barbórka.doc

(27 KB) Pobierz
Hospitacja w dniu 04

 

 

           Temat: Barbórka – święto górników.

 

Cele (uczeń):

- zna bogactwo naturalne jakim jest węgiel oraz jego pochodzenie

- zna narzędzia i przybory potrzebne górnikowi

- wie, jaką wartość ma węgiel w codziennym życiu człowieka

- wie, że praca górnika jest niebezpieczna i ciężka

- wie, gdzie w Polsce wydobywa się węgiel

- potrafi rozwiązać krzyżówkę

- potrafi estetycznie wykonać pracę plastyczną

Metody:

- rozmowa kierowana

- obserwacja

- praktycznego działania

Formy pracy:

-          zbiorowa

-          grupowa

-          indywidualna

Środki dydaktyczne i materiały: ksero krzyżówki, ilustracje przedstawiające górnika, kilof, wagon, latarkę, windę, kask, naturalny węgiel, blok rysunkowy, węgiel do rysowania, klej, nożyczki, kalendarz, mapa Polski

 

1.      Powitanie: witam się z dziećmi przez podanie ręki, którą mam brudną od węgla.

2.      W worku mam grudki węgla. Proszę każde dziecko, aby wyjęło z worka „niespodziankę”.

3.      Określamy cechy węgla: barwy, kształtu, wielkości.

4.      Rozmawiamy na temat wydobywania węgla i pracy górników.

5.      Dzielę dzieci na grupy i rozdaję krzyżówkę.

6.      Rozdaje kartki bloku oraz węgiel rysunkowy i proszę dzieci, aby narysowały górnika w pracy.

7.      Omówienie i wystawa prac.

 

 

 

 

                                                   

                                                 KRZYŻÓWKA

 

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

1. Pod ziemią wozi się w nim węgiel.

2. Święto górnika.

3. Oświetla drogę górnika.

4. Zjeżdżają nią pod ziemię górnicy.

5. Wydobywa go górnik.

6.      Chroni głowę górnika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin