Metodyka WF studia I stopnia wyklad 21.pdf

(295 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - MWF I stopie\361 Wyk\263ad 21 Ocenia ucznia w szkole cb)
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Frołowicz
METODYKA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studia I stopnia,
Wykład 21
Wykład 21
„Wychowanie jest to sztuka, której nikt dotąd nie umie,
jest to kurs, który jakaś dobra głowa dopiero ma ułoŜyć.”
Jędrzej Śniadecki
547182980.002.png
Tomasz Froþowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykþad 21
Ocenianie ucznia w szkole
  funkcje oceny
  podstawy prawne oceniania
  prawa uczniów (i rodziców), obowiązki
nauczyciela
  klasyfikowanie ucznia
  klasyfikowanie ucznia
  wewnątrzszkolny system oceniania (WSO)
547182980.003.png
Tomasz Froþowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykþad 21
FUNKCJE OCENIANIA UCZNIA W SZKOLE
Ocenianie
ocenianie
  wewnętrzne: ciągłe,
monitorujące proces i efekty,
wewnętrzne zewnętrzne
  zewnętrzne: jednorazowe,
niezaleŜne, oceniające efekty,
  formatywne: kształtujące,
  formatywne: kształtujące,
wspierające,
  sumujące: kryterialne,
rzetelne, róŜnicujące
formatywne sumujące
wspomaganie
uczenia się
pomiar efektów
uczenia się
Jaka jest róŜnica między ocenianiem przez nauczyciela w szkole
a formułowaniem werdyktu przez sędziego w procesie karnym?
547182980.004.png
Tomasz Froþowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykþad 21
PODSTAWY PRAWNE
OCENIANIA UCZNIA W SZKOLE
  Rozporządzenie ministra edukacji narodowej z dnia
30 kwietnia 2007r. (z późniejszymi zmianami)
w sprawie warunków i sposobu oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów słuchaczy
klasyfikowania i promowania uczniów słuchaczy
oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów
w szkołach publicznych
547182980.005.png
Tomasz Froþowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykþad 21
MECHANIZM REGULACJI
PRAKTYKI EDUKACYJNEJ W POLSCE
Podstawa programowa kształcenia ogólnego
Program nauczania dla klasy
Okresowy plan pracy dla klasy
Osnowa dla cyklu lekcji WF
Konspekt lekcji WF
547182980.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin