PROMOCJA i AUTOPREZENTACJA WYKŁADY.doc

(24 KB) Pobierz

PROMOCJA  i  AUTOPREZENTACJA                                       WYKŁADY

 

Promocja- jest to oddziaływanie na odbiorców promocji polegające na przekazaniu im  informacji, które mają w zwiększać wiedzę na temat towarów i usług danej firmy. Promocja to także sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem.

Wyróżnia się 5 podstawowych instrumentów marketingu:

- reklama

- sprzedaż osobista (akwizycja)

- promocja uzupełniająca

- public relations

- sponsoring

 

Reklama – jest podstawową formą komunikowania się firmy z rynkiem.  Obejmuje srodki i czynności stosowane do zwrócenia uwagi na dany towar. Reklama jest płatną, bezosobową formą publicznej prezentacji oferty przez określonego nadawcę. Działa na 3 poziomach: informuje, przekonuje i wzmacnia wyobrażenie o produkcie.

 

Sprzedaż osobista (akwizycja)-  polega na osobistym i bezpośrednim kontaktowaniu się przedstawiciela przedsiębiorstwa- producenta lub sprzedawcy z potencjalnym nabywcą.

Wyróżnia się następujące typy kontaktów ze sprzedawcami:

- Sprzedawcy w sklepie- przybliżają produkt do konsumenta służąc m.in. fachową informacją

- Agenci, dealerzy handlowi- reprezentują firmę lub działają na jej zlecenie

- Sprzedawcy w przedsiębiorstwie

- Kompetencji i kwalifikacji sprzedawcy

 

Public relations- działania promocyjne których celem jest tworzenie i utrzymywanie zaufania do przedsiębiorstwa w otoczeniu w jakim ono działa.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin