bezpieczeństwo na drogach i znaki.doc

(22 KB) Pobierz
Temat: Utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach

Temat: Utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. Wykonywanie znaków drogowych.

Czas: 60 min

Cele: Po zakończeniu zajęć uczeń:

·         zna zasady bezpiecznego poruszania się po drogach

·         wie, jakie są grupy znaków drogowych i potrafi je rozróżnić

·         rozumie, jaką funkcję spełniają znaki drogowe

·         umie wykonać za pomocą środków plastycznych wybrany znak drogowy

·         potrafi starannie i estetycznie wykonać swoją pracę

Metody: pokaz, pogadanka heurystyczna, praktycznego działania

Środki dydaktyczne: tablice ze znakami drogowymi, szablony kształtów znaków drogowych

Formy organizacyjne: zbiorowa, indywidualna

Technika: mieszana

Materiały i narzędzia: bloki techniczne, kredki, zakrętki od butelek, patyczki, plastelina, taśma samoprzylepna, nożyczki

Przebieg zajęć

1. Powitanie uczestników zajęć.

2. Pogadanka na temat bezpieczeństwa na drodze.

- Jak bezpiecznie przechodzimy przez jezdnię?
- Którą stroną chodnika chodzimy?
- Którą stroną jezdni chodzimy, gdy nie ma chodnika?

3. Nauka na pamięć wiersza, który pomoże w bezpiecznym przejściu przez jezdnię.

Gdy zamierzasz przejść ulicę,
Musisz poznać tajemnicę.
Na chodniku przystań bokiem,
Spójrz na lewo bystrym wzrokiem,
Skieruj w prawo wzrok sokoli,
Znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna, więc swobodnie
Mogą przez nią przejść przechodnie.

4. Zapoznanie ze znakami drogowymi.

- Jakie mamy grupy znaków drogowych?
- Jaką funkcję pełnią na drodze znaki drogowe?
- Jakie znaki drogowe są najczęściej spotykane?
- Zapoznanie z mniej znanymi znakami drogowymi.


5. Zabawa ruchowa „Uliczne sygnały”.

Dzieci zamieniają się w samochody i jeżdżą po całej sali. Prowadzący ma dwa kółka: zielone i czerwone. Gdy podniesie w górę sygnał czerwony, samochody zatrzymują się, gdy podniesie sygnał zielony – mogą jechać.

6. Podanie tematu pracy plastycznej, omówienie techniki.

7. Praca plastyczna.

- Zajęcie miejsca przy swoim stanowisku pracy.
- Rozdanie materiałów do pracy.
- Wybór znaku, który dziecko będzie wykonywało.
- Ustalenie kolejności wykonywanych czynności.
- Odrysowywanie kształtu wybranego znaku od wcześniej przygotowanego szablonu, malowanie znaku.
- Łączenie poszczególnych elementów.
- Prezentacja prac.
- Sprzątanie stanowisk pracy.

6. Zakończenie zajęć – podziękowanie za udział.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin