pyt z diagnozy.docx

(12 KB) Pobierz

Pytania zamknięte:
1. diagnosis oznacza (rozróżnianie, osądzanie )
2. Badanie mające na celu porównanie cech jednostki pod względem typowości/nietypowości do cech populacji to: (podejście nomotetyczne)
3. Badanie eksperymentalne pozwalają poznać: (mechanizm i uwarunkowania zjawiska)
4. protodiagnoza jest elementem:
a) funkcjonalnej
b) nozologicznej
c) całościowej
d) ani a, b, c (raczej to:))
5. Coś z dokładnym badaniem rozwoju choroby:
a)funkcjonalna
b) nozologiczna
c) całościowa
d) ani a, b, c (też to:))
6. [/b]Polietiologicznosc zdrowia i choroby (czy jakoś tak) w psychologii zdrowia najlepiej badać:
a) badaniem prospektywnym
b)badaniem retrospektywnym
c) modelem strukturalnym
d)....
7. Holistyczne podejście obejmujące całość- zarówno diagnozę pozytywną i negatywną jest charakterystyką ( d. funkcjonalnej)
8. Wybór orientacji teoretycznej jest etapem w modelu (Szustrowej)
9. Dane Q pochodzą: (z samoobserwacji)
10. Etap prediagnostyczny pochodzi z modelu (Paluchowskiego)
11. Konceptualizacja przypadku to :(całościowe rozumienie osoby)
12. Orzecznictwo w postępowaniu rentowym to przykład (celu interwencyjnego działań odsuniętych w czasie)
13. Dostosowanie się rozmówców w sposobie komunikacji to część :(nieświadomej akomodacji)
14. Wzajemna uwaga to składowa: (nawiązywania kontaktu)
15. Rozwój więzi to składowa: (przymierza w działaniu)
16. Diagnoza aktuarialna to: (diagnoza statystyczna)
17. Mocniejszych podstaw do wnioskowania w kategoriach przyczynowo- skutkowych dostarczają w spychologii zdrowia : (badanie podłużne)
18. Triangulacja jest charakterystyczna dla : (jakościowej)

Pytania otwarte:
1. 4Wartości etyki
2. wymień 5rodzajów wypowiedzi diagnosty wg Hill i scharakteryzuj
3. Czynniki gwarantujące trafność diagnozy:
-Korzystanie z różnych źródeł informacji
-Stosowanie różnych narzędzi diagnostycznych
-Prowadzenie obserwacji i badań w różnych sytuacjach: codziennych – nietypowych, łatwych – trudnych
-Powtarzanie obserwacji i badań, by ocenić rzetelność zbieranych informacji
-Konfrontowanie ze sobą informacji pochodzących z różnych źródeł by ocenić ich trafność
-Korzystanie z wiedzy naukowej (teorii) przy analizowaniu, ocenie i interpretacji zbieranych informacji
4. Wymień 4 funkcje diagnozy psychologicznej wraz z pytaniami i krótko omów
5. Kompetencje wchodzące w skład biegłości praktycznej:
-Umiejętność przeprowadzania badań i formułowania sądów diagnostycznych, konceptualizacja przypadku
-Umiejętności interpersonalne
-Umiejętności oceny wyników badań i wdrożenia ich w praktyce
-Umiejętności znajdywania źródeł wiedzy (literatura, konsultacja, diagnozowanie zespołowe)
6.. Dwa rozumienia pojęcia diagnozy
7. Wymień przedmiot badania:
a) diagnozy nozologicznej (człowiek chory i czynniki ryzyka zachorowań???)
b) diagnozy funkcjonalnej (funkcjonowanie człowieka)
c) psychospołecznej (funkcjonowanie człowieka w kontekście społ.)
Smile[/b]

Zgłoś jeśli naruszono regulamin