Pytania zamknięte: 1. diagnosis oznacza (rozróżnianie, osądzanie )2. Badanie mające na celu porównanie cech jednostki pod względem typowości/nietypowości do cech populacji to: (podejście nomotetyczne) 3. Badanie eksperymentalne pozwalają poznać: (mechanizm i uwarunkowania zjawiska) 4. protodiagnoza jest elementem: a) funkcjonalnej b) nozologicznej c) całościowej d) ani a, b, c (raczej to:)) 5. Coś z dokładnym badaniem rozwoju choroby: a)funkcjonalna b) nozologiczna c) całościowa d) ani a, b, c (też to:)) 6. [/b]Polietiologicznosc zdrowia i choroby (czy jakoś tak) w psychologii zdrowia najlepiej badać: a) badaniem prospektywnym b)badaniem retrospektywnym c) modelem strukturalnym d).... 7. Holistyczne podejście obejmujące całość- zarówno diagnozę pozytywną i negatywną jest charakterystyką ( d. funkcjonalnej) 8. Wybór orientacji teoretycznej jest etapem w modelu (Szustrowej) 9. Dane Q pochodzą: (z samoobserwacji) 10. Etap prediagnostyczny pochodzi z modelu (Paluchowskiego) 11. Konceptualizacja przypadku to :(całościowe rozumienie osoby) 12. Orzecznictwo w postępowaniu rentowym to przykład (celu interwencyjnego działań odsuniętych w czasie) 13. Dostosowanie się rozmówców w sposobie komunikacji to część :(nieświadomej akomodacji) 14. Wzajemna uwaga to składowa: (nawiązywania kontaktu) 15. Rozwój więzi to składowa: (przymierza w działaniu) 16. Diagnoza aktuarialna to: (diagnoza statystyczna) 17. Mocniejszych podstaw do wnioskowania w kategoriach przyczynowo- skutkowych dostarczają w spychologii zdrowia : (badanie podłużne) 18. Triangulacja jest charakterystyczna dla : (jakościowej) Pytania otwarte: 1. 4Wartości etyki 2. wymień 5rodzajów wypowiedzi diagnosty wg Hill i scharakteryzuj 3. Czynniki gwarantujące trafność diagnozy: -Korzystanie z różnych źródeł informacji -Stosowanie różnych narzędzi diagnostycznych -Prowadzenie obserwacji i badań w różnych sytuacjach: codziennych – nietypowych, łatwych – trudnych -Powtarzanie obserwacji i badań, by ocenić rzetelność zbieranych informacji -Konfrontowanie ze sobą informacji pochodzących z różnych źródeł by ocenić ich trafność -Korzystanie z wiedzy naukowej (teorii) przy analizowaniu, ocenie i interpretacji zbieranych informacji 4. Wymień 4 funkcje diagnozy psychologicznej wraz z pytaniami i krótko omów 5. Kompetencje wchodzące w skład biegłości praktycznej: -Umiejętność przeprowadzania badań i formułowania sądów diagnostycznych, konceptualizacja przypadku -Umiejętności interpersonalne -Umiejętności oceny wyników badań i wdrożenia ich w praktyce -Umiejętności znajdywania źródeł wiedzy (literatura, konsultacja, diagnozowanie zespołowe) 6.. Dwa rozumienia pojęcia diagnozy 7. Wymień przedmiot badania: a) diagnozy nozologicznej (człowiek chory i czynniki ryzyka zachorowań???) b) diagnozy funkcjonalnej (funkcjonowanie człowieka) c) psychospołecznej (funkcjonowanie człowieka w kontekście społ.) [/b]
dareness