A.Batko, P.Sowa - Sukces W Sprzedarzy Z NLP.pdf

(584 KB) Pobierz
743643032 UNPDF
Andrzej Batko, Pawe! Sowa
Sukces w
sprzeda˝y
z NLP!
2003 Andrzej Batko, Pawe! Sowa. Wszelkie prawa zastrze˝one.
Instytut Neurolingwistyki
http://www.nlp.pl
743643032.008.png 743643032.009.png 743643032.010.png
Spis treÊci
!
Podzi´kowania
!
Wprowadzenie-rozgrzewka
!
Instrukcja obs!ugi
1. Rozdzia! pierwszy. Tutaj ustalamy regu!y gry i rozdajemy wybrane karty.
!
Kto tu rzàdzi
!
Zacznij od siebie
!
Podsumowanie rozdzia!u
2. Rozdzia! drugi. Postawa i zasady odnoszenia rezultatów przy u˝yciu NLP
i J´zyka perswazji
!
Nikt nie lubi by mu sprzedawano
!
Feedback- informacja zwrotna
!
Troska o siebie
!
Podsumowanie rozdzia!u
3. Rozdzia! trzeci . J´zyk perswazji- techniki.
!
Nie czyli ukryta moc zaprzeczeƒ
!
Przeczenie a trudny klient, technika na krzy˝ go
!
Poznaj kasownik ale. Niby to jest trudne ale…
!
Koniec z próbowaniem teraz naprawd´ zaczynamy
!
Podsumowanie rozdzia!u
!
SUPLEMENT. Zaawansowane konstrukcje lingwistyczne.
4. Rozdzia! czwarty. Pytania. Kto wie o co pyta ten dojdzie do celu.
!
Pytania otwarte i zamkni´te
!
Presupozycje
!
Czy uÊwiadamiasz sobie jaka to okazja/
!
Pozorny wybór
!
Zanim, po, podczas
!
Podsumowanie rozdzia!u
5. Rozdzia! piàty. Potwierdzanie buduje, Ka˝de TAK buduje twój pa!ac
Najwi´ksze biznesy zaczynajà si´ w tym miejscu.
!
RzeczywistoÊç subiektywna
6. Rozdzia! szósty. Strategie decyzyjne i motywacyjne.
!
Metaprogramy
7. Rozdzia! siódmy. Pakowania sugestii ciàg dalszy.
Instytut Neurolingwistyki, http://www.nlp.pl
2
743643032.011.png 743643032.001.png
!
Cytaty
!
Porównania
!
Metafory
8. Rozdzia! ósmy. Po co robisz to co robisz? Odkrywanie w!asnej misji.
9. Rozdzia! dziewiàty. Ile czasu potrzebuje „Czas przemian”. Programowanie
sukcesu.
Instytut Neurolingwistyki, http://www.nlp.pl
3
743643032.002.png 743643032.003.png
WPROWADZENIE- ROZGRZEWKA
Istnieje wiele rzeczy które wydarzy!y si´ i teraz sà ju˝ faktem. JakiÊ czas temu
urodzi!eÊ si´, mia!eÊ dzieciƒstwo a dzisiaj obudzi!eÊ si´, rozpoczà!eÊ ten dzieƒ i teraz
trzymasz w r´ce tà ksià˝k´ czytajàc s!owa sprawdzasz ile jest warta jeszcze zanim
zainwestujesz swój czas i pieniàdze. To bardzo dobrze. PisaliÊmy jà aby zaoferowaç
ci praktyczne umiej´tnoÊci przydatne w sprzeda˝y, negocjacjach w ka˝dej w!aÊciwie
sytuacji gdzie istotna jest jakoÊç kontaktów z drugà osobà.
Tutaj pierwsza niespodzianka. JakiÊ czas temu, w par´ chwil po oficjalnym
zakoƒczeniu warsztatów dla managerów jednej z najwi´kszych firm kosmetycznych,
tu˝ po wr´czeniu certyfikatów by!em zupe!nie niechcàcy Êwiadkiem fascynujàcej
wymiany zdaƒ mi´dzy uczestnikami. Jak to cz´sto bywa po zakoƒczeniu zaj´ç
panowa!a wspania!a, troch´ podnios!a atmosfera: w tle rozbrzmiewa!a muzyka
Robbiego Robertsona a poniewa˝ szkolenie by!o podsumowaniem bardzo dobrego
dla firmy okresu uczestnicy zdecydowali uczciç powstanie nowych projektów
skrzynkà dobrze sch!odzonego szampana. Zupe!nie niechcàcy by!em wówczas
Êwiadkiem s!ów z gatunku „zwrot który zmienia ˝ycie”
Stanà!em obok dwóch absolwentów treningu i prawie niechcàcy us!ysza!em s!owa:
- Teraz nareszcie wiem w jakiej dziedzinie chc´ si´ rozwijaç, jak trafiç do paru
„trudnych” klientów, jak efektywniej zarabiaç pieniàdze, to wszystko jest wspania!e
ale tak naprawd´ jedna rzecz jest dla mnie bardzo cenna.
Przyznam szczerze ˝e wtedy nadstawi!em ucha bo dramatyczna pauza jakà zrobi!
jeden z rozmówców zapowiada!a coÊ wyjàtkowo wa˝nego. Zupe!nie s!usznie jak si´
okaza!o poniewa˝ us!ysza!em s!owa które nada!y mi kierunek na najbli˝szy czas.
- Za!o˝y!em ˝e prawdziwa perswazja i wywieranie wp!ywu mo˝liwe sà jedynie przy
pe!nym zaakceptowaniu subiektywnego Êwiata klienta.. i wiesz co odkry!em?
- No. Jego rozmówca podobnie jak ja, poch!oni´ty s!uchaniem nie zwraca! uwagi
na kwieciste podtrzymanie rozmowy.
- W trakcie çwiczeƒ zda!em sobie spraw´ co czasami naprawd´ chce powiedzieç
moja ˝ona, i wiesz co?
- No. Jego rozmówca by! chyba prawdziwie zaintrygowany.
- Zda!em sobie spraw´ ˝e zaczynam jà teraz bardziej rozumieç i znowu kochaç jà
tak jak kiedyÊ. Wiesz to jest tak jakby...
No tak. Ja odkry!em (odkrywczoÊç tego faktu potwierdzi! numer certyfikatu
potwierdzajàcego odkrycie- 6 000 000 ) wtedy ˝e mimo wielu istotnych ró˝nic
pomi´dzy ka˝dym cz!owiekiem, tak naprawd´ wszyscy funkcjonujemy wed!ug
podobnych zasad. Âwiat biznesu nierozerwalnie !àczy si´ z ca!à resztà aktywnoÊci
cz!owieka i wszyscy mamy podobne potrzeby a na pewnym poziomie ogólnoÊci sà
one identyczne. To nadaje nowe znaczenie, sentencji:
Mo˝esz osiàgnàç tak du˝y sukces jak wielu ludziom pomo˝esz odnaleêç sposób
zaspokojenia ich w!asnych potrzeb.
Instytut Neurolingwistyki, http://www.nlp.pl
4
743643032.004.png 743643032.005.png
KiedyÊ przed wiekami filozofowie i alchemicy pracowali dniami i nocami (szczególnie
nocami) nad stworzeniem kamienia filozoficznego zamieniajàcego ka˝dy metal w
z!oto. Dzisiaj sklepy z ksià˝kami wype!nione sà poradnikami w rodzaju, pani domu
radzi albo super doÊwiadczony psycholog radzi „˚yç szcz´Êliwie” , „Jak byç
asertywnym i zarobiç milion”, „Kobiety sà z daleka m´˝czyêni z jeszcze innego
miejsca” itp. Lektury tego typu pozwalajà mi!o sp´dziç czas i w porzàdku kiedy na
tym si´ koƒczy.
My, w ˝adnym momencie nie uzurpujemy sobie praw do jakichkolwiek stwierdzeƒ:
zawsze jest tak albo zawsze jest inaczej ani tym bardziej do pouczeƒ powinieneÊ to
czy tamto. Niektóre techniki jakie napotkasz b´dà dzia!a!y dla Ciebie rewelacyjnie
inne mo˝e mniej. Wszystko o czym piszemy przetestowaliÊmy praktycznie w ró˝nych
kontekstach, w dziedzinach, którymi zajmujemy si´ od dawna i na co dzieƒ:
Psychoterapia, hipnoza, treningi NLP, biznes, zarzàdzanie, sprzeda˝ bezpoÊrednia
na naprawd´ wysokim poziomie.
Wszystko co przeczytasz jest praktycznie dzia!ajàcà teorià czyli po prostu praktykà.
No ale wystarczy wst´pu, je˝eli zdecydowa!eÊ mieç t´ ksià˝k´ si´gnij do kieszeni by
zamieniç gotówk´ na jednà z lepszych inwestycji na rynku a je˝eli wolisz pozostaç w
miejscu wracaj do domu, siadaj na fotel i wyciÊnij co si´ da ze wszystkich guzików
pilota od telewizora.
JesteÊ z nami ? Witamy na pok!adzie! ZACZYNAMY!
INSTRUKCJA OBS¸UGI
Ta ksià˝ka uczy wielu technik s!u˝àcych do zdobywania i utrzymania klienta, dlatego
poczàwszy od pierwszego zdania chcemy pokazaç ci praktycznie jak du˝y szacunek,
otwartoÊç i elastycznoÊç wobec kogoÊ kto kupuje twój produkt mo˝e przyczyniç si´
do:
! Zarabiania du˝ych pieni´dzy.
! Tworzenia dobrych kontaktów z klientem.
! WyjÊcia poza relacj´ sprzedawca- klient.
To ciekawe jeÊli g!´biej si´ nad tym zastanowiç. Du˝a liczba naszych dobrych
przyjació! to ludzie od których kiedyÊ coÊ kupiliÊmy albo oni kupili coÊ od nas.
Kupi!eÊ tà ksià˝k´, wi´c jesteÊ naszym klientem. Zrobimy wszystko abyÊ w pe!ni
doÊwiadczy! jak du˝ym zaszczytem jest dla nas praca w!aÊnie dla ciebie. Na
poczàtek par´ technicznych uwag:
! Ksià˝k´ t´ pisa!y dwie osoby i czasami powo!ujemy si´ na doÊwiadczenie
jednego z autorów. Starannie wybraliÊmy doÊwiadczenia do przyk!adów i
pozostawiliÊmy tylko te które mog!y byç udzia!em ka˝dego z nas, je˝eli jest inaczej
Instytut Neurolingwistyki, http://www.nlp.pl
5
743643032.006.png 743643032.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin