Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_06.pdf

(349 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - MWF I stopie\361 Wyk\263ad 6 Projektowanie WF plan pracy nauczyciela cb)
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Frołowicz
METODYKA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studia I stopnia,
Wykład 6
Wykład 6
„Wychowanie jest to sztuka, której nikt dotąd nie umie,
jest to kurs, który jakaś dobra głowa dopiero ma ułoŜyć.”
Jędrzej Śniadecki
547178146.002.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 6
Plan pracy z klasą z wychowania fizycznego.
Źródła wymagań wobec uczniów.
Grupowanie treści kształcenia w cykle zajęć.
Formułowanie celów lekcji WF
Grupowanie treści kształcenia w cykle zajęć.
547178146.003.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 6
Poziomy planowania procesu dydaktycznego
Podstawa programowa kształcenia ogólnego
Program nauczania dla klasy
Okresowy plan pracy dla klasy
Osnowa dla cyklu lekcji WF
Konspekt lekcji WF
547178146.004.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 6
Powstaje bezsensowna plątania, gdy nauczyciele nie
rozkładają sobie i uczniom materiału naukowego, tak by
jedno za drugim szło nieprzerwanym szeregiem.(…)
Bo jeśli nie wyznaczy się celów i środków ku tym celom
wiodącym oraz uszeregowania tych środków, łatwo coś
pominie, łatwo poprzestawia, łatwo sprawę pogmatwa.
Jan Amos Komeński (XVII w.)
wiodącym oraz uszeregowania tych środków, łatwo coś
547178146.005.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 6
Planowanie , to przemyślenie doboru i kolejności
przewidywanych działań z jednoczesnym
postanowieniem ich realizacji, po to aby osiągnąć
stany poŜądane (cele).
Plan , to efekt planowania.
Cechy planu dla klasy z wychowania fizycznego:
celowy (jasne i precyzyjne cele),
wykonalny (moŜliwy do realizacji),
zgodny (wewnętrznie spójny),
elastyczny (moŜliwy do modyfikacji),
chronologiczny (przewidujący kolejność realizacji).
Cechy planu dla klasy z wychowania fizycznego:
547178146.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin