AdaptPoznajemy nasze przedszkole.doc

(36 KB) Pobierz

Poznajemy nasze przedszkole

Scenariusz zajęć adaptacyjnych dla dzieci 3-, 4-letnich, 2 tygodnie

Rozmowy połączone z obserwacją „Poznajemy naszą salę”, zapoznanie ze sprzętami i zabawkami w sali
Cele:
Dziecko:

·         Wie, jak wygląda ich sala, jak nazywa się grupa, do której będzie uczęszczać

·         Zna zasady korzystania ze sprzętów przedszkolnych i zabawek

·         Utrwala zasadę: „Zawsze po zabawie odkładamy zabawkę na swoje miejsce”

·         Potrafi bezpiecznie poruszać się po sali

Zwiedzanie pomieszczeń przedszkolnych (sale, kuchnia, ogródek...)
Cele:
Dziecko:

·         Zna rozmieszczenie pomieszczeń w budynku, wie, gdzie jest szatnia, kuchnia, , sale starszaków in.

·         Zna zasady korzystania z łazienki

·         Wie, że nie wolno oddalać się ze swojej sali

·         Zna panie, które je uczą i potrafi zapamiętać ich imiona

Słuchanie wiersza „Trzylatku” – I. Salach
Cele:
Dziecko:

·         Zna miejsca przechowywania własnych rzeczy (sala, szatnia, łazienka)

·         Potrafi chwilkę skoncentrować uwagę na wierszyku, który recytuje nauczycielka z udziałem pacynki

Wiersz „Trzylatku”
Mój mały trzylatku
Usiąść z nami w kole.
Pani ci pokaże
Twoje przedszkole.
W szatni schowaj butki
A zabawki w sali,
W umywalni powieś ręcznik,
Zuch jesteś – choć mały!

Teatrzyk kukiełkowy „Kto posprząta?” – uświadomienie dzieciom konieczności porządkowania miejsca zabawy
Cel:

·         Dzieci słuchają uważnie treści i wiedzą (przynajmniej niektóre), że należy dbać o wspólne zabawki

Zabawa „Poszukaj pieska”
Cele:
Dziecko:

·         Zapoznaje się ze słowami określającymi położenie przedmiotów „na”, „pod”, „obok”

·         Potrafi stosować te pojęcia w zabawie

Zabawa „Układamy klocki”
Cele:
Dziecko:

·         Potrafi układać klocki jeden na drugim i zbudować małe wieże i budowle

·         Potrafi położyć klocek z uwzględnieniem poleceń „Połóż klocek za krzesełkiem, obok misia”

Samorzutne zabawy w piaskownicy
Cele:
Dziecko:

·         Zna zasady wykorzystania piasku w zabawie

·         Wie, do czego służy wiaderko i łopatka

·         Zna umiejscowienie piaskownicy w naszym przedszkolu

·         Słucha poleceń pań zabraniających sypania piaskiem

Rysowanie kredkami świecowymi na tematy dowolne
Cele:

·         Zapoznawanie dzieci z prawidłowym trzymaniem kredki oraz z możliwością rysowania nimi różnych kształtów: kółeczka, kreski...

·         Dziecko wie, że kredki należy odkładać do pojemniczków i nie wolno nimi rysować po stole czy po ścianie

Słuchanie piosenki „Przedszkolaczek”
Cele:
Dziecko:

·         Uważnie słucha wzorcowego wykonania piosenki i próbuje klaskać w rytm piosenki

·         Maszeruje w takt muzyki

·         Jest radosne podczas zabawy przy tej piosence

Chodzenie i bieganie w rozsypce przy akompaniamencie pianina
Cele:
Dziecko:

·         Potrafi biegać na paluszkach

·         Zatrzymuje się na umówiony sygnał

·         Wykonuje polecenia pani dotyczące niektórych ruchów

Rozmowy indywidualne w małych zespołach podczas zabaw dowolnych
Cel:

·         Dalsze zapoznawanie z zabawkami – wskazywanie miejsc podatnych na uszkodzenie, wdrażanie do porządkowania miejsca zabawy

Słuchanie opowiadania nauczycielki ilustrowanego pacynką „Kto nam pomoże?”
Cele:
Dziecko:

·         Wie, jaka rolę pełni nauczycielka w grupie

·         Potrafi ufnie się do niej odnosić po dwóch tygodniach pobytu w przedszkolu

·         Zgłasza pani swoje problemy, a ona cierpliwie wysłuchuje

Różne ćwiczenia i zabawy: gramatyczne, ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, oglądanie książeczek obrazkowych, słuchanie bajek
Cele:
Dziecko:

·         Nabiera swobody w wyrażaniu własnych przeżyć i myśli (4-latki)

·         Oczekuje na swoją kolej podczas wypowiadania się

·         Nabywa umiejętności samodzielnego oglądania książek, wyróżnia na obrazkach niektóre przedmioty i nazywa je

Zestaw zabaw ruchowych
Cele:
Dziecko:

·         Potrafi maszerować w kole

·         Pokazuje części ciała (głowę, stopy, ramiona, brzuch...)

·         Potrafi chodzić na czworakach

·         Zna zabawę „Zepsuty pajacyk”

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin