Podstawy zarządzania 8.pdf
(
1756 KB
)
Pobierz
PowerPoint Presentation
Systemy informacyjno-decyzyjne
zarządzania
Informacje ogólne
W zarządzaniu wyróżnić można dwojakiego rodzaju procesy :
• Informacyjne, obejmujące rejestrację, gromadzenie, przechowywa-
nie i przetwarzanie danych oraz przesyłanie informacji,
• Decyzyjno-rozkazodawcze, obejmujące analizę problemów decyzyj-
nych, wyszukiwanie wariantów, podejmowanie decyzji i przekazywa-
nie ich do realizacji.
Stwierdzić należy, że każdy system informacyjny jest elementem
nadsystemu informacyjno-decyzyjnego. Nadsystem ten stanowi
organizacyjne ujęcie procesów dostarczania decydentom termino-
wych i dokładnych informacji, pozwalających im na podejmowanie
decyzji optymalizujących działania systemu wykonawczego.
Ogólnie system informacyjny stanowi określony pod względem
rzeczowym, czasowym i przestrzennym zbiór nadawców i odbiorców
informacji wzajemnie ze sobą powiązanych kanałami i strumieniami
informacyjnymi, którego celem jest zapewnienie merytorycznej,
informacyjnej podstawy podejmowanych decyzji.
System informacyjny przedsiębiorstwa w aspekcie strukturalnym
System informacyjny przedsiębiorstwa
Nadawcy
informacji
Kanały
informacyjne
Zbiory
informacji
Odbiorcy
informacji
Środki techniczne
przesyłania i
przetwarzania informacji
Źródło : Z pewnym uproszczeniem : A. Nowicki : Strategia doskonalenia
systemu informacyjnego w zarządzaniu przedsiębiorstwem. AE Wrocław
1999.
Źródła informacji
Źródła informacji podzielić można na wewnętrzne i zewnętrzne.
Informacje wewnętrzne pochodzą z wnętrza organizacji, natomiast
informacje zewnętrzne – z otoczenia bliższego i dalszego.
W przypadku źródeł wewnętrznych źródło informacji może stanowić
osoba lub grupa osób, jak i określony system informatyczny związany
z realizacją pewnych czynności w danej organizacji. System
informacyjny powinien być tak skonstruowany, by zawsze była możli-
wość identyfikacji wewnętrznych źródeł pochodzenia określonych
informacji co związane jest z kwestią odpowiedzialności za jej
udostępniane.
Cechy informacji udostępnianej w systemie:
•aktualność,
•rzetelność,
•istotność,
• spójność.
y
e
y
e
a
a
ż
o
e
e
e
o
a
i
e
d
e
i
y
e
i
y
e
e
i
e
e
W
a
W
e
Plik z chomika:
lily121
Inne pliki z tego folderu:
Zarzadzanie_18112007.pdf
(1154 KB)
Podstawy zarządzania.ppt
(65 KB)
Podstawy zarządzania 8.pdf
(1756 KB)
Podstawy zarządzania 7.pdf
(2165 KB)
Podstawy zarządzania 6.pdf
(7943 KB)
Inne foldery tego chomika:
bezpieczeństwo publiczne
GIS I GPS
gospodarka materiałowa i zaopatrzenia
koncepcje zarządzania
logistyka
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin