Metodyka WF studia I stopnia wyklad 22.pdf

(280 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - MWF I stopie\361 Wyk\263ad 22 Ocenia ucznia z WF cb)
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Frołowicz
METODYKA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studia I stopnia,
Wykład 22
Wykład 22
„Wychowanie jest to sztuka, której nikt dotąd nie umie,
jest to kurs, który jakaś dobra głowa dopiero ma ułoŜyć.”
Jędrzej Śniadecki
547183236.002.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 22
OCENIANIE UCZNIA Z WF:
specyfika oceny z WF
– przedmiotowy system oceniania z WF
– przedmiotowy system oceniania z WF
547183236.003.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 22
PODSTAWY PRAWNE
OCENIANIA UCZNIA W SZKOLE
§2
1. Ocenianiu podlegają:
1) osiągnięcia edukacyjne ucznia;
2) zachowanie ucznia.
2. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na
rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu
przez ucznia wiadomości I umiejętności w stosunku do wymagań
edukacyjnych wynikających z podstawy programowej , określonej w
edukacyjnych wynikających z podstawy programowej , określonej w
odrębnych przepisach, i realizowanych w szkole programów nauczania ,
uwzględniających tę podstawę.
3. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez
wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia
respektowania przez ucznia zasad współŜycia społecznego i norm
etycznych.
547183236.004.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 22
PODSTAWY PRAWNE
OCENIANIA UCZNIA W SZKOLE
§7
Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego ,
techniki, plastyki i muzyki naleŜy w szczególności
brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia
w wywiązywanie się z obowiązków wynikających
w wywiązywanie się z obowiązków wynikających
ze specyfiki tych zajęć.
547183236.005.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 22
PODSTAWY PRAWNE
OCENIANIA UCZNIA W SZKOLE
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków i sposobu
oceniania, klasyfikowania i promowania… przedmiotem oceny
z wychowania fizycznego moŜe być:
1) wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się
z obowiązków wynikających ze specyfiki WF
(np. udział w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych, aktywność
w czasie zajęć),
1) a takŜe:
 
postęp umiejętności wynikających z wymagań programowych,
 
postęp wiadomości wynikających z wymagań programowych,
 
poziom umiejętności wynikających z wymagań programowych,
 
poziom wiadomości wynikających z wymagań programowych,
(np. umiejętności niezbędne do udziału w grze w siatkówkę,
umiejętność przeprowadzenie rozgrzewki, wiadomości potrzebne
do zorganizowania klasowego turnieju w piłkę noŜną).
547183236.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin