Wskazówka montażowa rolki napinającej w silniku 2.5TDI VAG
Przy pracach na układzie rozrządu należy uważać na prawidłowy montaż umieszczonej na dole rolki napinającej 55703.
Ważna wskazówka:Błędny montaż przy pracy silnika prowadzi do poważnego uszkodzenia silnika! Uwzględnić zalecenia producenta pojazdu!
Legenda do zdjęć:1) Śruba mocująca rolki napinającej2) Bolec odboju3) Otwór sześciokątny4) Gwint mocowania rolki napinającej5) Dźwignia zwrotna6) Hydrauliczny napinacz paska7) Powierzchnia styku dźwigni zwrotnej8) Punkt obrotu dźwigni zwrotnejPrzy montażu hydraulicznego napinacza paska (6) i rolki napinającej należy uważać na prawidłowe ułożenie bolca odboju (2) rolki napinającej (patrz rysunek 3 i rysunek 4 na stronie 2). Bolec odboju (2) musi przy montażu koniecznie stykać się z powierzchnią styku (7) dźwigni zwrotnej (5).
Prawidłowo:Bolec odboju (2) rolki napinającej opiera się na powierzchni styku (7) dźwigni zwrotnej (5). Otwór sześciokątny (3) znajduje się mniej więcej pod kątem prostym do osi śruby mocującej (1) rolki napinającej i punktu obrotu (8) dźwigni zwrotnej (5) (patrz pomarańczowe linie orientacyjne). Błędnie:Bolec odboju (2) rolki napinającej dotyka do tylnej części dźwigni zwrotnej (5). Otwór sześciokątny (3) znajduje się w prostej linii do osi śruby mocującej (1) roli napinającej i punktu obrotu (8) dźwigni zwrotnej (5) (patrz pomarańczowe linie orientacyjne).
michal802