Temat: Utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. Wykonywanie znaków drogowych.
Czas: 60 min
Cele: Po zakończeniu zajęć uczeń:
· zna zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
· wie, jakie są grupy znaków drogowych i potrafi je rozróżnić
· rozumie, jaką funkcję spełniają znaki drogowe
· umie wykonać za pomocą środków plastycznych wybrany znak drogowy
· potrafi starannie i estetycznie wykonać swoją pracę
Metody: pokaz, pogadanka heurystyczna, praktycznego działania
Środki dydaktyczne: tablice ze znakami drogowymi, szablony kształtów znaków drogowych
Formy organizacyjne: zbiorowa, indywidualna
Technika: mieszana
Materiały i narzędzia: bloki techniczne, kredki, zakrętki od butelek, patyczki, plastelina, taśma samoprzylepna, nożyczki
Przebieg zajęć1. Powitanie uczestników zajęć. 2. Pogadanka na temat bezpieczeństwa na drodze. - Jak bezpiecznie przechodzimy przez jezdnię? - Którą stroną chodnika chodzimy? - Którą stroną jezdni chodzimy, gdy nie ma chodnika? 3. Nauka na pamięć wiersza, który pomoże w bezpiecznym przejściu przez jezdnię. Gdy zamierzasz przejść ulicę, Musisz poznać tajemnicę. Na chodniku przystań bokiem, Spójrz na lewo bystrym wzrokiem, Skieruj w prawo wzrok sokoli, Znów na lewo spójrz powoli. Jezdnia wolna, więc swobodnie Mogą przez nią przejść przechodnie. 4. Zapoznanie ze znakami drogowymi. - Jakie mamy grupy znaków drogowych? - Jaką funkcję pełnią na drodze znaki drogowe? - Jakie znaki drogowe są najczęściej spotykane? - Zapoznanie z mniej znanymi znakami drogowymi. 5. Zabawa ruchowa „Uliczne sygnały”.
Dzieci zamieniają się w samochody i jeżdżą po całej sali. Prowadzący ma dwa kółka: zielone i czerwone. Gdy podniesie w górę sygnał czerwony, samochody zatrzymują się, gdy podniesie sygnał zielony – mogą jechać. 6. Podanie tematu pracy plastycznej, omówienie techniki. 7. Praca plastyczna. - Zajęcie miejsca przy swoim stanowisku pracy. - Rozdanie materiałów do pracy. - Wybór znaku, który dziecko będzie wykonywało. - Ustalenie kolejności wykonywanych czynności. - Odrysowywanie kształtu wybranego znaku od wcześniej przygotowanego szablonu, malowanie znaku. - Łączenie poszczególnych elementów. - Prezentacja prac. - Sprzątanie stanowisk pracy. 6. Zakończenie zajęć – podziękowanie za udział.
Toyalidka