pocho-
dz¹ce od benzyny
Posiada swój w³asny system
samoprzystosowania
Automatyczne ustawianie
mapy
Na postoju zapamiêtuj¹c
3+3 punkty
(+ ewentualnie sprawdza
i udoskonala nastêpne)
Na drodze (lub na rolkach
diagnostycznych)
Krótkie sprawdzenie zachowania siê samochodu na drodze - z dopiero co zamontowan¹
instalacj¹ i ustawion¹ na postoju map¹ - jest zawsze dobr¹ praktyk¹.
SEQUENT FAST jest to nowa metoda ustawiania mapy instalacji
SEQUENT. Jest ona szybsza i ³atwiejsza w obs³udze. Pozwala
1
1
422700609.002.png
Udoskonalanie mapy
Proste i szybkie
------------
Strategie przejœciowe
& zdejmowanie nogi
z peda³u przyspieszenia
Wymagaj¹ pod³¹czenia
do TPS
Wymagaj¹ pod³¹czenia
do TPS i do obrotów
Zasady dzia³ania
Mapa zawarta w
pliku FSF
Mapa oparta na dwóch
mapach z 256 punktami
w pliku AAP
Archiwum
Oddzielone od archiwum
SEQUENT standard.
Tylko jeden plik FSF
zawiera parametry i mapê
Osobny plik FSF dla
parametrów i osobny
AAP dla mapy
Dane
Niektóre dane s¹ inne,
innych w ogóle nie ma
(patrz paragraf 3.1)
-----------
Zagadnienia poruszone w powy¿szej tabeli szczegó³owo omówiono w
dalszej czêœci niniejszego podrêcznika.
1. Programowanie
1.1 Rodzaje plików programowania
Procedura programowania centralki FLY SF opiera siê na wgraniu dwóch
ró¿nych rodzajów plików:
1. Pliku .S19
2. Pliku .FSF
Nie wgrywa siê pliku AAP, który zawiera³ mapê systemu SEQUENT
standard; wszystkie niezbêdne dla funkcjonowania pojazdu informacje
zawiera plik .FSF.
422700609.003.png
1.2 Programowanie dedykowane
prowadzone krok po kroku
Poni¿ej pokrótce omawia siê now¹ procedurê programowania
dedykowanego prowadzonego krok po kroku. Mo¿na od razu zauwa¿yæ
mniejsz¹ iloœæ szablonów, nie jest bowiem potrzebne kalibrowanie
2
W przypadku samochodów z zamontowan¹ instalacj¹ na gaz p³ynny GPL
wystarczy wybraæ typ paliwa (GPL), typ u¿ytych wtryskiwaczy, zaznaczyæ
gdzie ma byæ zapisana mapa w archiwum (markê, model, itp.) i sporz¹dziæ
sam¹ mapê. W przypadków samochodów z instalacj¹ na metan dodaje siê
stronê do regulacji czujnika temperatury wody. Opisane strony s¹ takie
same, jak strony odpowiadaj¹ce ustawianiu mapy krok po kroku w
systemie SEQUENT standard, dlatego odsy³amy tu do podrêcznika
software SEQUENT standard, w którym znajduj¹ siê wszystkie
szczegó³owe informacje.
2
Istnieje mo¿liwoœæ ustawienia tych sygna³ów przy pomocy przycisku "Regulacja” na g³ównym szablonie.
sygna³ów obrotów, TPS i sondy lambda .
Zgłoś jeśli naruszono regulamin